پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۸
کد مطلب : 88393
منبع : خبرگزاری تسنیم

عضو مجلس ‌خبرگان رهبری: شهید سلیمانی طلایه‌دار مقاومت در برابر دشمن بود

قم نيوز : عضو مجلس ‌خبرگان رهبری گفت: سردار شهید سلیمانی طلایه‌دار مقاومت بود و هیچ‌گاه نمی‌گفت شما بروید و خودش اقدامی نکند بلکه خود در ابتدا حرکت می‌کرد.
عضو مجلس ‌خبرگان رهبری: شهید سلیمانی طلایه‌دار مقاومت در برابر دشمن بود
عضو مجلس ‌خبرگان رهبری: شهید سلیمانی طلایه‌دار مقاومت در برابر دشمن بود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌‌ والمسلمین محمد ‌حاج‌‌ابوالقاسم دولابی ‌در‌مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم که‌ در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به آیه 113 سوره هود اظهار داشت: خداوند در این آیه می‌فرماید بر ظالمان تکیه نکنید و اگر ظالمان را تکیه‌گاه خودتان قرار دهید گرفتار خشم خداوند شده و تنها خواهید ماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کلامی از امیرالمومنین(ع) افزود: پیامبران الهی مامورانی هستند که کمی عدد و زیادی دشمنان آن‌ها را به عقب نمی‌راند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری تصریح کرد: در دو جای قرآن دستور استقم آمده و استقامت ورزیدن یعنی مورد تاثیر عوامل مختلف قرار نگرفتن. راه خدا راه رسیدن به تمدن اسلامی و راه رسیدن به پیروزی در جبهه مقاومت و  راه آسانی نیست و باید با استقامت ورزیدن در این مسیر به پیروزی رسید.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: سردار سلیمانی طلایه‌دار مقاومت بود و هیچ‌گاه نمی‌گفت شما بروید و خودش اقدامی نکند بلکه خود در ابتدا حرکت می کرد.

مفسر قرآن‌کریم با تقدیر از اقدامات صورت گرفته برای مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: امروز پزشکان و پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند و طلاب و دانشجویان هم تمام تلاش خود را برای پیروزی بکار گرفته‌اند.

‌وی بیان‌کرد: پیامبر اسلام(ص) پیوسته در خط مقدم مقاومت بودند و در تحمل سختی‌ها پیش قدم بودند و تمام اولیای دین درخط مقدم حضور داشتند، پیامبران در خط مقدم جبهه مقاومت قرار دارند و طلایه‌دار خط مقاومت، الگو و اسوه دیگران هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با قرائت آیه 12 سوره هود عنوان کرد: استقامت داشته باش هم خودت و هم پیروانت، البته مراقب چارچوب‌ها باشید و گرفتار طغیان نشوید که خداوند ناظر بر اعمال شما‌ست.

استاد حوزه علمیه گفت: سوره هود در شرایطی نازل شد که پیامبر(ص) نزدیک‌ترین افرادشان را از دست دادند، خداوند در آیات این سوره به سرگذشت پیامبران الهی اشاره دارد که چه سختی‌هایی بر آن‌ها وارد شده و آن‌ها استقامت کردند.

مفسر قرآن‌کریم با تاکید بر اینکه تحقق پیروزی آسان اما نگهداشتن آن سخت است، خاطرنشان کرد: استقامت داشتن در جبهه مقاومت و در مقابله با سختی‌ها یکی از نکات این آیات است، باید ضمن مقاومت برای نگهداشتن این میراث ارزشمند تلاش کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaeena.49nao15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما