جمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : 87937
منبع : خبرگزاری تسنیم

چرا باید از ماه رمضان نهایت بهره الهی را برد؟

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: رمضان دارای "تقوا و معنویت" بی نظیری است که در ماه‌های دیگر وجود ندارد و باید از آن بهره مند شد، رمضان ماه ضیافت الهی است و شهرالله است.
چرا باید از ماه رمضان نهایت بهره الهی را برد؟
چرا باید از ماه رمضان نهایت بهره الهی را برد؟
به گزارش قم نیوز آیت‌الله محمد تقی پورمحمدی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: خداوند به بشریت منت گذاشته که ماه رمضان را قرار داده است.

وی ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای خودسازی نفس دانست و افزود: رمضان بهترین فرصت برای نزدیک شدن به درگاه الهی است و یکسان شدن فقیر و غنی از مهم‌ترین خصوصیات ماه رمضان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ارزش و اهمیت ماه مبارک رمضان بیان کرد: ماه رمضان فرصتی است که خدا در اختیار بندگان خود قرار داده و بندگان را به این ماه دعوت کرده است، خداوند انسان‌ها را به سوی ضیافت خود می‌کشاند.

استاد حوزه علمیه، رمضان را فرصت مناسبی برای توبه دانست و گفت: افرادی که دچار لغزش و خطا و گناه شدند در این ماه از خداوند طلب بخشش کنند، خداوند ماه رمضان را برای بندگان خود قرار داد تا از این فرصت استفاده کنند و به سوی درگاه الهی بیایند.

آیت الله پورمحمدی عنوان کرد: ماه رمضان دارای تقوا و معنویت بی نظیری است که باید از آن بهره مند شد، یکی از مشخصات ماه رمضان این است که ماه نزول قرآن است و ماهی است که شب‌های قدر در آن قرار گرفته است که دارای ارزش و اهمیت بی نظیری است.

وی با بیان اینکه نفس‌های انسان در ماه رمضان تسبیح و خواب‌هایش عبادت و دعاهایش مستجاب و اعمالش قبول می شود، تصریح کرد: انسان‌ها در ماه رمضان اهل کرامت می‌شوند، خدای متعال به ماه رمضان برتری داده است و لیله القدر را در این ماه قرار داده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه ای از قرآن کریم خاطرنشان کرد: رمضان دارای "تقوا و معنویت" بی نظیری است که در ماه‌های دیگر وجود ندارد و باید از آن بهره مند شد، رمضان ماه ضیافت الهی است و شهرالله است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd5n0j.yt05s6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما