يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : 87987
منبع : خبرگزاری تسنیم

زیرساخت فرهنگی شهر قم تا پایان سال ۹۹ به ۲۲ مترمربع می‌رسد

قم نيوز : معاون شهردار قم با بیان اینکه اگر چه قم شهری فرهنگی و مذهبی است اما زیرساخت‌های فرهنگی و هنری قوی‌ ندارد گفت: هدف‌گذاری برای سال ۹۸ عدد ۲۱ مترمربع بوده که فاصله زیادی با وضع فعلی دارد و برای سال ۹۹ هدف‌گذاری انجام‌ شده ۲۲ مترمربع است.
زیرساخت فرهنگی شهر قم تا پایان سال ۹۹ به ۲۲ مترمربع می‌رسد
زیرساخت فرهنگی شهر قم تا پایان سال ۹۹ به ۲۲ مترمربع می‌رسد
به گزارش قم نیوز محسن رنجبر با اشاره به اهمیت توجه به زیرساخت‌های فرهنگی در شهر قم اظهار داشت: وقتی به دنبال دست‌یابی به چشم‌انداز شهر دینی و پایگاه تولید و ترویج فرهنگ و تفکر و معارف اهل‌بیت(ع) هستیم باید موارد مختلف را بسنجیم و یک شاخص آن زیرساخت‌های فرهنگی و هنری شهر است که این شاخص طبق متراژ زیرساخت‌ها به ازای 1000 نفر را نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر برنامه‌ریزی برای رسیدن به شاخص مناسب فرهنگی تصریح کرد: سیستمی در سال 97 راه‌اندازی و در آن از 97 تا 1401 هدف‌گذاری شده است که این سرانه 20 متر برای سال 97 و 21 متر برای 98 و تا 25 متر برای 1401 است که این عدد از استانداردهایی که در کشور و شهرهای مشابه وجود داشته به‌دست‌ آمده است، برای نمونه در شهر تهران در سال 96 سرانه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری 30 مترمربع بوده است که عدد نشان می‌دهد قم در این بخش ضعیف است.

معاون ‌برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: اگر چه قم شهری فرهنگی و مذهبی بوده اما زیرساخت‌های فرهنگی و هنری قوی‌ ندارد و عددی که احصا شده عدد پایینی است که در سال 96 عدد 7 مترمربع بوده است،

وی اضافه کرد: به‌طورکلی عددی که برای 6 ماهه 98 به دست آوردیم 12 مترمربع است و در سال 96 نیز هفت مترمربع را احصا کردیم اما هدف‌گذاری 21 مترمربع بود و فاصله زیادی وجود دارد، به‌ویژه اینکه برای سال 99 هدف‌گذاری انجام‌ شده 22 متر است و این شکاف باید در بودجه شهرداری خود را نشان دهد و برای تأمین مراکز فرهنگی و ورزشی در سال 99 بودجه بیشتری در نظر گرفته‌شده است.

رنجبر با تأکید بر اینکه در طول سال 99 تعداد شش مورد مجموعه ورزشی و آب‌درمانی ایجاد می‌شود تصریح کرد: امیدواریم هفتمین آن را نیز بتوانیم احداث کنیم، این مجموعه‌ها همزمان به بانوان و آقایان امکانات لازم را ارائه می‌دهد و با راه‌اندازی این سالن‌های ورزشی، عددها به اهداف ما نزدیک‌تر می‌شود.

وی با اشاره به نقش شهرداری‌ها و تأثیرپذیری آنان از وضعیت کشورها اظهار داشت: مشارکت مردم در توسعه شهر مؤثر است و اگر برنامه‌ریزی خوبی از طرف شهرداری شکل بگیرد، منجر به افزایش کیفی زندگی شهروندان می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم افزود: شهرداری تنها سازمانی است که دچار ورشکستگی اقتصادی نمی‌شود و تا شهر و شهروند باشد، مجموعه اداره‌کننده مردم و ابنیه‌ها، شهرداری است و مردم از مواهب مادی و معنوی این خدمات استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdciy3av.t1ayv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما