کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رزمی زنانه؛ از تولید ماسک تا حضور در غسالخانه

خبرگزاری فارس , 6 ارديبهشت 1399 ساعت 15:09

زنان در جهادی بی مثال چنان خوش درخشیدند که در تاریخ خواهند نوشت: در حالی که قم، شهر بی دفاع در مقابل کرونا تنها بود، شیرزنانی بودند که در رزمایشی زنانه، مردانه درخشیدند.


به گزارش قم نیوز  پای رزم و جنگ که در میان باشد، همه می آیند. ویروس کرونا شبیخون زده اما شبیه دوران دفاع مقدس هرکسی به نوعی گوشه کار را می گیرد.

در این میان زنان نیز به نقش آفرینی می پردازند و چنان راه جهاد را پیش می گیرند که گاهی اوقات گوی سبقت را از مردان می ربایند. زنان و دختران جهادگری که شجاعت و دلاوری را از پدران و مادرانشان در دوران جنگ تحمیلی به ارث بردند.

مادرانی که دیروز پشت جبهه جنگ تحمیلی بودند، امروز دخترانشان پشت جبهه مقابله با ویروس کروناهستند. یک همدلی مؤمنانه که دوماهی می شود شکل گرفته است. هرچند هدف این ویروس تبلور جدایی ها بود اما باعث شد که دل ها بیش از پیش به یکدیگر نزدیک شوند.

مرضیه ابراهیم آبادی که مسؤولیت کمیته بانوان قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(ع) را بر عهده دارد از رزمی زنانه می گوید. از روزهایی که خبر شیوع ویروس کرونا در کشور به ویژه شهر قم پیچیده بود و این ویروس وحشی عزمش را برای قربانین کردن مردم جزم کرده بود.

از روزهایی که پزشکان و پرستاران در خط مقدم بهداشت و درمان بودند و مردم بی پناه برای محافظت از جان خود در مقابل این ویروس منحوس حتی یک ماسک نداشتند. اما بانوان جهادی همانند دوران جنگ گردهم آمدند تا با همدلی از مردم شهرشان در مقابل این بیماری همه گیر حفاظت کنند. تهیه و توزیع بسته های بهداشتی نخستین گام برای حضور پررنگ زنان در پشت جبهه مبارزه با کرونا بود.

 

تولید 800 هزار ماسک و گان

مأموریت زنانی که قرار بود در این رزم شرکت کنند در این نقطه به پایان نرسید، با کمبود ماسک حتی برای کادر درمان؛ رزمی جهادی را پیش گرفتند. با تعطیلی مدارس و مساجد این سنگرها مانند دوران دفاع مقدس تبدیل شد به محلی برای مأموریت های انقلابی تا بتوانند این ویروس را شکست دهند.

روزهای سختی را مردم پشت سر می گذاشتند، ویروس کرونا نه پیر می شناخت و نه جوان؛ نه مرفه بی درد و نه فقیر پردرد! آمده بود تا همه را به قتل برساند. هر روز خبر شهادت شماری از پزشکان و پرستاران نیز در کنار دیگر مردمان به گوش می رسید. بسیاری از خبرها حاکی از آن بود که جان کادر درمانی در خطر است و نه ماسک دارند و نه لباسی که بتوانند جانشان را در مقابل این ویروس محافظت کنند.

مساجد و مدارس تبدیل شدند به کارگاه های دوخت ماسک و لباس بیمارستانی و صدای چرخ خیاطی بود که از ورودی این مکان ها به گوش می رسید. همه زنان از جان و دل مشغول بودند تا بتوانند گام مؤثری در این زمینه بردارند.

در حالی که کشورهای اروپایی و آمریکایی با ذوق و شوق از مشکلات مردم ایران به ویژه قم در مقابله با این ویروس همه گیر در رسانه هایشان سخن می گفتند ویروس کرونا گریبان آنان را نیز گرفت اما با این تفاوت که اینجا زنان رزمایش داشتند و با حرکتی جهادی در 50 کارگاه 800 هزار «گان» و «ماسک» برای پرستاران و کادر درمانی بیمارستان های قم و دیگر نقاط کشور دوختند.

اما در کشورهایی که ادعاهای کاذبشان گوش فلک را کَر کرده است سیاستمدارانشان از ضعف سخن گفتند. یکی از همین ها می گفت که ماسک نداریم و روسری بردهانتان ببندید. در حالی که آنها همچنان در خم یک کوچه بودند و به دزدی اقلام بهداشتی دیگر کشورها در آب های دریا اهتمام داشتند، زنان ایرانی در قم برگ هایی زرینی را در تاریخ ورق زدند که افتخار آفرین شد.

 

حضور زنان جهادی در بیمارستان ها و غسال خانه

ابراهیم آبادی در  ادامه این رزم زنانه از حضور بانوان در حرکتی جهادی برای یاری کادر درمان در بیمارستان ها سخن می گوید. بانوانی که گروه گروه داوطلبانه می رفتند تا در این روزگار پرغصه در کنار مردم باشند.

زمان می گذشت و کرونا هم چنان مشغول یاغی گری بود و دنبال نفس کِش می گشت تا نَفسش را قطع کند و چنان گلوی مردم را فشار می داد که حتی جوانان نیز تاب مقاومت نداشتند. مرگ غریبانه مردم بی پناه در مقابل این ویروس تاج دار بخشی از غمی بود که بر دل مردم این شهر سنگینی می کرد.

پروتکل های بهداشتی اجازه غسل و تدفین شایسته را به دلیل شدت خطری که وجود داشت  برای بیماران کرونایی نمی داد. غمی سنگین بود که عزیزت را از دست بدهی حتی نتوانی بدن او را از آلودگی های دنیایی با آب مطهر بزدایی و با عطر کافور برای رفتن به دنیایی دیگر بدرقه اش کنی. همه نگران بودند تا اینکه سخنان رهبری برای تکریم فوت شدگان و رعایت آداب اسلامی موجب شد بانوان دوباره بخواهند رزمی دیگر داشته باشند.

ابراهیم آبادی از روزهایی سخن می گوید که بانوان جهادی گروه گروه مشتاقانه برای غسل و کفن امواتی که براثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده بودند عازم غسال خانه آرامستان بهشت معصومه (س) می شدند.

حالا همه خیالشان راحت است که اگر عزیزی را از دست دادند کسانی هستند که در نهایت احترام شخص متوفی را برای رفتن به خانه آخرت آماده کنند.

 

تداعی دوران دفاع مقدس در مقابله با کرونا

کرونا آمده بود که ما را بترساند اما هرگز نمی دانست در این کشور شیرزنانی هستند که همیشه سودای عاشقی دارند و در هرزمان که لازم باشد برای رزم آماده می شوند.

به گفته ابراهیم آبادی زنان حماسه آفرین مادرانی را که درگیر ویروس کرونا شده بودند را نیز تنها نگذاشتند و تا پایان دوران نقاهت در دو وعده ظهر و شب برای فرزندانشان غذای گرم طبخ کردند.

گویا تاریخ دوباره در حال تکرار شدن است جنگ و حضور داوطلبانه زنان در پشت جبهه و این زنان هستند که در کنار مردان برای انجام کارهای جهادی محکم و مصمم گام بر می‌دارند.

تأمین اجاره بهای برخی از خانواده هایی که در این ایام با مشکل مواجه شدند از دیگر برنامه هایی است که جهادگران برای انجام این کار خیر قدم به میان گذاشتند.

 

تهیه 25 هزار بسته معیشتی

جهادگران روزه داران را در ایام ماه مبارک رمضان نیز فراموش نکردند و برای روزه داران در مصلی 25  هزار بسته معیشتی آماده کردند.

جهاد سن و سال نمی شناسد، حتی دانش آموزان را نیز با خود همراه می کند که به گفته مسؤول کمیته بانوان قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(ع) دانش آموزان نیز وارد عمل شدند و در خانه 700 کیک طبخ کردند که در بیمارستان ها و نقاهتگاه ها توزیع شد.

حس همدلی در این ایام کرونایی تبلور یافته است و جان فشانی در کودکان نیز دیده می‌شود، کودکان خردسالی که در این ایام با شکستن قلک هایشان آمدند تا اندک پس اندازشان را برای دستگیری از فقرا اهدا کنند.

ابراهیم آبادی از مصیبت خانواده ها می گوید از تلمبار شدن کوهی از غصه که نتوانستند برای عزیز سفرکرده شان مراسم ختمی بگیرند. پیشنهاد برگزاری یک مراسم ختم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) داده شد. این مراسم با پخش زنده از سیمای قم التیامی بردل خانواده های جان باختگان کرونایی بود.

حالا ماه مبارک رمضان فرا رسیده و رزمایش مواسات مؤمنانه توسط همین بانوان در حال برگزاری است. برگزاری هم سفره افطاری (تقسیم افطاری توسط هر خانواده در ماه مبارک رمضان)  پویشی که خانه قرآنی حنانه طرح آن را ارائه داد تا هرخانواده به سهم خودشان چند روز افطاری را به خانواده نیازمندان بدهند.

برای پرورش زنان رزم آور در آینده باید از حالا برنامه ریزی کرد از همین روزها...

تهیه یک هدیه برای دختران روزه اولی و تهیه افطاری برای این خانواده ها می تواند در آینده تاثیرات مثبتی را از خود برجای بگذارد.

حالا مستندی از زنانی که در این رزم قهرمانانه و در صحنه نبرد با کرونا پشت جبهه خوش درخشیدند با زبان انگلیسی تهیه شده تا این افتخارآفرینی را جهانی کنند.  

جهاد ادامه دارد و زنان در این رزم سربند شهادت می بندند و دخترانشان را برای جهادی دیگر تربیت می کنند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 87960

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/87960/رزمی-زنانه-تولید-ماسک-حضور-غسالخانه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir