شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : 87954
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم مطرح کرد؛

آغاز عملیات اجرایی احداث کمربندی سردار سلیمانی قم

قم نيوز : صبوری گفت: مقدمات اجرای کمربندی جدید استان قم با نام سردار سپهبد شهید سلیمانی در اردیبهشت سال ۹۹ فراهم شده است.
آغاز عملیات اجرایی احداث کمربندی سردار سلیمانی قم
آغاز عملیات اجرایی احداث کمربندی سردار سلیمانی قم
به گزارش قم نیوز حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: این کمربندی به طول ۱۱۴ کیلومتر است که فاز نخست آن از کیلومتر ۱۱.۸ آزادراه قم- تهران به طول ۴۰ کیلومتر آغاز می‌شود.

او افزود: این کمربندی بعد از گذر از محور قم- سلفچگان در کیلومتر هفت محور قم- نیزار به اتمام می‌رسد.

او با اشاره به این که قرارداد این پروژه به امضا رسیده و پروژه در مرحله اجرا قرار گرفته است تصریح کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان برگزاری مراسم کلنگ زنی به صورت رسمی وجود ندارد.

صبوری بیان کرد: بر اساس تصمیمات کمربندی با مشارکت ۷۰ درصدی سرمایه‌گذار و ۳۰ درصدی دولت انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: این کمربندی با مشارکت راه و شهرسازی و بخش خصوصی عملیاتی می‌شود، همچنین با نگاه فنی، این طرح کارشناسی شده است و بررسی لازم برای احصای مشکلات عملیاتی شدن طرح در حال انجام است.

صبوری افزود: یکی از اقدامات، پیش‌بینی لازم برای معماری این طرح در آزادراه است تا با اصلاحات انجام‌گرفته و ساماندهی ساخت‌وسازها، منظر خوبی را در حاشیه جاده به وجود بیاوریم و به جاده نیز تعرض نشود.

او افزود: ایجاد این کمربندی نقش مهمی در کاهش ترافیک در آزادراه دارد و در حوزه اشتغال و کشاورزی و صنعت نیز می‌تواند مؤثر باشد، امیدواریم این طرح طی زمان مقرر شده به بهره برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم بیان کرد: سرمایه‌گذار در بهمن‌ماه به تجهیز کارگاه پرداخت، باید بدانیم این طرح فقط برای راه و شهرسازی نیست و همه در توسعه زیرساخت‌های اجرای طرح سهیم هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان افزود: مقدمات اجرای کمربندی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قم در اردیبهشت سال جاری فراهم شده است، استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استقرار واحد‌های خدماتی و تولیدی در محدوده این کمربندی یکی از قابلیت‌های مهم طرح است و در سال جهش تولید امید است زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی واحد‌های تولیدی در این محدوده فراهم شود.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcc0oq4.2bqmp8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما