چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب : 88124
منبع : خبرگزاری مهر

استاندار قم: خسارت کرونا به بخش گردشگری قم جبران شود

قم نيوز : استاندار قم گفت: با شیوع بحران کرونا در دورانی که بهترین موقعیت برای جذب زائران و گردشگران بود آسیب‌های جدی به گردشگری قم وارد شد و باید این موضوع از سوی مسئولان ملی پیگیری شود.
خسارت کرونا به بخش گردشگری قم جبران شود/ توجه به دوران پسا کرونا
خسارت کرونا به بخش گردشگری قم جبران شود/ توجه به دوران پسا کرونا
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر چهارشنبه در جلسه‌ای با نمایندگان خانه مسافرها و دفاتر خدمات گردشگری استان قم که در استانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه استان قم وضعیت ویژه‌ای در مقایسه با سایر استان‌ها دارد، گفت: بحران کرونا در شرایطی بر کشور حادث شد که بهترین موقعیت برای جذب زائرین و مسافرین بود و به همین دلیل آسیب پذیری بخش گردشگری در قم بیشتر از استان‌های کشور است.

وی با اشاره به آسیب وارد شده به بخش گردشگری و خدمات در جریان بحران کرونا، افزود: مشکلات بخش گردشگری قم از مقامات و مسئولان ملی باید پیگیری شود.

کارنامه مطلوب دولت در بحران کرونا

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در زمینه مدیریت بحران کرونا در مقایسه با دیگر کشورها در شرایط بهتری قرار داریم و خوشبختانه دولت کارنامه موفقی در راستای مدیریت کرونا داشته است.

وی عنوان کرد: استان قم به لحاظ سهم بخش‌های اقتصادی یک استان زیارتی و خدماتی است و نزدیک به ۶۰ درصد از اقتصاد استان در این حوزه است.

سرمست با اشاره به کشف بیماری کرونا در قم، گفت: به لحاظ وسعت شیوع بیماری در استان قم شرایط سختی داشتیم.

برنامه‌ریزی برای رونق گردشگری در دوران پسا کرونا

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعطیلی برخی مشاغل از جمله در بخش گردشگری مذهبی، گفت: دولت در شرایطی که مهم‌ترین اولویت کشور کاهش شیوع بیماری کرونا بود چاره‌ای جز تعطیلی مراکز پرریسک نداشت.

استاندار قم افزود: در زمینه کنترل بیماری در آینده نه چندان دور با تأکید بر گشایشی که ایجاد می‌شود شاهد رونق بخش گردشگری استان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: باید در دوران پسا کرونا اعتمادسازی در بعد بین‌المللی در صنعت حمل و نقل و گردشگری انجام شود و برای پسا کرونا نیز دغدغه‌های فعالان اقتصادی استان به مسئولان کشور منتقل و پیگیری شود.

به گفته سرمست، تاب آوری نظام سلامت در شرایط حاضر مهم‌ترین اولویت دولت است و تاب آوری نظام اقتصادی و اجتماعی هم‌زمان مورد حمایت دولت می‌باشد که از این رو بخش گردشگری استان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: دست‌گیری از پرسنل واحدهای خدماتی از سوی مدیران آن‌ها ارزشمند است و بحث همدلی مؤمنانه باید مورد توجه همه فعالان اقتصادی استان قرار گیرد.

گفتنی است؛ در این جلسه حاضرین به بیان مشکلات خود در زمینه بحران کرونا پرداختند که در نتیجه کاهش سفرها اتفاق افتاده است و خواستار کمک دولت در زمینه تاب آور ی گردشگری استان شدند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcc0sq4.2bq4i8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما