سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : 88309
منبع : خبرگزاری فارس

انجام نمونه‌های سرپایی کرونا در 6 مرکز بهداشتی قم

قم نيوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: گرفتن نمونه‌های سرپایی کرونا براساس پروتکل ابلاغی در 6 مرکز بهداشت استان انجام می‌شود تا بیماران کرونا را پیش از این که نیاز به بستری داشته باشند، شناسایی کنیم.
انجام نمونه‌های سرپایی کرونا در 6 مرکز بهداشتی قم
انجام نمونه‌های سرپایی کرونا در 6 مرکز بهداشتی قم
به گزارش قم نیوز سیامک محبی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری با اشاره به غربالگری مردم استان قم اظهار کرد: غربالگری نوبت دوم مردم استان در حال اجرا است که با غربالگری نوبت نخست متفاوت است و تاکنون 70 درصد از جمعیت بالای 15 سال استان قم غربالگری شدند.

وی ادامه داد: شهر قم هنوز در وضعیت قرمز به لحاظ کرونا قرار دارد، نسبت بستری به جمعیت در 100 هزار نفر در این شهر 3.4 است و این مساله کار بخش بهداشت را برای غربالگری سنگین تر می‌کند تا با شناسایی افراد مبتلا به کرونا از تعداد بستری‌ها بکاهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: گرفتن نمونه‌های سرپایی کرونا براساس پروتکل ابلاغی در 6 مرکز بهداشت استان انجام می‌شود تا بیماران کرونا را پیش از این که نیاز به بستری داشته باشند، شناسایی کنیم.

محبی با اشاره به بازدید برای نظارت بر طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند در استان قم اظهار کرد: از 59 هزار و 282 واحد صنفی، واحد صنعتی و دستگاه اجرایی در استان برای نظارت در قالب این طرح بازدید صورت گرفت، 44 هزار و 501 واحد صنفی، واحد و دستگاه اجرایی در استان قم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده بودند، اما دو هزار و 955 واحد صنفی و واحد صنفی متخلف در این زمینه پلمب و غیرفعال شدند و 99 واحد متخلف را نیز به دستگاه قضایی معرفی کردیم.

وی ادامه داد: 10 کارخانه در استان قم در زمینه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند عملکرد بهتری داشتند که باید این کارخانه‌ها در صدا و سیما معرفی و از بسته‌های حمایتی بهره مند شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: مکاتباتی با دستگاه‌های مختلف و ادارات استان برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند داشتیم، متاسفانه در برخی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی به این طرح توجه لازم صورت نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هنوز به مرحله مهار بیماری کرونا در استان قم نرسیدیم، البته تعداد بیماران بستری و فوتی‌های کرونا در استان کاهش پیدا کرده است، باید سبک زندگی متناسب با کرونا را در جامعه ترویج کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchwxn6.23n6vdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما