شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 88420
منبع : خبرگزاری ايرنا

ثبت‌نام ۶۷ درصد دانش آموزان قمی در سامانه شاد

قم نيوز : رییس اداره فناوری اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، تاکنون ۶۷ درصد دانش آموزان این استان در سامانه شاد ثبت‌نام کرده‌اند.
ثبت‌نام ۶۷ درصد دانش آموزان قمی در سامانه شاد
ثبت‌نام ۶۷ درصد دانش آموزان قمی در سامانه شاد
به گزارش قم نیوز غلامحسین احمدوند افزود: پس از شیوع ویروس کرونا،‌ معلمان در پیام‌رسان‌های مختلف به‌صورت پراکنده فعالیت‌های خود را انجام می‌دادند که وزارت آموزش‌وپرورش پیام‌رسان شاد را ایجاد کرد تا به این فعالیت‌ها سامان بدهد و بتواند بر کار مدارس و آموزش نظارت داشته باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۹۹ درصد مدیران، ۸۸ درصد معلمان و ۶۷ درصد دانش آموزان قمی عضو برنامه شاد هستند و ۹۹ درصد کلاس‌ها در این برنامه تشکیل‌شده است.

به گفته وی، دانش آموزان در بخش‌های خلجستان، ‌کهک و جعفرآباد به ترتیب ۴۴، ۴۷ و ۵۴ درصد و در نواحی یک تا چهار آموزش‌وپرورش شهر قم به ترتیب ۶۰، ۶۵، ۷۶ و ۷۲ درصد در سامانه شاد ثبت‌نام کرده‌اند.

احمدوند بیان کرد: به دلایل مختلف ازجمله عدم دسترسی به تلفن همراه هوشمند، اجازه ندادن خانواده برای استفاده از تلفن همراه و عدم دسترسی به اینترنت به دلیل نبود زیرساخت، ۳۳ درصد دانش آموزان نتوانسته‌اند در سامانه شاد ثبت‌نام نمایند که درصد زیادی را دانش آموزان مناطق روستایی تشکیل می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش‌وپرورش برای دانش‌آموزانی که دسترسی به اینترنت و یا گوشی هوشمند ندارند،‌ بسته‌های آموزشی به‌ویژه در مناطق محروم و روستایی توزیع کرده است.

وی در ادامه بابیان این‌که سامانه شاد تازه شروع به کار کرده و طبیعی است که دارای مشکلاتی باشد، گفت: مشکلات برنامه شاد احصا و نسبت به گذشته کمتر شده است و سعی داریم با رفع ایرادات کنونی، در آینده امکانات و خدمات بیشتری در این بستر ارائه کنیم.

وی به معلمان و خانواده‌ها توصیه کرد: از فضای سامانه شاد به نحو مطلوب استفاده کنند، ‌زیرا در آینده نیز بخشی از آموزش در این سامانه صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: این پیام‌رسان محیطی ایزوله و امن برای دانش‌آموزان فراهم کرده است و در این محیط دسترسی به اطلاعات گوشی افراد، چت، ایجاد گروه و کانال برای دانش‌آموزان وجود ندارد.

در پی شیوع بیماری کرونا که منجر به تعطیلی مدارس شد، وزارت آموزش‌وپرورش با تاکید بر ایجاد مدارس در فضای مجازی و استمرار فعالیت‌های آموزشی دانش آموزان در ایام تعطیلات مدارس، شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) را راه‌اندازی کرد.

جمعیت دانش‌آموزی قم در سال تحصیلی 98-99 حدود ۲۶۵ هزار نفر است که در ۶۶۵ مدرسه با ۶ هزار و ۷۸۳ کلاس درس ساماندهی شده‌اند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcbgabw.rhbw5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما