دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : 8824

کاراته کای قمی نایب قهرمان کاراته جهان شد

قم نيوز : قم نیوز: رییس هیئت کاراته استان قم گفت: امیر مهدی زاده، تنها نماینده اعزامی کاراته قم به مسابقات لیگ جهانی این رشته در اندونزی موفق به کسب مقام نایب قهرمانی شد.
کاراته کای قمی نایب قهرمان کاراته جهان شد
به گزارش قم نیوز، حسن عابدی اظهار داشت: دومین روز از چهارمین مرحله رقابت‌های لیگ جهانی کاراته در کشور اندونزی نتایج بسیار خوبی برای کاراته‌کاهای کشورمان به دنبال داشت که یکی از مدال‌های کسب شده، سهم کاراته‌کایی از استان قم بود.

موفقیت کاراته‌کاهای ایرانی در کسب مدال های رنگارنگ لیگ جهانی
وی با بیان اینکه کاراته‌کاهای کشورمان با کسب مدال های رنگارنگ طلا، نقره و برنز کارنامه موفقی در این پیکارها داشتند، بیان کرد: امیر مهدی زاده تنها کاراته‌کای قمی در روز دومو این پیکارها با حریفان خود مبارزات قابل قبولی برگزار کرد.

رییس هیئت کاراته استان قم بیان کرد: کاراته‌کای قمی در این رقابت‌ها در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم با حریفان خود به رقابت پرداخت که در نهایت امیر مهدی زاده در این وزن به دیدار نهایی راه یافت و با وجود شایستگی های زیاد خود به مدال نقره رسید.

وی یاد آور شد: در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم امیر مهدی زاده ابتدا در مقابل کاراته کای کشور میزبان به روی تاتامی رفت و در حالی که حریف از تمام شرایط سالن برای پیروزی برخوردار بود، با امتیاز هفت بر سه نتیجه به سود مهدی زاده رقم خورد.

عابدی ابراز داشت: این در حالی است که مهدی زاده مبارزه دوم خود را برابر مبارزی از کشور روسیه برگزار کرد که این مسابقه را نیز با نتیجه قابل توجه و قاطعانه هفت بر صفر به سود خود خاتمه داد تا بدین ترتیب به مرحله سوم صعود کند.

تقابل کاراته‌کاهای مدعی از ۴۷ کشور برای قرار گرفتن روی سکو
وی عنوان کرد: این کاراته‌کای ارزشمند استان قم در مسابقه بعدی خود با حریفی از کشور شیلی رو به رو شد که این مسابقه سخت را با نمایشی قابل توجه و دیدنی در نهایت با نتیجه قاطع چهار بر صفر به پایان برد و راهی دیدار نیمه نهایی شد.

رییس هیئت کاراته قم در ادامه با اشاره به جدال کاراته‌کای قمی در دیدار نیمه نهایی وزن منهای ۶۰ کیلوگرم با دیگر نماینده کشورمان یعنی علیرضا اجدادی، اظهار داشت: مهدی زاده برای صعود به فینال این مسابقه دشوار را نیز سه بر دو برد و به دیدار نهایی راه یافت.

وی عنوان کرد: ستاره کاراته استان قم در سال های اخیر در تلاش برای کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی در دیدار نهایی به نایب قهرمان جهان یعنی کالوین کالین از کشور لیتوانی با حساب چهار بر یک نتیجه را واگذار کرد و بدین ترتیب با کسب مقام نایب قهرمانی، مدال نقره دیگری برای کشورمان کسب کرد.

عابدی تصریح کرد: این مدال در حالی برای نماینده کاراته استان قم به دست آمد که چهارمین مرحله از لیگ جهانی کاراته وان ترکیه که در سالن المپیک شهر استانبول با حضور ۳۱۵ کاراته کا از ۴۷ کشور جریان دارد و تیم کشورمان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی دوره سوم که در اندونزی برگزار شد، برای قهرمانی دیگری تلاش می کند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd.x0j2yt0joa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما