دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : 88047
منبع : خبرگزاری فارس

3 کاراته‌کای قم در جایگاه نخست رنکینگ ایران

قم نيوز : سه چهره مستعد و آینده‌دار کاراته استان قم با عملکرد موفق در مجموع سه مرحله رقابت‌های لیگ کاراته‌وان ایران جایگاه نخست رنکینگ این مسابقات را به خود اختصاص دادند.
3 کاراته‌کای قم در جایگاه نخست رنکینگ ایران
3 کاراته‌کای قم در جایگاه نخست رنکینگ ایران
به گزارش قم نیوز فدراسیون کاراته برترین‌های رنکینگ لیگ کاراته‌وان سال 1398 پسران ایران را در حالی اعلام کرد که از بین سه کاراته‌کای قمی دارنده رتبه نخست این رنکینگ یعنی مرتضی نعمتی، امیرمحمد رشید و محمدجواد برخوردار، مرتضی نعمتی به واسطه عضویت در تیم‌های اعزامی کشورمان به رقابت‌های برون‌مرزی و کسب مدال بین‌المللی و آسیایی چهره سرشناس‌تری به شمار می‌رود.

 

نعمتی قهرمان بی‌رقیب امیدهای ایران

مرتضی نعمتی از شاگردان مربی سازنده این رشته یعنی سیدعلی خلیلی در باشگاه کاراته استقلال قم است که در وزن منهای 67 کیلوگرم بخش کومیته رده سنی امید مسابقات لیگ کاراته‌وان پسران ایران جایگاه نخست را در اختیار دارد، کاراته‌کایی که از سال ۹۰ فعالیت در این رشته را از باشگاه استقلال زیر نظر شیهان خلیلی شروع کرده است.

نعمتی که یکی از چهره‌های شاخص کاراته قم در میادین داخلی و برون‌مرزی محسوب می‌شود، از سال 1395 به عضویت تیم ملی در آمده و نشان برنز مسابقات نوجوانان آسیا در کشور اندونزی را در کارنامه دارد، همچنین موفق به کسب دو نشان طلای مسابقات آزاد ترکیه شده است.

این کاراته‌کای آینده‌دار از مسابقات جایزه بزرگ کاراته که هر ساله با حضور چهره‌های مطرح داخلی و خارجی در ارومیه برگزار شد یک نشان طلا و یک مدال برنز کسب کرده و مجموعا 6 مدال شامل دو نشان طلا، دو نقره و دو برنز حاصل حضورش در مسابقات انتخابی تیم ملی است.

کسب چهار مدال شامل دو طلا و دو نقره از مسابقات کاراته‌وان ایران، طلای مسابقات بین‌المللی چین، چندین طلای استانی، کشوری و بین‌المللی جزو دیگر افتخارات مرتضی نعمتی قهرمان خوش‌آتیه کاراته قم است، کاراته‌کایی که در سال 1397 نیز رتبه نخست رنکینگ وزن منهای 60 کیلوگرم امیدهای ایران را به خود اختصاص داد و با سابقه عضویت تیم ملی در مسابقات جهانی اسپانیا، اکنون دارنده رتبه نخست رنکینگ وزن منهای 67 کیلوگرم امیدهای کشور در سال ۹۸ محسوب می‌شود.

 

رشید قهرمان 3 مرحله لیگ کاراته‌وان

امیرمحمد رشید کاراته‌کای وزن منهای 40 کیلوگرم رده سنی نونهالان استان قم در لیگ کاراته‌وان سال 1398 است که رتبه نخست رنکینگ این مسابقات را در اختیار دارد، کاراته‌کای ارزنده‌ای که از استعدادها ناب کاراته قم در تمام مراحل لیگ کاراته‌وان سال گذشته بود و بدون رقیب صدرنشین شد.

رشید در رنکینگ نخستین مرحله لیگ کاراته‌وان ایران که تیر ماه سال قبل در سالن شهید افراسیابی تهران به انجام رسید بالاتر از رقبایی همچون محمدامین الاسلامی از مازندران، علیرضا احمدی از البرز و امیرمحمد سعیدی از کهگیلویه و بویراحمد صدرنشین شد و در مرحله دوم به میزبانی سالن شهدای نوبخت بابلسر همین رتبه را بالاتر از مهرشاد ملاقلی از البرز، مهدی حسین‌زاده از مازندران و مهدی میرزا بابازاده از مازندران تکرار کرد.

روند موفقیت‌ها و درخشش چهره خوش‌آتیه کاراته قم در مسابقات لیگ کاراته‌وان نونهالان سال 1398 در مرحله سوم لیگ کاراته‌وان نیز ادامه یافت و امیرمحمد رشید در وزن اختصاصی خود باز هم رتبه نخست رنکینگ را به دست آورد تا شاگرد نابغه استاد غلامرضا دباغیان سرمربی اسبق تیم‌های ملی ایران از باشگاه انقلاب، بهترین 40 کیلوی نونهالان ایران در سال 98 لقب بگیرد.

 

2 قهرمانی برخوردار در مسابقات رده نونهالان

محمدجواد برخوردار دیگر کاراته‌کای قمی دارنده رتبه نخست رنکینگ کاراته‌وان پسران ایران در سال 98 است که در دو مرحله از سه مرحله این لیگ مقام نخست وزن به اضافه 55 کیلوگرم را به خود اختصاص داد، کاراته‌کایی که از شاگردان علیرضا برخوردار در باشگاه دانشگاه علوم پزشکی محسوب می‌شود.

پس از برگزاری نخستین مرحله لیگ کاراته‌وان با عنوان جام زنده‌یاد نوید محمدی در تیر ماه سال گذشته به میزبانی سالن شهید افراسیابی تهران، در وزن به اضافه 55 کیلوگرم رده سنی نونهالان محمدجواد برخوردار از قم بالاتر از رقبایی همچون کسری برزگر از قزوین و علی محمدی از کرمان در جایگاه اول ایستاد.

همچنین برخوردار در مرحله سوم لیگ کاراته‌وان پسران ایران که در دو بخش کاتا و کومیته به انجام رسید رتبه نخست وزن به اضافه 55 کیلوگرم را از آن خود کرد تا یکی از سه کاراته‌کای برتر استان قم در جمع نفرات اول اوزان مختلف رده‌های سنی مسابقات سال 98 لیگ کاراته‌وان باشد.

 

3 کاراته‌کای قم در رتبه دوم برترین‌های لیگ کاراته‌وان

علی‌اکبر بختیاری که از دیگر شاگردان سرمربی اسبق تیم ملی کاراته ایران یعنی غلامرضا دباغیان در باشگاه انقلاب محسوب می‌شود، در لیست برترین‌های رنکینگ کاراته‌وان سال 98 کشور رتبه دوم وزن منهای 55 کیلوگرم رده سنی امید را در اختیار دارد، کاراته‌کایی که در نخستین مرحله این پیکارها بعد از رضا راستین کاراته‌کای استان کهگیلویه و بویراحمد و بالاتر از سجاد رحیمی عضو تیم تهران به رتبه دوم دست یافت.

متین محمدی‌یکتا کاراته‌کای باشگاه شهید زین‌الدین که در مکتب برادران سلطانی رشد و پرورش یافته در مسابقات لیگ کاراته‌وان سال 98 ایران در بخش کاتا رتبه دوم رنکینگ را به خود اختصاص داد، کاتارویی که در مسابقات رده سنی نوجوانان به میدان رفت و برای کاراته قم و باشگاه خود افتخار آفرینی کرد، کاتاروی آینده‌داری که بالاتر از سینا احمدیان از تهران، محمدحسین علامی از تهران و سیدحسین موذن از فارس در جایگاه نخست کاتای نوجوانان ایستاد.

سیدصدرا فروغی کاراته‌کای باشگاه استقلال و دیگر شاگرد موفق استاد سیدعلی خلیلی مربی با سابقه استقلالی‌ها، در وزن منهای 45 کیلوگرم رده سنی نونهالان بخش کومیته با حریفان خود در لیگ کاراته‌وان سال 98 رقابت کرد و در مرحله نخست بعد از وهاب شاه‌میر از البرز دوم شد.

 

5 رتبه سومی قمی‌ها در رنکینگ کاراته‌ ایران

علیرضا برخوردار کاراته‌کای وزن به اضافه 84 کیلوگرم رده سنی امید از باشگاه دانشگاه علوم‌پزشکی، سیدمجید وکیلی کاتاروی رده سنی امید از باشگاه شهید زین‌الدین، سینا عبدالحسینی از شاگردان برادران موفق کاراته قم یعنی ابوالقاسم و محمود پایدار در وزن منهای 84 کیلوگرم رده سنی امید در کنار حسن دولی‌خانی و سیدمیلاد مرتضایی شاگردان غلامرضا دباغیان در باشگاه کاراته انقلاب، پنج نماینده موفق قم در لیگ کاراته‌وان سال 1398 هستند که رتبه سوم رنکینگ را به خود اختصاص داده‌اند و رضا خشدونی‌فراهانی از باشگاه انقلاب تنها کاراته‌کایی است که در رده چهارم وزن به اضافه 84 کیلوگرم رده سنی امید رنکینگ قرار گرفته است.

مهدی آقاجانی از باشگاه استقلال در وزن منهای 60 کیلوگرم رده امید و فرید معصومی از باشگاه انقلاب در وزن منهای 68 کیلوگرم رده سنی جوانان رتبه پنجم رنکینگ را در اختیار دارند و محمدامین بابایی در وزن منهای 84 کیلوگرم در مکان ششم رنکینگ لیگ کاراته‌وان ایران جای دارد.

محمدجواد هدیه‌لو از باشگاه شهید زین‌الدین رده هفتم وزن منهای 35 کیلوگرم رده سنی نونهالان و علیرضا قرنلی از باشگاه انقلاب در رده نهم وزن منهای 67 کیلوگرم رده سنی امید هستند، ضمن اینکه تیم کاتای شهید زین‌الدین نیز رتبه نهم رده سنی نونهالان لیگ کاراته‌وان را در اختیار گرفته است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcguz97.ak97t4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما