سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 88483
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
استاندار قم؛

فرصت ۱۵ روزه بانک‌ها برای ارائه برنامه‌های استان در سال جهش تولید

قم نيوز : سرمست گفت: بانک‌ها تا ۱۵ روز آینده گزارش عملکرد سال گذشته و برنامه‌های سال جاری خود را برای تقویت جهش تولید ارائه دهند.
فرصت ۱۵ روزه بانک‌ها برای ارائه برنامه‌های استان در سال جهش تولید
فرصت ۱۵ روزه بانک‌ها برای ارائه برنامه‌های استان در سال جهش تولید
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست صبح امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در سالن جلسات کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به سال جهش تولید و لزوم توجه به این امر گفت: امروز نیازمند اقداماتی فراتر از سال رونق بوده و ضمن قدردانی از همه‌کسانی در سال گذشته با فعالیت مؤثر رشد اقتصادی مطلوبی را برای استان قم رقم زدند باید باقدرت بیشتری وارد میدان تولید شویم.

استاندار قم عملکرد بانک‌های خصوصی را مورد ارزیابی قرارداد و تأکید کرد: باید از ظرفیت و منابعی که در اختیار بانک‌های خصوصی است به نحو احسن استفاده و این سطح عملکرد مورد رضایت استان نبوده و باید همکاری آن‌ها تقویت شود.

سرمست عملکرد بانک‌های مختلف را در سال گذشته متفاوت خواند و افزود: بانک‌های دولتی در سال گذشته نقش بسیار پررنگی در این عرصه داشته و باید از آن‌ها تقدیر شود و همچنین باید با ارزیابی، عملکرد بانک‌ها سنجیده شده و در صورت نیاز تذکرات لازم ابلاغ شود.

استاندار قم جهت‌گیری همه بانک‌های استان را به سمت حمایت از شرکت‌ها و صنایع دانش‌بنیان الزامی اعلام و بیان کرد: باید اولویت‌ها برای احیایی واحد‌های راکد و نیمه راکد لحاظ شده و ۲۳ واحدی که به تملک بانک‌ها درآمده به مدار تولید برگردانده شود و همچنین برای بانک‌ها کارگروه مشخصی تعیین‌شده و گزارش پیشرفت آن ارائه شود.

سرمست در ادامه چند محور ابلاغ‌شده از طرف وزیر کشور را موردبررسی قرارداد و گفت: در آخرین ابلاغیه وزارت کشور ۳۰ محور در جهت جهش تولید در حوزه اقتصادی مشخص‌شده که بخشی از این محور‌ها به سیستم بانکی پرداخته‌شده است.

او موفقیت در جهش تولید را مستلزم همکاری سیستم بانکی دانست و ادامه داد: نقش سیستم بانکی در جهش تولید بسیار مؤثر بوده و از همه عوامل تولید تأثیرگذارتر است و باید همه بانک‌ها برنامه‌های خود را در تقویت جهش تولید ارائه دهند.

سرمست پرداخت تسهیلات بانکی به واحد‌های تولیدی را نیازمند بازنگری خواند و ابراز کرد: برای ارائه تسهیلاتی با سقف بیشتر نیازمند تفویض اختیارات بیشتری به بانک‌ها هستیم و بانک‌ها نیز برنامه‌ها و اختیارات موردنیاز خود را به‌صورت مکتوب ابلاغ و مطالبه کنند.

استاندار قم بر حضور فعال‌تر بانک‌ها در میدان تولید تأکید کرد و افزود: در صورت نیاز به واگذاری اختیارات بیشتر به بانک‌ها این مسئله پیگیری شده و من نیز در این حوزه پیگیر‌های لازم را انجام خواهم داد و معتقدم این تفویض اختیارات باید از سیستم مدیریت مرکزی انجام شود.

سرمست با تأکید دوباره بر احیای واحد‌های راکد و تملک شده تصریح کرد: باید برای جهش تولید و اصلاح آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه و همچنین احیای واحد‌های راکد زمان‌بندی مشخصی ارائه‌شده و منعکس شود.

او بر احصاء شرایط کرونا و رفع موانع موجود نیز تأکید کرد و گفت: باید بانک‌ها تا ۱۵ روز آینده گزارش عملکرد سال گذشته و برنامه‌های سال جاری خود را برای تقویت جهش تولید ارائه دهند.

استاندار قم استفاده از ظرفیت‌های استانی و ملی را برای تقویت جهش تولید در استان موردتوجه قرارداد و عنوان کرد: باید از آقای نهاوندان در پیشبرد اهداف استان در جهت تحقق جهش تولید بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcaeyna.49naa15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما