يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 87995
منبع : خبرگزاری ايرنا

چهارمین کنگره شعر نیایش مواهب فراخوان شد

قم نيوز : معاون فرهنگی حوزه هنری قم، گفت: چهارمین کنگره شعر نیایش با عنوان «مواهب» با محوریت مضامین و معارف ناب دعای افتتاح فراخوان شد.
چهارمین کنگره شعر نیایش مواهب فراخوان شد
چهارمین کنگره شعر نیایش مواهب فراخوان شد
به گزارش قم نیوز محمد غفاری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توجه به شعر مناجات و استفاده از ادعیه دراشعار، افزود: دعای افتتاح از دعاهای شب‌های ماه رمضان و سرشار از معارف و مفاهیم خداشناسی است که به این منظور مضامین ناب و بدیع آن محور جشنواره امسال تعیین شد.

وی برگزاری جشنواره مواهب را فرصتی برای گسترش شعر مناجاتی و معرفتی دانست و ادامه داد: در دوره‌های قبلی این کنگره شعر،‌مضامین دعای ابوحمزه ثمالی، مناجات شعبانیه و دعای عرفه به عنوان دعای محوری انتخاب شده‌بود که با استقبال شاعران آئینی استان مواجه شد.

معاون فرهنگی حوزه هنری قم، ادامه داد: انس با دعا،‌ درک عمیق مضامین متعالی دینی و ارائه این معارف ناب در قالب شعر به عنوان یکی از اثرگذارترین تولید محتوای هنری از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.

وی اظهار داشت: شاعران ابتدا دعا را مطالعه می‌کنند و با درک عمیق مضامین آن، از معارف و آموزه‌های دعا برای سرودن شعر بهره می‌گیرند.

غفاری با اشاره به در اختیار قراردادن منابع مطالعاتی و معرفتی برای استفاده از شاعران از طریق شبکه های اجتماعی گفت: جلسات نقد و بررسی اشعار پیش از ارسال به جشنواره برگزار می‌شود که با توجه به شیوع کرونا احتمال دارد که این دوره نقد اشعار به صورت مجازی برگزار گردد.

معاون فرهنگی حوزه هنری قم، با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی از نظر قالب و تعداد اشعار وجود ندارد، ادامه داد: علاقه مندان می‌توانند تا تاریخ ۴ خرداد ماه ۱۳۹۹ آثارشان را به نشانی ایمیل mavaheb.qom@gmail.com ارسال نمایند ضمن اینکه ذکر فرازهای دفاع افتتاحیه که درشعر از مضامین آن استفاده شده،‌ الزامی است.

دعای افتتاح از دعاهای شب‌های ماه رمضان است که محمد بن عثمان از نایبان خاص امام زمان (عج) آن را نقل کرده است. این دعا دارای مضامین عالیه در حوزه خداشناسی است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdchmwn6.23nqwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما