سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب : 88306
منبع : خبرگزاری مهر

آیت الله اعرافی: رفتار ملت ایران درمواجهه با کرونا به عنوان الگو تدوین و ارائه شود

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه ایران اسلامی در مسئله کرونا خوب ظاهر شد، گفت: رفتار مردم ایران در مواجهه با این بیماری باید به عنوان الگو تدوین و به دنیا ارائه شود.
رفتار ملت ایران درمواجهه با کرونا به عنوان الگو تدوین و ارائه شود
رفتار ملت ایران درمواجهه با کرونا به عنوان الگو تدوین و ارائه شود
به گزارش قم نیوز آیت الله اعرافی در دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم و تجلیل از استاد جانباز و ایثارگر که به مناسبت گرامیداشت هفته معلم در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز معلم و اساتید جانباز و ایثارگر و تقدیر از اساتید و معلمان، گفت: لازم می‌دانم از اقدامات بنیاد شهید در ایام کرونایی تقدیر و تشکر کنم که در این زمان به خانواده ایثار گر و شهدا توجه داشته و از آنها حمایت کرد.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه (س) پیشگام و پیش آهنگ در مسئله احسان، خدمت رسانی و مودت بودند، افزود: گاهی جهان در نقاط عطف و حوادث قرار می‌گیرد که همه افراد حوادث و تحولات را درک نمی‌کنند و نمی‌فهمند، اما حضرت خدیجه (س) از انسان‌های هوشمند و بسیار عمیق در زمان جاهلیت بود و دریافت که جهان در حال تولد و آماده واقع عظیم به نام بعثت است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: حضرت خدیجه (س) این مسئله را از طریق علائم غیبی و هوش والا می‌فهمیدند و این تحول عظیم را دریافت کردند و پای این مسئله تا آخر جان ایستادند و از همه مال و هستی خود گذشتند تا همراه معمار جدید عالم یعنی پیامبر اسلام (ص) بتوانند تحولی در جهان ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه ایشان را باید از معماران بعثت و انقلاب بزرگ پیامبر به شمار آورد، چرا که کم افرادی پیدا می‌شوند در شأن، مرتبه و منزلت ایشان باشند گفت. سبقت در درک و فهم مطالب و مسائل معرفت حقایق و سبقت در فداکاری این راه نو و جدیدی که با بعثت آغاز شد، از این لحاظ باید نسبت به خدیجه (س) عرض ادب داشته باشیم.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عالم گیر شدن ویروس منحوس کرونا، گفت: با وجود همه تحریم‌ها کشور در این مسئله خوب ظاهر شد و توانست الگویی خوبی در مواجهه با این بلا از خود برای دنیا به یادگار بگذارد.

وی با بیان اینکه تدوین و ارائه الگوهای ملت ایران در مواجهه با کرونا را در نشست ستاد ملی کرونا به مسئولان کشور پیشنهاد دادم، افزود: باید بعد فرهنگی، درونی، روحی، روانی و معنوی که در ملت ما بود و بعد مردمی که در کنار مسئولان قرار گرفتند، تدوین کنیم و به عنوان الگو به دنیا ارائه دهیم.

عضو شورای عالی حوزه افزود: ایران در این حوادث مانند سایر حوادث دیگر الگویی از مواجهه با حادثه بزرگ جهانی که همه را درگیر خودش کرده است، از خود نشان داد که بخشی از این الگو علمی و کارهای تخصصی و بخشی فرهنگی و معنوی است که از انقلاب آموخته‌ایم.

مدیر حوزه‌های علمیه اظهار داشت: در این مسئله ۱۰ هزار نفر از جامعه حوزوی و روحانی از اساتید گرفته تا طلبه در کنار مردم در هر جایی لازم بود، بدون کمترین ادعایی حضور پیدا کردند و نقش آفرین شدند. درکنار این طلبه‌ها، دانشجویان و دانش آموزان فعال و… حضور پیدا کردند و همه اینها را که جمع کنیم می‌شود الگوی نو در دنیا ارائه داد.

وی بیان داشت: در این ایام کرونایی ۳۰۰ مکاتبه با رهبران مذهبی و شخصیت‌های بین المللی داشته‌ام در این مکاتبات به منطق عقلانی و جامع اسلامی در مواجهه با این حادثه که پاسخگوی بشر به الگوی برآمده از انقلاب باشد، اشاره کردم.

آیت الله اعرافی گفت: اما این الگو برآمده از انقلاب اسلامی و جامعه ایثارگری و فداکاری است. همه این درس‌ها را از چنین جامعه‌ای فراگرفته‌ایم که در انقلاب و جهاد پیشاهنگ شده‌اند و بعد در بیرون از مرزها هم استمرار پیدا کرد.

وی افزود: آنچه در این حوادث دیده‌ایم، ریشه در فرهنگ جهاد و شهادت دارد که جامعه ایثارگر ما پیشگام بوده‌اند؛ به همین دلیل باید قدردان ایثارگران، جهادگران و خانواده شهدا باشیم و بیش از همه باید مورد احترام و تجلیل قرار دهیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: حوزه هم تلاش کرده و می‌کند بر سر عهد ایثارگران و شهدا بایستد و در حد توان این مسیر را ادامه دهد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcepx8v.jh8v7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما