پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : 87897
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل کمیته امداد قم:

کمک‌های مردمی به کمیته امداد قم ۴۴ درصد رشد داشته‌است

قم نيوز : مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: مجموع کمک‌های مردمی درسال گذشته مبلغ ۶۷۲ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ۹۷ به میزان ۴۴ درصد رشد داشته است.
کمک‌های مردمی به کمیته امداد قم ۴۴ درصد رشد داشته‌است
کمک‌های مردمی به کمیته امداد قم ۴۴ درصد رشد داشته‌است
به گزارش قم نیوز اکبر میرشکار افزود: در سال ۹۸ تعداد یک هزار و ۸۰۰ خانواده جدید تحت حمایت کمیته امداد امام(ره) قرار گرفته‌اند و در مجموع حدود ۷۰ درصد از خانواده‌های تحت پوشش را با سرپرست زن تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر بیش از ۲۲ هزار خانواده به تعداد حدود ۴۰ هزار تن در استان قم تحت حمایت کمیته امداد هستند، خاطرنشان کرد: البته با توجه به شرایط اقتصادی بیش از ۱۳ هزار تن خارج از شرایط مددجویی عادی مستمری دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) قم با اشاره به پرداخت ۱۰۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان در سرفصل های مختلف، گفت: در مجموع اشتغال ایجاد شده درکمیته امداد در سال ۹۸ بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تن بوده و به همین تعداد آموزش های مهارتی ارائه شده‌است.

وی با بیان اینکه درسال گذشته یک هزار و ۴۱۲ مورد به مبلغ ۱۱۳ میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج به مددجویان پرداخت شده‌است، اظهار داشت: ۲۵ مورد مشاوره نیز در قالب طرح دوباره زندگی با هدف حمایت از خانواده و کاهش میزان طلاق و آسیب های اجتماعی ارائه شده‌است.

میرشکار برخی از خدمات کمیته امداد از جمله خرید و تعمیر مسکن، خدمات حقوقی، خدمات بهداشت و درمان و ارائه مشاوره‌های فردی و گروهی را مورد توجه قرار داد و گفت: درسال گذشته بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ تن به اردوهای فرهنگی و زیارتی مشهد و کربلا اعزام شده و همچنین از ۸ هزار مددجوی سایر استان‌ها درقم میزبانی شده‌است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات ارائه شده به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در دوران کرونا، تصریح کرد: طی این مدت ۵۶ هزار عدد ماسک و ۱۹ هزار بطری مایع ضدعفونی کننده به خانواده‌های تحت حمایت اهدا شده‌است.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) قم از مساعدت مالی به مبلغ ۹ میلیارد ریال جهت رفع نیازهای تغذیه ای و بهداشتی برای ۳ هزار تن و نیز مساعدت مالی به مبلغ ۵ میلیارد ریال برای جبران خسارت وارده به کسب و کار مددجویان و اقشار آسیب پذیر خبر داد.

وی در پایان با بیان اینکه به دلیل تعدد مؤسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد دارای مجوز یا بدون مجوز، امکان نظارت و بررسی دقیق از جمع آوری و نحوه هزینه کرد کمک های مردمی وجود ندارد، گفت: کمیته امداد امام(ره) به عنوان بزرگترین نهاد خدمت رسان به نیازمندان در سطح کشور، دارای شبکه منسجم از بانک اطلاعاتی خانوارهای نیازمند و مستحق و همچنین نیروهای متخصص و مجرب در زمینه امدادرسانی است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdciyvav.t1ay32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما