شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 88189
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل راهداری قم:

سفرهای برون‌شهری درقم یک‌چهارم شد

قم نيوز : مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: از ۲۵ اسفندماه پارسال تا ۱۷ فروردین‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تعداد سفرهای برون‌ شهری توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی، ۷۵ درصد کاهش‌ یافته‌است.
سفرهای برون‌شهری درقم یک‌چهارم شد
سفرهای برون‌شهری درقم یک‌چهارم شد
به گزارش قم نیوز "محمدحسن کلهری" با اشاره به کاهش عملکرد حمل‌ونقل مسافر به دلیل شیوع بیماری کرونا، افزود: در این مدت یک هزار و ۶۳۴ سفر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری انجام‌ که در این سفرها ۲۲ هزار و۸۷۶ نفر جابه‌جا شده‌اند.

به گفته وی، تعداد مسافر جابه‌جا شده نیز نسبت به مدت مشابه پارسال، ۸۳ درصد کاهش نشان می‌دهد و ناوگان‌ها با حداقل ظرفیت و ضریب اشغال صندلی، سفر انجام داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: برهمین اساس، در این مدت درآمد صنف حمل‌ونقل مسافر، ۸۳ درصد کاهش‌ یافته‌است.

کلهری با بیان این‌که دلیل عمده این کاهش مربوط به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است، گفت: با آزاد شدن تردد بین استان‌ها از اول اردیبهشت‌ماه جاری تاکنون، حمل‌ونقل مسافر نسبت به بازه زمانی ۲۵ اسفندماه پارسال تا ۱۷ فروردین‌ماه امسال، پنج تا شش درصد افزایش‌یافته است و مردم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ترجیح می‌دهند مسافرت نروند.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که از هشتم تا ۲۰ فروردین اجرایی شد، شامل محدودیت‌هایی از جمله ممنوعیت تردد بین استان‌ها بود.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که بیمه صنف حمل‌ونقل مسافر خویش‌فرما می‌باشد، مشمول بیمه بیکاری نشدند و در تلاش هستیم با اقدامات دیگری از جمله تمدید کارت هوشمند، مهلت برای واریز حق بیمه و پیگیری پرداخت وام از سوی دولت، از این صنف حمایت نماییم.

وی با اشاره به نظارت‌های صورت گرفته نسبت به پایانه‌های مسافری و ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری، گفت: در این نظارت‌ها ضرورت رعایت فواصل بین مسافرها، صندلی‌ها، ضدعفونی کردن ناوگان عمومی و توزیع دستکش بین مسافرها اعمال می‌شود.

مدیرکل راهداری قم همچنین با اشاره به این‌که صنف حمل‌ونقل کالا نیز زیر نظر اداره کل راهداری فعالیت می‌کند، گفت: حمل‌ونقل کالا به دلیل شیوع بیماری کرونا، آسیب کمتری متحمل شد، زیرا به دلیل تامین مایحتاج شهرها، جابه‌جایی باید انجام می‌شد.

وی اضافه کرد: درفروردین‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ورود کالا به استان کاهش نیافته است، ولی به دلیل تعطیلی بعضی کارخانه‌ها، خروج کالا از استان یک درصد کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcdnf0j.yt0jj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما