سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 88490
منبع : خبرگزاری ايرنا

استاندار:‌قم همچنان در دل بحران کرونا قرار دارد

قم نيوز : استاندارقم گفت: رسیدن به شرایط آرامش نسبی در مساله کرونا به معنی عادی‌سازی اوضاع و یاسفید شدن وضعیت کرونایی نیست و این استان قم همچنان در دل بحران کرونا قرار دارد.
استاندار:‌قم همچنان در دل بحران کرونا قرار دارد
استاندار:‌قم همچنان در دل بحران کرونا قرار دارد
به گزارش قم نیوز روز سه‌شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن کرامت استانداری قم، اضافه کرد: مردم و مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای حفظ وضعیت موجود و جلوگیری از شیوع مجدد کرونا باید به پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشند.

وی یادآور شد: ازآنجایی‌که نخستین مورد ابتلای کرونا در قم کشف شد عملا امکان پیشبرد اقدامات پیشگیرانه در این استان برخلاف استان‌های دیگر از بین رفت.

استاندار قم اظهار داشت: اجرای طرح‌های فاصله‌گذاری اجماعی و هوشمند به افزایش تاب‌آوری نظام سلامت ،نظام اقتصادی و اجتماعی قم منتهی شد.

وی گفت: برخوردهای قهری نظامی و اپیدمی گله‌ای هر دو در مدیریت و کنترل کرونا شکست‌خورده است و در کشور ما جواب نمی‌داد.

استاندار قم بیان کرد: در کشور به‌موازات فعالیت واحدهای تولیدی و تامین مایحتاج روزمره سیاست قرنطینه خانگی نیز به شکل مطلوبی دنبال شد.

پایبندی ۹۲ درصد مردم قم به اصول فاصله‌گذاری اجتماعی

سرمست اظهار کرد: ۹۲درصد از مردم و اصناف قم به فاصله‌گذاری اجتماعی پایبند بودند و بهترین عملکرد را در بین استان‌های کشور داشتند.

وی اضافه کرد: میانگین کشوری عمل به طرح‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند ۸۳ درصد بوده‌است.

استاندار قم اظهار داشت: در شب‌های قدر هم از مردم قم درخواست می‌کنیم که به اصول فاصله‌گذاری اجتماعی پایبند باشند.

وی گفت: به دنبال دریافت "نشانی" از ستاد ملی مبارزه با کرونا به واحدهای موفق در رعایت فاصله‌گذاری هوشمند هستیم.

سرمست اظهار کرد: واحدهایی که این نشان را دریافت کنند در پرداخت تسهیلات و مباحث تشویقی در اولویت قرار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: در روزهای شیوع کرونا کارکنان بانک‌های استان بیشترین نقش را در بین کارمندان دستگاه‌های اجرایی داشته و عده‌ای از آنان نیز براثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

سرمست گفت: برای مدیریت کرونا در قم علاوه بر ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی، فعالان اقتصادی، خیرین و گروه‌های مردمی و جهادی  نیز عملکرد مطلوبی داشتند.

سرمست در ادامه سخنان خود بابیان اینکه بانک‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در جهش تولید دارند، خاطرنشان کرد: در سال جهش تولید انتظار می‌رود بانک‌های استان نقش بیشتری را در مسیر تولید و اشتغال داشته باشند.

استاندار قم تصریح کرد: عملکرد کلی بانک‌های دولتی و تجاری قم در مسیر تولید و اشتغال مطلوب بوده و باید منابع و تسهیلات بانک‌های خصوصی نیز در مدار تولید قرار بگیرد.

وی گفت: عملکرد بانک‌های خصوصی قم با منابعی که در اختیاردارند قابل‌قبول نبوده و باید روند فعالیت آن‌ها اصلاح شود.

وی تصریح کرد: ۲۶ واحدی که بانک‌ها به دلیل بدهی آن‌ها را به تملک خود درآورده‌اند در سال جهش تولید باید به مدار تولید بازگردد.

استاندار قم اظهار داشت: جهش تولید مستلزم همراهی و همکاری سیستم بانکی است، حمایت سیستم بانکی برای رسیدن به اهداف تولید و اشتغال مهم‌تر از تمام بخش‌های تأثیرگذار دیگر است.

سرمست بیان کرد: مجموعه مدیریت قم با افزایش اختیارات بانک‌های قم در سقف تسهیلاتی پرداختی نظر مساعد دارد و این مساله را بانک مرکزی دنبال خواهد کرد.

بانک‌های قم مشاغل و واحدهایی که در اثر کرونا آسیب‌دیده‌اند را شناسایی کنند تا رویکردی منطقی درباره با آن‌ها دنبال شود.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdciu5av.t1av32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما