سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب : 88319
منبع : خبرگزاری تسنیم

روایت استاد حوزه علمیه قم از جانباز قطع نخاعی که رضایت الهی مدنظرش است

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم گفت: به دیدار یک جانبازی رفتم که از سال ۵۹ از ناحیه گردن قطع نخاع شده است ولی بسیار با انرژی بود، به وی گفتم ناراحت نیستی گفت نه چون وقتی خدا می خواهد مرا این گونه ببیند راضی هستم.
روایت استاد حوزه علمیه قم از جانباز قطع نخاعی که رضایت الهی مدنظرش است
روایت استاد حوزه علمیه قم از جانباز قطع نخاعی که رضایت الهی مدنظرش است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی شامگاه دوشنبه در برنامه نسیم سحر که در امام زاده سید علی(ع) برگزار شد اظهار داشت: اگر در مسیر دین گام برداریم خوشبخت واقعی هستیم و سعادت برای ما رقم می‌خورد.

وی با تاکید بر اینکه دین‌دار حقیقی خوشبخت است افزود: لذت را کسی می‌برد که دین‌داری حقیقی را انجام دهد، در معامله با خدا، خلق، خودمان و دنیا دارای اصولی هستیم و هر کدام دارای اصلی است.

دستورات دین برای آباد کردن دنیا و آخرت است

استاد حوزه علمیه بیان کرد: استرس و اضطراب به خاطر دوری از دین شکل می‌گیرد، قرآن کریم تاکید کرده است که غیبت نکنیم و باید به این نکته توجه کنیم که دستورات دین برای آباد کردن دنیا و آخرت است.

مومنی تصریح کرد: تبعیت از دستورات دینی سبب آرامش و آسایش و خوشبختی انسان می‌شود، 28 اصل در برخورد با خدا و مردم باید داشته باشیم و اگر این اصول به خوبی رعایت شود زندگی مان بسیار خوب خواهد بود.

وی عنوان کرد: به دیدار یک جانبازی رفتم که از سال 59 از ناحیه گردن قطع نخاع شده است ولی بسیار با انرژی بود، به وی گفتم ناراحت نیستی گفت نه چون وقتی خدا می‌خواهد مرا این گونه ببیند راضی هستم، یعنی به رضای الهی راضی است و این موضوع سبب آرامش و خوشبختی انسان است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: باید این موضوع مورد توجه باشد که پدر برای انسان موضوع بدی را نمی خواهد و خداوند هم خیر ما را می خواهد، در روایت معصومین آمده است که تعجب می‌کنیم از کسی که از مضر بودن غذا دوری می‌کند ولی از گناه به خاطر ضرر آن دوری نمی‌کند.

مشکلات و ابتلاها ما را به خودمان برمی‌گرداند

مومنی با بیان اینکه مشکلات و ابتلاها ما را به خودمان برمی‌گرداند، افزود: پولدار بودن منافاتی با دین‌داری ندارد، شخص مهندسی بسیار پولدار بود و علی‌رغم اینکه نیاز مالی نداشت ولی سرکار می‌رفت و پیش از اذان صبح در مغازه‌اش کتاب بچه‌ها را منگنه می‌کرد و گاهی نماز را در مغازه می‌خواند، علت اینکار را پرسیدم که در جواب گفت قصد دارد مشکل دانش‌آموزان برطرف شود.

وی گفت: مرحوم مجلسی در زمینه کمک به نیازمندان اهتمام ویژه‌ای داشت، آیت‌الله مرتضی تهرانی از اساتید حوزه علمیه در تهران که به رحمت خدا رفت وضع بسیار خوبی داشت ولی این پولداری سبب نشد به این دنیا وابسته شود و از دنیا برای آخرت خود استفاده کرد و در زمینه کمک به نیازمندان همت بالایی داشت.

رضایت الهی مهم‌ترین عامل خوشبختی انسان است

استاد حوزه علمیه رضای الهی را مهم‌ترین عامل خوشخبتی برشمرد و ادامه داد: اگر خدا از انسان راضی باشد انسان به آرامش می‌رسد، آرامش فقط در گرو رضایت الهی است، نگاه به نامحرم آرامش را از انسان می‌گیرد.

مومنی افزود: هنگامی که انسان آرامش داشته باشد خوشبخت می‌شود، برخی افراد وضع مالی خوبی دارند ولی آرامش ندارند، شخص دیگر نیز وضع مناسبی ندارد ولی چون رضای الهی مدنظرش است از آرامش برخوردار است.

وی تصریح کرد: وجود مقدس خاتم‌‌الانبیا در پاسخ به امیرالمومنین(ع) فرمودند چیزی که در این ماه باید مورد تاکید قرار دهیم تسلط بر نفس است، باید با خدا معامله کنیم و هر کسی پشت ما غیبت کرد و تهمت زد را حلال کرده و نگوییم به خدا واگذار کردیم بلکه به‌خاطر خدا بگذریم تا خدا نیز از ما بگذرد.

ماه رمضان بهترین فرصت برای دوری از گناه است

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای دوری از گناه است خاطرنشان کرد: باید چشم، گوش و قلب را مدیریت کرد، بهترین عمل در ماه مبارک رمضان تسلط بر خود و نفسانیت است و انسان به مقام قرب می‌رسد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci3pav.t1avz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما