پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : 88389
منبع : خبرگزاری تسنیم

حجت الاسلام فرحزاد: ماه رمضان بهترین فرصت برای حلالیت طلبی از یکدیگر است

قم نيوز : استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ماه رمضان فرصت خوبی برای گرفتن حلالیت از یکدیگر است، گفت: حق الناس بسیار مهم است و باید مراقب باشیم.
حجت الاسلام فرحزاد: ماه رمضان بهترین فرصت برای حلالیت طلبی از یکدیگر است
حجت الاسلام فرحزاد: ماه رمضان بهترین فرصت برای حلالیت طلبی از یکدیگر است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در برنامه نسیم سحر که در امام زاده موسی بن مبرقع(ع) برگزار شد، اظهار داشت: غیر از معصومین کسی نمی تواند مدعی شود که حق الناس به گردن وی نیست و اگر این ادعا را داشته باشد گناه کرده است.

وی با اشاره به اهمیت حق الناس افزود: اگر انسان به گیاه و حیوانی آب ندهد ظلم کرده و در ردیف حق الناس است، عموم مردم روز قیامت گیر حق الناس هستند و شلوغ ترین ایستگاه قیامت حق الناس است.

استاد حوزه علمیه حلالیت از یکدیگر را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در روز قیامت که پیامبران و اهل بیت(ع) شفاعت می کنند خدای متعال خطاب می کند ای امت پیامبر یکدیگر را حلال کنید.

فرحزاد عنوان کرد: برخی از حرف ها به دل انسان می نشیند، 40 سال پیش شخص بزرگی به من گفت که من خاطرم از طرف خدا جمع است چون ستار و غفار و الرحم الراحمین است و می دانم در آخر خدا می بخشد ولی اگر مال کسی را خوردم و بداخلاقی کردم و کسی را کتک کردم همان خدای بزرگ تا آن شخص نگذرد از من نمی گذرد.

وی گفت: پیامبر(ص) روز آخری که منبر رفتند فرمودند ای مردم خدا قسم خورده است روز قیامت از ظلم ظالم نمی گذرد، رسول خدا روز آخر عمر از مردم حلاللیت طلبید در صورتی که معصوم کامل بودند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: پیامبر(ص) در عصمت و پاکی به حدی بودند که هنگامی که دست مبارک خود را بالا و پایین می کردند به لطافت این اقدام را انجام می دادند تا فرشتگان آزرده نشوند.

فرحزاد گفت: حضرت خدیجه(س) هرچه در عالم داشت فدای رسول خدا کرد و ساعت آخر عمر که پیامبر(ص) در کنار ایشان حضور داشت به رسول خدا گفت من در حق شما کاستی کردم و من را حلال کن.

وی با تاکید بر اینکه حلالیت موضوع مهمی است که باید همه ما باید نسبت به آن تاکید داشته باشیم، بیان کرد: یکی از بزرگان به من گفت که چند روز یک بار از همسرم بابت کارهای منزل  حلالیت می طلبم.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: در موضوع کرونا شخصی که از چین به ایران آمد و موضوع بهداشت را مراعات نکرد حق الناس به گردنش است و هرکسی در زمینه کرونا مراعات نکند روز قیامت باید پاسخگو باشد.

فرحزاد تصریح کرد: جان انسان بسیار مهم است ولی متاسفانه برخی تعصبات بی جا دارند و هنگامی که مراجع تاکید دارد حفظ جان مهم است باید به این موضوع توجه شود.

وی با بیان اینکه ماه رمضان فرصت خوبی برای گرفتن حلالیت از یکدیگر است، خاطرنشان کرد: حق الناس بسیار مهم است و باید مراقب باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf1mdc.w6dccagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما