شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : 87948
منبع : خبرگزاری فارس

شکوه همدلی مؤمنانه در ماه ضیافت الهی

قم نيوز : با توجه به شرایط کنونی جامعه و تأکید خاص رهبر فرزانه انقلاب ، لازم است که مردم در این ماه مبارک، عنایت و توجه بیشتری به قشر ضعیف و محروم جامعه داشته باشند و در حد توان نسبت به رفع نیازهای اولیه معیشتی آن‌ها اقدام کنند.
شکوه همدلی مؤمنانه در ماه ضیافت الهی
شکوه همدلی مؤمنانه در ماه ضیافت الهی
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام دکتر بهاء‌الدین اسکندری: ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و مغفرت، ماه روزه داری و قرآن خواندن و ماه عبادت و بندگی است. با این حال ماه رمضان امسال به دلیل شیوع کرونا، تفاوت‌هایی با ماه رمضان‌های سال‌های گذشته دارد.

پیش از فرارسیدن این ماه عزیز، مقام معظم رهبری در سخنرانی تلویزیون نیمه شعبان بر لزوم مشارکت همگانی در برگزاری هر چه بهتر و باشکوه‌تر رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه تأکید فرمودند و این مساله باعث می‌شود که در ماه رمضان امسال ، احساس مسؤولیت بیشتری در رسیدگی به وضع ایتام و فقرا و نیازمندان داشته باشیم.

قبل از هر چیز در این خصوص لازم است که به بهانه فرارسیدن این ماه مبارک، اندکی بیشتر به هدف آفرینش فکر کنیم و به این باور برسیم که هدف از خلقت انسان، رسیدن به کمال سعادت در سایه بندگی خداست و در این راستا باید دانست که البته حجم بالای عبادات فردی به معنای رستگاری و دستیابی به سعادت نیست بلکه در بسیاری از مواقع فعالیت‌های اجتماعی و خیرخواهانه در قبال جامعه دارای اهمیت و فضیلت به مراتب بیشتری است؛ منتهای مراتب چه در رابطه با اعمال فردی و چه عبادت‌های اجتماعی، ملاک و معیار همانا تقوا و اخلاص عمل است که ماه رمضان بهترین موسم برای تقویت این اخلاص و عمل مؤمنانه است.

از سویی با توجه به شرایط کنونی جامعه و تأکید خاص رهبر فرزانه انقلاب ، لازم است که مردم در این ماه مبارک، عنایت و توجه بیشتری به قشر ضعیف و محروم جامعه داشته باشند و در حد توان نسبت به رفع نیازهای اولیه معیشتی آن‌ها اقدام کنند.

گاهی اوقات انسان حتی مال و ثروتی به آن صورت در اختیار ندارد اما می‌تواند از اعتبار و آبروی خود برای گره گشایی از مشکلات دیگران استفاده کند

ان‌شاءالله این فعالیت‌های خیرخواهانه مبتنی بر همدلی و کمک مؤمنانه نه تنها در ماه ضیافت الهی بلکه در طول سال به یک امر مستمر تبدیل شود و ما همواره به فکر مواسات و رفع نیازهای قشر محروم باشیم و دیگران را نیز به این سمت و سو دعوت نماییم.

به هر حال امسال به دلیل شیوع کرونا، تلنگری به همه ما زده شد که بدانیم چقدر انسان آسیب پذیر و ضعیف است و حال آن که اگر همواره تکیه و امیدش به خدا باشد در سخت ترین شرایط بحرانی نیز هیچ گاه نااُمید نمی شود و بر سختی‌ها و نگرانی‌ها و اضطراب‌ها غلبه می‌یابد.

وظیفه ما در این دنیا بندگی خدا و خدمت به خلق اوست و لذا باید بکوشیم که بر پایه معارف الهی و آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع)، قدردان توفیق بندگی و نیز خدمت به مردم و محرومان باشیم.

نکته حائز اهمیت دیگر این است که به برکت فضای معنوی ماه رمضان، صبر و استقامت در وجود ما باید تقویت شود که اگر این گونه شد در مواجهه با سختی‌ها و مشکلات زندگی، رفتار بهتری خواهیم داشت و این سختی‌ها نمی تواند باعث ایجاد یأس و نومیدی در ما شود.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcfc1dc.w6dejagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما