قم نيوز : معاون استاندار قم  گفت: علیرغم اینکه ۵۰ درصد منابع استان در دست بانک‌های خصوصی است ولی آنان نقش معناداری در بخش تولید ندارند و سهم آنان کمتر از ۲۰ درصد بوده است که باید تدابیر بیشتری برای استفاده از منابع این بانک‌ها اندیشیده شود.
گلایه معاون استاندار از عدم مشارکت بانک‌های خصوصی در قم؛ ۵۰ درصد سپرده‌ها دستشان بوده ولی ۲۰ درصد در بخش تولید مشارکت دارند
گلایه معاون استاندار از عدم مشارکت بانک‌های خصوصی در قم؛ ۵۰ درصد سپرده‌ها دستشان بوده ولی ۲۰ درصد در بخش تولید مشارکت دارند
به گزارش قم نیوز گلایه معاون استاندار از عدم مشارکت بانک‌های خصوصی در قم؛ 50 درصد سپرده‌ها دستشان بوده ولی 20 درصد در بخش تولید مشارکت دارند
مهرداد غضنفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه اقتصادی استان در سال گذشته اظهار داشت: در هفت کارگروه اقتصادی استان سال گذشته 108 جلسه با 775 مصوبه و 73 درصد اجرایی شدن مصوبات جلسه و مصوبه برگزارشده است.

وی با بیان اینکه بانک‌ها نقش مهمی در رونق تولید و افزایش بهره‌وری اقتصادی در کشور و استان دارند، ابراز کرد: در سال‌های گذشته سیستم بانکی نقش آن‌چنانی در تولید نداشته و اگر هم پولی تزریق می‌شده با سندهای مشخصی این کار صورت می‌گرفت که این نقش امروزه پررنگ‌تر از گذشته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم خاطرنشان کرد: سهم پرداختی بانک‌ها در سال 98 نسبت به سال 97 بیش از 30 درصد رشد داشته و به مبلغ  سه هزار و 507 میلیارد تومان رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه سپرده‌گذاری‌ها در بانک‌های استان نیز در سال گذشته 30 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: در سال 98 در بخش خدمات دو هزار و 574 میلیارد تومان پرداختی توسط بانک‌های استان صورت گرفته است که در مجموع رقمی بالغ‌بر هفت هزار و 740 میلیارد تومان سهم پرداختی بانک‌های استان بوده است.

غضنفری ادامه داد: بانک‌های تخصصی حوزه تولید 231 درصد منابع خود را مصرف کرده و بانک‌های تجاری نیز 67 درصد از منابع خود را در بخش تولید هزینه کرده‌اند که نسبت به سال 97 این رقم 30 درصد افزایش‌یافته است.

وی با گلایه‌مندی از سهم پایین بانک‌های خصوصی در بخش تولید استان یادآور شد: علیرغم اینکه 50 درصد منابع استان در دست بانک‌های خصوصی است ولی آنان نقش معناداری در بخش تولید ندارند و سهم آنان کمتر از 20 درصد بوده است که باید تدابیر بیشتری برای استفاده از منابع این بانک‌ها اندیشیده شود.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdceew8v.jh8vxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما