چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : 88339
منبع : خبرگزاری ايرنا
سردار اشتری:

اقدامات ناجا باعث رعب و وحشت احتکار کنندگان شده‌است

قم نيوز : فرمانده نیروی انتظامی گفت: ناجا دربرخورد با کسانی که اقلام بهداشتی را احتکار می‌کردند، وارد عمل شد و باعث رعب و وحشت آنان شد.
اقدامات ناجا باعث رعب و وحشت احتکار کنندگان شده‌است
اقدامات ناجا باعث رعب و وحشت احتکار کنندگان شده‌است
به گزارش قم نیوز سردار"حسین اشتری" در دیدار با آیت الله "سید محمد سعیدی" تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و اقدامات ناجا طی سال گذشته در امر مقابله با شیوع ویروس کرونا، افزود:‌ به‌لطف الهی و هدایت های رهبری بحمدالله در صحنه حضور داشتیم و ماموریت‌ها را به خوبی انجام دادیم.

وی ادامه داد: در حوزه فضای مجازی نیز با اقدامات انجام شده، برخی‌ها کهاقدام به تشویش اذهان عمومی در این فضا را داشتند، شناسایی و با آنها برخورد شد.

وی گفت: دراین رابطه یکهزار و ۳۰۰ مورد شناسایی و ۲۸۰ تن دستگیر شدند و در گزارشی که در ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شد همه تصدیق کردند کار بزرگی توسط پلیس فتا انجام شده‌است.

 اشتری با بیان اینکه نیروی انتظامی برابر تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه پیشگیری و درمان بلافاصله به کمک وزارت بهداشت شتافت، گفت: ۲ خدمت در این راستا انجام شد ، تمام بیمارستان‌هایمان را برای پذیرش بیماران کرونا قرار دادیم که ۳۸ هزار تن مراجعه کننده داشته و ۲ هزار و ۸۰۰ تن تحت درمان قرار گرفتند و موضوع دیگری غربالگری بیماران بود که کار خوبی انجام و در ابتدا از کارکنان آغاز و همه خانواده‌های شان نیز غربالگری شدند.

وی با بیان اینکه در مجموع نیروی انتظامی با هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا هر چه در توان داشت، انجام داد تا این مأموریت را به نحو احسن انجام دهد که تاکنون همکاران، خیلی خوب از عهده آن برآمدند، افزود: اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در تهران به دلیل وجود ۸۰ ورودی و خروجی و ۱۸ مسیر رسمی کار مشکلی بود، اما با تلاش های صورت گرفته خوشبختانه هیچ تنشی بوجود نیامد .

فرمانده ناجا دربخش دیگری از سخنان خود از زحمات و خدمات شایسته سردار آقاخانی در زمان تصدی فرماندهی انتظامی استان قم قدردانی و بیان کرد: به دلیل حساسیت‌ها و ویژگی‌های خاص شهر مقدس قم به دنبال جایگزین مناسب بودیم که با تلاش و بررسی‌های انجام شده، سردار "میرفیضی" را انتخاب کردیم.

سردار عبدالرضا آقاخانی که پیش‌تر فرماندهی انتظامی استان قم را برعهده داشت به افتخار بازنشستگی نائل شد.

بنابراین گزارش، سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در حکمی، سردار میرفیضی را که تاکنون فرماندهی انتظامی استان مازندران را برعهده داشت به‌عنوان فرمانده انتظامی قم منصوب کرد.

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcaoena.49nae15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما