سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب : 88323
منبع : خبرگزاری تسنیم

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی: جهان اسلام مدیون ایثار و زحمات حضرت خدیجه(س) است

قم نيوز : عضو هیئت علمی جامعه المصطفی پاکیزگی و طهارت را از جمله ویژگی های حضرت خدیجه برشمرد و گفت: جهان اسلام مدیون ایثار، فداکاری و زحمات حضرت خدیجه (س) است.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی: جهان اسلام مدیون ایثار و زحمات حضرت خدیجه(س) است
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی: جهان اسلام مدیون ایثار و زحمات حضرت خدیجه(س) است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در ویژه‌ برنامه تفسیر سوره انبیاء که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به سال روز رحلت حضرت خدیجه(س) اظهار داشت: سرعت و سبقت در کار خیر از جمله ویژگی های حضرت خدیجه(س) بود که در آیاتی از قرآن کریم نیز آمده که در کارهای مثبت سبقت بگیرید.

وی  پاکیزگی و طهارت را از جمله ویژگی های حضرت خدیجه(س) برشمرد و افزود: این بانوی پاکدامن هیچ گاه گرفتار فرهنگ غلط جاهلی نشد، جهان اسلام مدیون ایثار، فداکاری و زحمات حضرت خدیجه(س) است.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: به فضل خدا کارهای خوبی در سال‌های اخیر نسبت به این حضرت خدیجه(س) صورت گرفته است اما هنوز کم است زیرا حضرت خدیجه (س) به دلیل 25 سال همراهی و فداکاری و گذشت در زندگی با پیامبر(ص(به گردن همه ما حق دارند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: مهرورزی، مهربانی و صدیق امت بودن از خصوصیات این بانوی بزرگوار بود، پدر حضرت خدیجه (س) از مردان و شخصیت‌های مشهور هستند و نامشان در تاریخ به عنوان شخصیتی بزرگ مطرح شده و چهار برادر و سه خواهر نیز داشتند که ثروت انبوهی به این بانوی پاکدامن ارث رسیده بود و خانه‌ای داشت که نزدیک به مسجد الحرام بود.

رفیعی عزم و اراده، حس هم نوعی و هم دردی و رسیدگی به فقرا را از جمله ویژگی های حضرت خدیجه(س) دانست و خاطرنشان کرد: این بانوی پاکدامن زیباترین زن زندگی زمان خود و کامل‌ترین از نظر عقل و خرد بود و تا ایشان در قید حیات بودند، پیامبر(ص) هیچ همسری اختیار نکرد و با مهر در کنار یکدیگر زندگی کردند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdss0j.yt0jx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما