شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب : 88430
منبع : خبرگزاری مهر
استاندار قم تأکید کرد؛

مشکلات و چالش‌های آموزش مجازی دانش‌آموزان رفع شود/تقدیر از معلمان

قم نيوز : استاندار قم گفت: باید با رفع نواقص و مشکلات فضای مجازی بسترهای آموزش مجازی را برای دانش آموزان فراهم کرد.
مشکلات و چالش‌های آموزش مجازی دانش‌آموزان رفع شود/تقدیر از معلمان
مشکلات و چالش‌های آموزش مجازی دانش‌آموزان رفع شود/تقدیر از معلمان
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست بعد از ظهر شنبه در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به بحران کرونا و تعطیلی مدارس و هم چنین رویکرد آموزش مجازی دانش آموزان، بیان کرد: در ایام شیوع بیماری کرونا آموزش دانش آموزان اهمیت داشت و ارائه آموزش‌های مجازی به صورت غیر حضوری و در قالب یک شبکه آموزشی به نام «شاد» نقش مهمی در تکمیل فرآیند تحصیل دانش آموزان داشت.

نقش مهم فرهنگیان و معلمان در بحران کرونا

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مهم معلمان و فرهنگیان در زمان شیوع ویروس کووید ۱۹ در قم اشاره کرد و گفت: فرهنگیان و معلمان در این بحران نقش مهمی در زمینه آموزش دانش آموزان داشتند هم چنین در زمینه انتخابات، مشارکت مؤثر و تعیین کننده‌ای را داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد.

استاندار قم افزود: با توجه به نقش مهم آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی مورد نیاز کشور هریک از دستگاه‌های اجرایی در راستای تکالیف سازمانی خود و نیاز استان باید همکاری مطلوبی با آموزش و پرورش داشته باشند و این همکاری‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.

آمادگی برای بازگشایی مدارس

وی با اشاره به تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره بازگشایی مدارس در ۲۷ اردیبهشت‌ماه، گفت: واحدها و مراکز آموزشی برای بازگشایی و بازگشت دانش آموزان به فضای درس باید آمادگی داشته باشند و باید فضای مدارس سالم سازی و ضدعفونی شده و با آگاهی بخشی کامل بازگشایی شوند.

سرمست اظهار داشت: اولویت مدیریت استان در تمام مراحل مبارزه با ویروس کرونا حفظ سلامت عمومی و امنیت مردم بوده است و توفیقات خوبی در این راستا صورت گرفته است.

گفتنی است، جلسه شورای آموزش و پرورش در سال ۹۹ زمانی برگزار شد که مدارس با توجه به بحران کرونا تعطیل و آموزش مجازی در قالب شبکه متمرکز به نام شاد برگزار شد؛ در این جلسه که نخستین جلسه شورا در سال ۹۹ است گزارشی از برگزاری تجلیل از مقام معلم، ارائه خدمات آموزش مجازی و مشارکت و همکاری برای ریشه کنی بی سوادی و همچنین آمادگی برای احتمال بازگشایی مدارس در ۲۷ اردیبهشت ماه بحث و بررسی شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccx0q4.2bq418laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما