شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : 88207
منبع : خبرگزاری تسنیم
استاد حوزه علمیه قم:

مدیران و مسئولان در راستای تحقق عدالت اهتمام داشته باشند

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه امام زمان(عج) نیز برای اجرای عدالت در جهان ظهور می‌کنند گفت: مدیران دولتی و مسئولان باید بدانند هر فردی در حوزه کاری خودش تلاش کند عدالت را پیشه خود کند.
مدیران و مسئولان در راستای تحقق عدالت اهتمام داشته باشند
مدیران و مسئولان در راستای تحقق عدالت اهتمام داشته باشند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در ویژه‌برنامه تفسیر سوره انبیاء که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: حضرت داود(ع) صاحب قدرت و قدرتمند بود، ایشان بسیار اهل ارتباط و گفت‌وگو با خالق بود و کوه‌ها با حضرت نجوا می‌کردند و پرندگان با وی هم‌نوا می‌شدند.

وی با بیان اینکه خداوند 10 ویژگی برای حضرت داود(ع) در آیات مختلف ذکر کرده است افزود: نخستین ویژگی عبد بودن حضرت بوده چرا که عبد خدا بودن یک افتخار بزرگی است، حضرت داود(ع) حکمت خدادادی داشت و خلیفه خداوند بود و خداوند نیز به وی ملک و حکومت عطا کرده بود و حضرت در تمام داوری‌ها و قضاوت‌ها فصل‌الخطاب بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم بیان کرد: یکی از مهم‌ترین درس‌های این آیه رعایت عدالت در حکم و قضاوت است چرا که بر اساس روایات عدل و عدالت اساس ایمان بوده و آیات متعددی در این زمینه وارد شده است، عدالت انواع مختلفی دارد و رعایت آن‌ها می‌تواند در حقیقت شکوفایی مادی و معنوی را در جامعه به ارمغان آورد.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی ادامه داد: عدالت در سخن، عدالت در نگاه، عدالت در رفتار با کفار، عدالت در اقتصاد، عدالت در شهادت و گواهی دادن، عدالت در حکومت‌داری، عدالت در رفتار با خانواده و فرزندان، عدالت در رابطه با نفس و غیره همگی از جمله عدالت‌هایی هستند که یک فرد هم به‌صورت فردی و هم به‌صورت اجتماعی باید رعایت کند.

رفیعی با تاکید بر اینکه امام زمان(عج) نیز برای اجرای عدالت در جهان ظهور می‌کنند گفت: مدیران دولتی و مسئولان باید بدانند هر فردی در حوزه کاری خودش تلاش کند عدالت را پیشه خود کند چرا که ظلم کردن، ظلمات را در قیامت به‌دنبال دارد و ظلم پایدار نیست.

وی عدالت را وجه مشترک دعوت همه انبیای الهی برشمرد و افزود: ظلم پایدار نمی‌ماند البته عدالت به معنای تساوی نیست بلکه هر فرد به‌ اندازه تلاش و جایگاهی که دارد باید به‌حق خود برسد به‌طور مثال فردی که مدرک دکتری دارد حقوقش از فردی که مدرک دیپلم دارد باید بالاتر باشد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: عدالت اساس حکومت دینی و مبنای بسیاری از امور اسلامی است به‌گونه‌ای که یکی از اهداف ارسال انبیاء اقامه عدل و قسط بوده و این واژه مهم و کلیدی می‌تواند در بسیاری از امور نقش‌آفرین باشد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcefw8v.jh8v7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما