چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۴
کد مطلب : 88140
منبع : خبرگزاری تسنیم

اهدای خون در قم 17 درصد کاهش یافته است

قم نيوز : مدیرکل انتقال خون استان قم گفت: امسال اهدای خون در قم، ۱۷ درصد در فروردین‌ماه کاهش داشته است.
اهدای خون در قم ۱۷ درصد کاهش یافته است
اهدای خون در قم ۱۷ درصد کاهش یافته است
به گزارش قم نیوز مرتضی نوریان در شانزدهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی و کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر ذخایر فرآورده‌های خونی در قم مطلوب است و پاسخگوی شبکه خون‌رسانی هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان قم افزود: تامین خون و فرآورده‌های خونی با نگاهی بلندمدت برنامه‌ریزی می‌شود و باید اهدای خود در طول سال مدیریت شود، در برخی از ایام مردم استقبال زیادی از اهدای خون‌ دارند و در برخی مقاطع نیز با کمبود خون و فرآورده‌های خونی روبرو می‌شویم.

وی تصریح کرد: سن اهدای خون 18 تا 60 سال است و هر فردی در طول سال، تا چهار مرتبه می‌تواند به اهدای خون بپردازد و باید در این باره میان نیاز شبکه خون‌رسانی و مراجعات مردم توازن ایجاد شود.

نوریان بیان کرد: عمر پلاکت خون نیز 5 روز و گلبول‌های قرمز 35 روز است و با هر واحد خون، جان سه نفر نجات پیدا می‌کند، با توجه به شیوع کرونا از اسفندماه سال گذشته، برخی از عمل‌های غیر اورژانسی افزایش‌یافته و نیاز به مصرف خون نیز با افزایش مواجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در اهدای خون مستمر توسط شهروندان دارند و می‌توانند با فرهنگ‌سازی نسبت به این سنت حسنه و صدقه جاریه، یاریگر شبکه درمانی باشند.

مدیرکل انتقال خون استان قم گفت: هر ده دقیقه، یکی از فرآورده‌های خونی به مراکز درمانی توزیع می‌شود و باید براساس نیاز، در طول ماه نیاز به اهدای خون وجود دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaw6na.49nay15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما