چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۲
کد مطلب : 88133
منبع : خبرگزاری فارس

نقش موثر رسانه‌ها در مدیریت ویروس کرونا در قم

قم نيوز : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: حضور رسانه ها در خط مقدم اطلاع رسانی موجب مدیریت بهتر ویروس کرونا در قم شده است که در این راستا به مشارکت 90 درصدی مردم در طرح غربالگری می توان اشاره کرد.
نقش موثر رسانه‌ها در مدیریت ویروس کرونا در قم
نقش موثر رسانه‌ها در مدیریت ویروس کرونا در قم
به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی ظهر امروز در شانزدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی و کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا که در تالار شهید آوینی برگزار شد، اظهار کرد: کمیته اطلاع رسانی به دنبال آگاه سازی شایسته و پیگیری های لازم برای مدیریت جو روانی جامعه است.

وی افزود: ویروس کرونا در نخستین روزهایی که در کشور شیوع پیدا کرد بسیار ناشناخته بود اما اکنون نسبت به تحرکات این ویروس شناخت بیشتری ایجاد شده است هرچند بنا به گفته پزشکان و محققان ویروس کرونا همچنان ابعاد پنهانی و کشف نشده بسیاری دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تبیین برخی مصوبات پانزدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی بیان کرد: پیشنهاداتی مانند برگزاری نماز جماعت در مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گرفت که این موضوع در جلسه ستاد بحران مطرح و مصوب نشد و بسته بودن در حرم ها و بقاع متبرکه نیز تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد.

وی با تاکید براینکه دانشگاه علوم پزشکی باید مفاهیم مورد نیاز را به رسانه ها اطلاع دهد تا رسانه های جمعی نسبت به طرح و بررسی این مفاهیم اقدام کنند، گفت: در فاصله گذاری هوشمند از ادارات نیز خواسته شده است که در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام کنند که در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به سرعت اقدام و نسبت به ثبت وضعیت تمام زیرمجوعه های این نهاد اقدام کرد.

حسینی کاشانی با اشاره به نظر وزارت بهداشت در ارتباط با فاصله گذاری هوشند، عنوان کرد: وزارت بهداشت توصیه دارد باید وضعیت همه ادارات و اماکنی که تردد در آن انجام می شود در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت شود که استاندار نیز به صورت جدی این موضوع را در قم پیگیری می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، نقش رسانه ها را در کنترل و مدیریت کرونا را بسیار مؤثر و مفید ارزیابی کرد و گفت: ورود رسانه ها به بحث غربالگری سلامت در قم موجب افزایش همکاری مردم شد که بنا براعلام دانشگاه علوم پزشکی حدود 90 درصد مردم قم در اجرای این طرح مشارکت داشتند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی لازم است تعریف مشخصی از فاصله گذاری هوشمند برای رسانه ها داشته باشد تا بتوانیم مردم را به مشارکت در این فاصله گذاری دعوت کنیم، تصریح کرد:  ویروس کرونا موجب تحت تاثیر قرار گرفتن سبک زندگی مردم شده است که در این راستا لازم است راجع این تغییر سبک زندگی آگاهی بیشتری به مردم داده شود.

حسینی کاشانی با بیان اینکه در راستای آگاه سازی مردم در قالب هنر لازم است تا توضیحاتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی قم داده شود، گفت: هنرمندان و خبرنگاران می توانند در فرهنگسازی تغییر سبک زندگی به مردم نقش موثری را ایفا کنند.

 وی از همکاری هنرمندان در ایام شیوع کرونا در قم خبر داد و گفت: 18 اینفوگرافیک در خصوص احکام کرونایی و کلیپ های یک دقیقه ای تولید شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به نگرانی هایی که در ایام کرونا برای تهیه نان وجود دارد، عنوان کرد: برای تشویق نانوایی ها به حفظ و رعایت پروتکل های بهداشتی در قالب جشنواره ای از 10 نانوایی برتر از دیدگاه مردم  به عنوان الگو معرفی  و تقدیر می شود.

وی در بخش پایانی سخنان خویش از اجرای طرح مواسات و همدلی در استان قم خبرداد و خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح کارهای خوبی در قم شکل گرفته و مردم پای کار هستند و دستگاه های فرهنگی نیز در این زمینه فعالیت های خوبی دارند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc1sq4.2bq418laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما