چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : 88349
منبع : خبرگزاری فارس

کارنامه ضعیف هندبال قم از نگاه فدراسیون / قم در جایگاه ۲۷ کشور

قم نيوز : هیأت هندبال استان قم در ارزیابی فدراسیون این رشته از عملکرد سال 1398 هیات‌های هندبال سراسر کشور تنها چهار رتبه تا انتهای جدول فاصله دارد.
کارنامه ضعیف هندبال قم از نگاه فدراسیون / قم در جایگاه ۲۷ کشور
کارنامه ضعیف هندبال قم از نگاه فدراسیون / قم در جایگاه ۲۷ کشور
به گزارش قم نیوز فدراسیون هندبال رده‌بندی هیات‌‌های استانی در سال ۹۸ را در حالی اعلام کرد که بر این اساس هیأت هندبال استان قم بین ۳۱ هیأت استانی در مکان بیست و هفتم قرار گرفته، عملکردی بسیار ضعیف که هیأت هندبال باید با کمک اداره کل ورزش و جوانان، برنامه‌ریزی دقیق‌تر و تلاش بیشتری برای بهبود آن داشته باشد.

در رتبه‌بندی فدراسیون هندبال ایران از هیات‌های استانی این رشته بر اساس شاخص‌های مختلف عملکرد سال 1398، هیأت هندبال اصفهان در جایگاه نخست قرار دارد و هیات‌های فارس و کرمانشاه دوم و سوم هستند، ضمن اینکه کهکیلویه و بویراحمد به همراه بوشهر در رده‌های چهارم و پنجم جای دارند.

این در حالی است که از قم نه تنها بین 10 هیأت برتر هندبال ایران خبری نیست، بلکه قم بین استان‌های رده‌های اول تا بیستم جدول ارزیابی عملکرد فدراسیون هندبال هم جایی ندارد و در رتبه‌بندی این فدراسیون از 31 هیأت هندبال سراسر کشور در جایگاه نازل بیست و هفتم ایستاده است و استان‌های خراسان‌شمالی، زنجان، اردبیل و البرز پائین‌تر از قم هستند.

این جایگاه برای هیأت هندبال قم توسط فدراسیون در حالی به ثبت رسیده که قم در سال 1398 دو تیم در رقابت‌های باشگاهی هندبال ایران داشت و سرانجام تیم دسته اولی هیأت هندبال قم توانست مجوز صعود به لیگ برتر باشگاه‌های کشور را کسب کند، ضمن اینکه در بخش بانوان نیز تیم رده‌های پایه قم رتبه سوم ایران را کسب کرد و قم در مسابقات مناطق نیز عملکرد خوبی داشت.

ظاهرا تیم‌داری در رده‌های سنی مختلف آقایان و بانوان و کسب موفقیت در این بخش تنها فاکتور و ملاک ارزیابی فدراسیون هندبال از عملکرد هیات‌های استانی نیست و قرار گرفتن قم در جایگاه بیست و هفتم هیات‌های استانی نشانگر این است که هیأت هندبال قم نتوانسته سایر انتظارات فدراسیون را برآورده کند.

این در شرایطی است که امسال آخرین سال دوره ریاست چهار ساله حسین محمدخانی در هیأت هندبال استان قم است و با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر اداره کل ورزش و جوانان و در راس آن رسول منعم از عملکرد این هیأت ورزشی رضایت نداشته و این مسئله بارها از سوی مدیرکل ورزش و جوانان در رسانه‌ها بیان شده، به احتمال فراوان هیأت هندبال قم انتخابات داغی پیش‌رو دارد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb9fbw.rhbwapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما