يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب : 88255
منبع : خبرگزاری تسنیم

استاندار قم: کمک‌ها و اقدامات خیرخواهانه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه ساماندهی شود

قم نيوز : استاندار قم با تأکید بر ساماندهی و سازمان‌دهی خدمات صورت گرفته از سوی خیرین استان گفت: اقدامات خیرخواهانه و کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه را باید بتوانیم جهت‌دهی و ساماندهی کنیم.
استاندار قم: کمک‌ها و اقدامات خیرخواهانه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه ساماندهی شود
استاندار قم: کمک‌ها و اقدامات خیرخواهانه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه ساماندهی شود
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست عصر امروز در آئین تجلیل از خیریه‌های مردمی بانوان استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بعد از اعلام فوت دو مورد در قم به دلیل ویروس کرونا در روز 30 بهمن، بلافاصله جلسه ستاد بحران تشکیل و تمهیدات لازم برای مقابله با این ویروس اندیشیده شد.

استاندار قم افزود: خوشبختانه کادر درمان و پزشکی در مقابله با این بیماری خوش درخشیدند و فراتر از انتظار ظاهر شدند که به قول مقام معظم رهبری تاریخ این فداکاری‌ها را فراموش نخواهد کرد.

وی ضمن قدردانی از کادر درمان و پزشکی استان قم گفت: همه این فداکاری‌ها و ازخودگذشتگی‌ها زمانی به اوج خود رسید که همه گروه‌های جهادی و مردمی پای‌کار آمدند.

سرمست با اشاره به پای‌کار آمدن خیرین سلامت و شکل‌گیری قرارگاه‌های مردمی در مقابله با ویروس کرونا ابراز کرد: خیریه‌های مختلفی که قبلاً شکل‌گرفته بود، در این ایام به‌صورت خودجوش شکل گرفت مایه افتخار بوده و در کنار تمام سرمایه‌های اعتباری که در بخش سلامت داریم این ظرفیت‌ها نیز قوت بخش و انگیزه‌بخش بود.

استاندار قم با اولویت‌بخشی به مدارس دخترانه در ساخت مدرسه از سوی خیرین عنوان کرد: انجام کار خیر از جانب بانوان خیر پسندیده‌تر است چراکه الگوی ما در جامعه حضرت خدیجه(س) بوده و خیریه‌های مردمی بانوان از جایگاه ویژه‌ای در میان سایر اقشار قرار دارند.

وی تأکید کرد: رویکرد خیرخواهی و خیراندیشی در میان مردان جامعه یک ثواب و پاداش بوده اما در میان زنان جامعه دارای ثواب مضاعف است، بنابراین باید بسترساز اندیشه‌های خیر در جامعه بود.

سرمست بیان کرد: تمام ارکان نظام و نمایندگان قوای حاکم در جمهوری اسلامی دست‌به‌دست هم دادیم و از شیوع گسترده‌تر بیماری کرونا جلوگیری کردیم، همچنین با وجود تکمیل تمام ظرفیت‌های بیمارستانی استان درخواست بیمارستان سیار کردیم و حتی پیگیر تکمیل دو بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) و مادر شدیم.

استاندار قم با بیان طرح‌هایی که در سطح ملی و استانی در مدیریت بحران کرونا انجام شدند، گفت: نظام سلامت کشور از ظرفیت‌های بسیار بالای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برخوردار بوده که باید موردتوجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر بالا بودن تاب‌آوری نظام جمهوری اسلامی ایران در مدیریت بحران خاطرنشان کرد: رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه نیز یک الگوی بسیار بی‌نظیری بوده که با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در کشور انجام شد.

استاندار قم در ادامه با تأکید بر ساماندهی و سازمان‌دهی خدمات صورت گرفته از سوی خیرین استان گفت: اقدامات خیرخواهانه و کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه را باید بتوانیم جهت‌دهی و ساماندهی کنیم، همچنین باید بانک اطلاعاتی از تمام خیرین داشته باشیم.

وی شناسایی و احصای بانک اطلاعاتی از تمام بانوان خیر را مورد تأکید قرارداد و اظهار داشت: باید اتاق فکری تشکیل شود تا بتوان با رویکردهای نوین و جدید این اقدامات خیرخواهانه را جهت‌دهی کرد.

سرمست مطرح کرد: بسیاری از اقدامات خیرخواهانه‌ای که در کشور انجام می‌شود به‌صورت چراغ خاموش بوده اما نیاز به مستندسازی و پرداختن به بعضی از این الگوها داریم تا بتوانیم این خدمات را نه‌تنها را به نسل آینده بلکه به جوامع دیگر هم منتقل کنیم.

استاندار قم بیان کرد: نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی دارای وظایفی هستند که افرادی را موردحمایت قرار می‌دهند اما افرادی هم هستند که در جامعه هیچ پشتیبان و حامی نداشته و مغفول واقع‌شده‌اند بنابراین انتظار است که خیرین به سراغ افرادی بروند که موردحمایت رسمی هیچ سازمان و نهادی نیستند.

سرمست با اشاره به نهادسازی در عرصه‌ها و بحران‌های مختلف گفت: اینکه در مسائل اجتماعی خیرین حس همراهی و همدلی را دارند جای تقدیر و تشکر دارد اما در امر کمک‌رسانی در زمان بحران‌ باید قاعده محور عمل کرده و نهادسازی داشته باشیم.

وی با بیان سنخیت میان نهادسازی و شبکه‌سازی ابراز کرد: اگر بخواهیم به‌صورت جزیره‌ای کاری را انجام دهیم کاری از پیش نخواهیم برد اما با شبکه‌سازی می‌توان سختی‌ها و دشواری‌ها را در هر زمینه‌ای پشت سر گذاشت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchmin6.23n6mdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما