دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : 88272
منبع : خبرگزاری تسنیم

مدیر حوزه های علمیه: معرفت و جهاد حضرت خدیجه(س) الگوی جامعه باشد

قم نيوز : مدیر حوزه های علمیه با اشاره به ویژگی ها و خصوصیات حضرت خدیجه(س) گفت: حکمت، معرفت، جهاد و مقاومت این بانوی پرهیزگار الگویی است که باید مورد توجه باشد.
مدیر حوزه های علمیه: معرفت و جهاد حضرت خدیجه(س) الگوی جامعه باشد
مدیر حوزه های علمیه: معرفت و جهاد حضرت خدیجه(س) الگوی جامعه باشد
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی در همایش تجلیل از بانوان نیکوکار که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن رحلت حضرت خدیجه(س) اظهار داشت: حضرت خدیجه(س) الگوی نوینی از زن و خانواده است.

وی با تاکید بر اینکه حضرت خدیجه(س) الگوی متفاوت و آرمانی است، افزود: این بانوی پاکدامن در خانه ای که شاخص های جدید الهی در آن بنیان نهاده می شود زندگی کرد.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به ویژگی ها و خصوصیات حضرت خدیجه(س) بیان کرد: حکمت، معرفت، جهاد و مقاومت این بانوی پرهیزگار الگویی است که باید مورد توجه باشد.

امام جمعه قم عنوان کرد: حضرت خدیجه(س) در مقابل امواج آلودگی ها ایستاد، چنین انسانی باید لایه های عمیق معرفتی داشته باشد، این بانوی پاکدامن از همه این لایه ها عبور کرد و آن اعماق را دید.

 
عضو فقهای شورای نگهبان با تاکید بر اینکه معرفت حضرت خدیجه(س) در حدی است که بوی رسالت را استشمام می کند، ادامه داد: این نگاه عمیقی می خواهد که از لایه ها عبور کرده و ژرفای تاریخ را می بیند و بوی رسالت را استشمام می کند.

استاد حوزه علمیه قم حضرت خدیجه(س) را الگوی نوینی از زن و خانواده دانست و گفت: این الگو متفاوت و آرمانی است، خانه‌ای که هضم در شاخص‌های متعارف آن دوره نشده است، خانه‌ای که شاخص‌های جدید الهی در آن بنیان نهاده می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات خدیجه کبری(س) برای ترویج معارف دینی عنوان کرد: داشتن مال کمال نیست اما همراه شدن مال با دانش و معرفت و مقاومت و جهاد کمال است، خدیجه کبری(س) در سخت ترین شرایط اموال خود را صرف ترویج دین اسلام کرد.

اعرافی با اشاره به برکات انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اگر به روزهای حساس و سرنوشت ساز انقلاب و پس از انقلاب نگاهی داشته باشیم، متوجه می شویم مردم بصیر و آگاه ایران اسلامی به ویژه شهر مقدس قم همواره در صحنه حاضر بوده و افتخار آفریدند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgxx97.ak97u4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما