يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 87989
منبع : خبرگزاری فارس

فوتبال قم بعد از 2 سال در لیگ‌ آزادگان

قم نيوز : فوتبال استان قم بعد از دو سال دوری از سطح اول رقابت‌های باشگاه‌های کشور، سال 1399 در مسابقات لیگ آزادگان تیم‌داری می‌کند.
فوتبال قم بعد از 2 سال در لیگ‌ آزادگان
فوتبال قم بعد از 2 سال در لیگ‌ آزادگان
به گزارش قم نیوز هر ساله رقابت‌های فوتبال باشگاه‌های کشور در رده‌های سنی مختلف اعم از نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان برگزار می‌شود و این لیگ‌ها در سطوح برتر، دسته اول، دوم و سوم دسته‌بندی شده‌اند و فوتبال استان قم در این سال‌ها حضور در اکثر این لیگ‌ها را تجربه کرده است.

لیگ برتر بزرگسالان فوتبال ایران با عنوان جام خلیج‌فارس لیگی است که تیم صبای قم 9 فصل در آن حضور داشت و همین تیم بعد از سقوط به دسته پائین‌تر، یک سال نیز در لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور به میدان رفت اما دو سالی است که از فوتبال قم در هیچ یکی از این سطوح باشگاهی خبری نیست.

 

2 سقوط متوالی فوتبال قم در لیگ‌های کشور

اردیبهشت ماه سال 1396 بود که تیم صبای قم از لیگ برتر به دسته اول سقوط کرد و در همان سال صبا در لیگ دسته اول به دلیل مدیریت ناموفق خود و تداوم کسب نتایج ضعیف به لیگ دسته دوم نیز سقوط کرد اما همین صبا در پایان فصل 97 – 1396 لیگ دسته دوم ایران توسط مسوولان قم منحل شد.

در این دو سال تیمی از قم در لیگ برتر، دسته اول و دسته دوم حضور نداشته و حتی قهرمان مسابقات باشگاهی فوتبال قم که هر ساله مجوز حضور در لیگ دسته سوم جام آزادگان را دارد به دلیل ضعیف مدیریت این رشته در استان قم و عدم برخورداری از بنیه مالی، توانایی حضور در لیگ دسته سوم را نداشت و به میدان نرفت.

 

پایان فعالیت تیم‌های پایه صبا در قم

اما تیم‌های رده‌های سنی پایه فوتبال قم اعم از نونهالان، ‌نوجوانان، جوانان و امید در این سال‌ها با وجود مواجهه با مشکلات مالی فراوان در لیگ‌های برتر، دسته اول و مناطق فوتبال ایران حضور یافته‌اند، تیم‌هایی که استعدادها و نخبه‌های فوتبال قم را در ترکیب خود داشتند و زمینه‌ساز بروز توانایی تعدادی زیادی از این استعدادها شدند.

بعد از اینکه باشگاه صبا عملا فعالیت خود را تعطیل کرد، تیم‌های پایه صبا که چند سالی به صورت منظم در لیگ‌های پایه کشور به میدان می‌رفتند به عناوینی همچون مهام‌پلیمر و افشید تغییر نام دادند و تیم لیگ برتری نوجوانان صبا در سال‌های 1397 و 1398 با نام افشید در لیگ برتر حضور یافت.

تیم جوانان صبا نیز در لیگ دسته اول فوتبال جوانان باشگاه‌های کشور دو سالی است که با نام افشید برابر حریفان قرار می‌گیرد ولی تیم امید صبای قم به مهام‌پلیمر تغییر نام داد و در فصل 99 – 1398 لیگ دسته اول فوتبال امید باشگاه‌های کشور با کادر فنی و بازیکنان شاخص قم به میدان رفت.

 

انصراف مهام‌پلیمر از لیگ امیدها بعد از ناکامی در راه لیگ برتر

مهام‌پلیمر در فصل گذشته رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال امیدهای ایران، یکم تیم نسبتا موفق بود زیرا از مرحله گروهی رقابت‌ها با نتایج بسیار خوب بالا آمد اما در مرحله دوم که بازی‌ها به میزبانی مشهد مقدس به انجام رسید نتایج خوب مقدماتی را تکرار نکرد و شانس صعود به لیگ برتر را از دست داد.

اما این تیم که با هدایت یک کادر فنی نام‌آشنا و جوان با حضور بازیکن خوشنام سال‌های دور فوتبال قم در مدیریت فنی خود به نام داوود عاصم‌آبادی، سرمربیگری مربی جوانی به نام محمد علیخانی و بازیکنان نخبه این رده سنی در لیگ امیدهای ایران عملکرد خوبی داشت اما قصد ادامه رقابت در لیگ دسته اول امید کشور را ندارد.

 

مهام پلیمر در آستانه حضور در لیگ بزرگسالان

سرپرست مهام‌پلیمر با اعلام خبر کناره‌گیری این تیم از لیگ امیدها، عنوان کرد: در سال جاری در مسابقات لیگ دسته اول فوتبال امید باشگاه‌های کشور تیم‌داری نخواهیم کرد و مجموعه دیگری از نماینده قم در این رقابت‌ها حمایت می‌کند.

امیر بیطرفان اضافه کرد: در روزهای اخیر همراه با مدیرعامل باشگاه مهام‌پلیمر، جلسه‌هایی با رسول منعم مدیر کل ورزش و جوانان استان قم برگزار کردیم و هم اکنون در حال بررسی شرایط برای حضور در یکی از سطوح لیگ بزرگسالان فوتبال باشگاه‌های کشور هستیم.

سرپرست مهام‌پلیمر قم با با بیان اینکه شرایط سنی جدید برای فوتبالیست‌های پایه هنوز رسما اعلام نشده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از نفرات تیم رده سنی امید شاید دیگر نتوانند در این رده به میدان بروند، تصمیم ما حضور در لیگ بزرگسالان فوتبال کشور است، البته باشگاه مهام‌پلیمر در حال بررسی شرایط حضور در لیگ دسته دوم و یا مرحله دوم لیگ دسته سوم فوتبال ایران جام آزادگان است.

انتهای پیام / 111
https://qomnews.ir/vdcaoona.49n0a15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما