شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۴
کد مطلب : 87978
منبع : خبرگزاری تسنیم

روایت رؤسای بیمارستان‌های کرونایی قم از طلاب جهادی

قم نيوز : روسای بیمارستان های فرقانی، شهید بهشتی و کامکار گفتند: این روزها و ایام تمام خواهد شد اما این اقدامات و ایثار طلاب در تاریخ ماندگار خواهد شد و قطعاً این جهادگران سرمشق و الگویی روشن برای همه مردم خواهند بود.
روایت رؤسای بیمارستان‌های کرونایی قم از طلاب جهادی / ایثار و فداکاری طلاب در تاریخ ماندگار ‌شد
روایت رؤسای بیمارستان‌های کرونایی قم از طلاب جهادی / ایثار و فداکاری طلاب در تاریخ ماندگار ‌شد
به گزارش قم نیوز بیش از دو ماه از شیوع ویروس کرونا در کشورمان می گذرد و در کنار کادر درمانی و پرستاران عزیز، طلاب و روحانیون نیز به خوبی وارد صحنه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا شدند.

ویروس کرونا این روزها مردم کل دنیا را درگیر خود کرده و در این بین ایران اسلامی و شهر قم نیز از این قاعده مستثنی نیست، افزایش تعداد مبتلایان از همان روزهای نخست نگرانی هایی از جهت کمبود فضا، امکانات و نیرو ایجاد کرده بود.

در ابتدای شیوع ویروس کرونا با توجه به تعداد بالای بیماران، مراکز درمانی استان قم نیاز مبرم به نیروهای خدمت رسان به بیماران داشتند، از طرفی با توجه به عدم وجود همراه برای بیماران کرونایی در بیمارستان، مشکلات روحی و روانی نیز برای بیماران ایجاد کرده بود که به تبع آن سلامت بیماران را نیز تحت الشعاع قرار می داد لذا نیاز به همراه برای آنان بسیار مهم و حیاتی بود.

در چنین شرایطی طلاب حوزه علمیه قم به صورت جهادی و گاهی سایر جوانان جهادی از استان های دیگر به طور خودجوش آمادگی خود را برای حضور در بیمارستان ها جهت رفع کاستی ها اعلام کردند.

در روزگاری که استان در زمینه مقابله با ویروس کرونا روزهای سختی را پشت سر می گذاشت، طلاب جهادی عزیز با ایثار و فداکاری جلوه های خدمت رسانی را در عمل اثبات کردند که بخش کوچکی از آن توسط روسای بیمارستان های فرقانی، شهید بهشتی و کامکار بیان شده است.

علی عربشاهی مسئول کمیته و دبیر بحران بیمارستان فرقانی در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، اظهار داشت: نیروهای طلبه در بیمارستان ها جا افتاده اند و در بخش تغذیه بیماران بسیار منظم فعالیت کرده و از ساعت هفت و نیم صبح در بیمارستان حضور پیدا می کنند.

رابطه پرسنل بیمارستان با طلاب کاملا صمیمانه است

مسئول کمیته و دبیر بحران بیمارستان فرقانی بیان کرد: رابطه همکاران ما با طلاب بسیار صمیمی است، این عزیزان از صبح که می آیند با رعایت نکات بهداشتی کار خود را آغاز می کنند.

عربشاهی عنوان کرد: طلاب در هنگام نماز ظهر با همکاران ما به نماز می ایستند، اگر بر فرض غذا هم کم باشد، می گویند که نیازی به خرید غذا نیست، همین ها را با هم می خوریم، طلاب در بخش های مختلف لیستی از کمبودها را تهیه کرده اند و در این زمینه بسیار فعال هستند، بعضی از کارها از زمان رسیدن بار تا توزیع آن ها به عهده این طلاب است.

طلاب جهادگر از جیب خود برای بیماران کرونایی اقلام می خرند

مسئول کمیته و دبیر بحران بیمارستان فرقانی ادامه داد: گاهی اوقات اگر کمبود مواد غذایی و آبمیوه باشد، طلاب جهادی به صورت خودجوش این اقلام را با پول خودشان تهیه می کنند، انصافا مدیریت آن ها دقیق است.

عربشاهی افزود: طلاب جهادگر روزهای نخست فعالیت چیزی نمی خوردند و می گفتند برای کادر درمانی و بیماران است، اما ما اصرار می کردیم و می گفتیم که خیرین این اقلام را برای تمام افراد از جمله کارکنان بخش خدمات تهیه کرده اند و شما هم جزء ما محسوب می شوید.

مسئول کمیته و دبیر بحران بیمارستان فرقانی عنوان کرد: بر خلاف تصور رایج که طلاب در هر کاری دخالت می کنند، این طلاب در امور پزشکی دخالتی ندارند و تمام دستورات همکاران ما را به صورت مخلصانه به انجام می رسانند مانند سربازی جان برکف گوش به فرمان هستند و جمله آتش به اختیار در این حوزه برای این عزیزان اصلا صدق نمی کند.

پرستاران بیمارستان طلاب را جزیی از خود می دانند

عربشاهی گفت: در اوایل که طلاب به بیمارستان آمده بودند، پرسنل کمی غریبگی می کردند و طبیعی بود چون شناختی نداشتند، اما الان همکاران ما طلاب را به اتاق استراحت خود دعوت می کنند تا خستگی در کنند، به طور کلی همکاران ما طلاب را جزئی از خود دانسته اند.

مسئول کمیته و دبیر بحران بیمارستان فرقانی با بیان اینکه این طلاب مانند فرزند بالا سر مریض می روند، گفت: گاهی اوقات شاهد بودیم که بعضی از  این طلبه ها موقع استراحت خود برای بیماران دعا می کنند مثلا آرام دعای کمیل و مجیر می خوانند و در این ادعیه برای بیماران دعا می کنند.

وی بیان کرد: بعضی از طلاب جهادی در عین اینکه خدمت می کنند، گاهی اوقات روزه هم می گیرند، موقع افطار که می شود روزه خود را باز می کنند و دوباره مشغول خدمت می شوند.

طلاب در لحظات حساس به کمک بیماران مبتلا به کرونا آمدند

مسئول کمیته و دبیر بحران بیمارستان فرقانی گفت: طلاب در لحظه حساس خود را به کمک ما و بیماران رساندند، مرد کسی است که الان که ما نیاز داریم پای کار باشد، کسی که می گوید برو من حمایتت می کنم، به درد ما نمی خورد، طلاب و بچه های جهادی موقعی که نیاز به حضورشون بود حضور پیدا کردند،بدون درخواست بدون چشم داشت اومدند.

دکتر حامد شفیعی رئیس بیمارستان فرقانی نیز درباره خدمات طلاب جهادی بیان کرد: روزهای پنجم و ششم شیوع بیماری کرونا بود که طلاب جهادگر با دسته‌گل و شیرینی در بیمارستان فرقانی حضور پیدا کردند و از همان روز درخواست خودشان مبنی بر حضور در بیمارستان مطرح کردند.

ایثار و فداکاری طلاب در تاریخ ماندگار خواهد شد

رئیس بیمارستان فرقانی بیان کرد: این روزها و ایام تمام خواهد شد اما این اقدامات و ایثار طلاب در تاریخ ماندگار خواهد شد و قطعاً این جهادگران سرمشق و الگویی روشن برای همه مردم خواهند بود، این عزیزان با حضور خودشان در کنار بیماران و کادر درمانی درواقع به همه روحیه دادند که در آن روزها واقعاً یک نیاز بود.

شفیعی گفت: خدمت‌رسانی شبانه‌روزی و جهادی طلاب در آن ،شرایط دشوار واقعاً جای تقدیر و تشکر دارد و استقامت و بردباری آن‌ها نیز ستودنی است، برخی زمان‌ها به‌هرحال در شرایط بحرانی شاید تندی‌هایی می‌شد اما طلاب همواره با سعه‌صدر و متانت خدمت‌رسانی خودشان را ادامه می‌دادند که نشان‌دهنده عمق باور و ایمان آن‌ها است.

دکتر سید یاسر فروغی رئیس بیمارستان شهید بهشتی نیز با تقدیر از خدمات بی نظیر طلاب به بیماران کرونایی گفت: طلاب جهادگر کمک‌های بسیار زیادی در ایام هم به بیماران و هم به کادر درمانی کردند.

طلاب جهادی با شجاعت به بیماران کرونایی خدمت رسانی می کنند

وی افزود: در روزهایی که بسیاری از مردم نمی‌خواستند از جلوی بیمارستان‌ها رد شوند، اما این طلاب جهادگر در عرصه خدمت‌رسانی به بیماران حضور داشتند.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی عنوان کرد: در واقع تأکیدی که رهبر کبیر انقلاب اوایل انقلاب در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه داشتند در اینجا یک نماد عینی و واقعی پیدا کرد که یک نقطه شروع برای وحدت حوزه و دانشگاه بود و می‌تواند زمینه‌ساز معرفی بهتر طلاب و روحانیون به دانشجویان باشد.

دکتر جواد خدادادی رئیس بیمارستان کامکار با بیان اینکه برای بنده افتخار است که در جمع طلاب جهادگر باشیم، افزود: طلابی که از همان روزهای اول مبارزه با کرونا به یاری بیماران کرونایی و کادر درمانی شتافتند.

حضور حماسی و جهادی طلاب در خدمت به مبتلایان کرونایی ادامه دارد

وی ادامه داد: در ابتدا فکر کردیم طلاب چند روز در خدمت بیماران خواهند بود، اما گذشت زمان نشان داد که طلاب حضور حماسی و جهادی داشتند که هنوز هم ادامه دارد و  باعث افتخار ملت ایران است که همچنین انسان‌هایی را داریم که در عرصه به مردم بدون هیچ خواسته‌ای حاضر می‌شوند.

حرکت مقدس طلاب جهادی همه را حیرت‌زده کرده است

خدادادی با اشاره به ایثار و فداکاری طلاب در رسیدگی به مبتلایان به کرونا ادامه داد: در روزهای اول این بیماری تقریباً دچار نوعی کمبود نیروی انسانی و به‌نوعی روحیه بودیم، اما حرکت مقدس طلاب جهادی همه را حیرت‌زده کرد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از طلاب جزء اساتید بوده و تحصیلات عالیه داشتند اما بدون هیچ خواسته‌ای وارد میدان شدند و در این میان طلاب جهادگر به‌اندازه‌ای بدون تکلف و ساده جلو آمدند که همه را شگفت‌زده کردند.

گزارش از سیداحمد نجفی اردبیلی

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciv3av.t1ayy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما