چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : 88342
منبع : خبرگزاری ايرنا

۲نیروگاه برقابی توسط شرکت آب منطقه‌ای قم به بهره‌برداری رسید

قم نيوز : مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم گفت:‌ در سال جهش تولید، ۲واحد نیروگاه برقابی با ظرفیت تولید هشت مگاوات برق و سرمایه‌گذاری ۹۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط این شرکت به بهره‌برداری رسید.
۲نیروگاه برقابی توسط شرکت آب منطقه‌ای قم به بهره‌برداری رسید
۲نیروگاه برقابی توسط شرکت آب منطقه‌ای قم به بهره‌برداری رسید
به گزارش قم نیوز احمد حاجی حسینی مسگر بیان کرد: در سومین هفته از اجرای پویش الف ب ایران، با ارائه گزارش ویدیو کنفرانسی به وزیر نیرو، بهره‌برداری از ۲ نیروگاه برقابی کوچک احداث‌ شده بر پایه خطوط انتقال آب از سد کوچری به شهر قم با مجموع توان تولید انرژی ۵۶ هزار مگاوات ساعت در سال آغاز شد.
وی گفت: این استان در راه‌اندازی نیروگاه‌های برقابی کوچک برخط و تولید انرژی پاک با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، در کشور پیشرو است.
وی بابیان این‌که با بهره‌برداری از این نیروگاه‌ها درمجموع سه نیروگاه برقابی روی خط انتقال آب از سدکوچری به شهر قم ایجادشده است، افزود: مطالعات امکان‌سنجی چند نقطه دیگر برای ایجاد نیروگاه برقابی در این خط صورت گرفته‌است که در آینده نزدیک با جذب سرمایه‌گذار،‌ عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: این نیروگاه‌ها در محل مخزن سه و چهار خط انتقال آب از سد کوچری به شهر قم احداث‌ شده‌است که ظرفیت تولید هشت مگاوات برق را دارد و سالانه ۵۶ هزار مگاوات برق از این طریق وارد شبکه توزیع می‌شود.
حاجی حسینی مسگر گفت:‌ از ویژگی‌های این نیروگاه‌ها تولید انرژی پاک به‌ویژه در زمان اوج مصرف در فصل تابستان است که بدون نیاز به سوخت فسیلی و جلوگیری از انتشار ۳۵هزار تن گاز گلخانه‌ای درسال و صرفه‌جویی در مصرف ۱۵ میلیون مترمکعب سوخت فسیلی صورت می‌گیرد.
وی بیان کرد: ظرفیت استحصال انرژی از خط لوله انتقال آب از سدکوچری به شهر قم ۱۸مگاوات برآورد شده که با راه اندازی این دو نیروگاه درمجموع ۶۵ درصد از این ظرفیت مورداستفاده قرار گرفته‌است.
سد کوچری در هشت کیلومتری جنوب غرب شهرستان گلپایگان شهریورماه ۱۳۹۵ باهدف تأمین آب شرب درازمدت شهرهای دلیجان، ساوه، قم، خوانسار، خمین، گلپایگان، محلات، نیمور، سلفچگان به‌طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcewx8v.jh8vei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما