سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : 88492
منبع : خبرگزاری ايرنا
نماینده ولی‌فقیه در سپاه:

آماده کردن عالم برای ظهور حضرت مهدی(عج) رسالت بزرگ انقلاب است

قم نيوز : نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی دردوره کنونی تولد جدیدی از اسلام ناب است، گفت: این انقلاب یک رسالت برای آینده دارد و آن رسالت بزرگ آماده کردن عالم برای ظهور منجی عالم بشریت است.
آماده کردن عالم برای ظهور حضرت مهدی(عج) رسالت بزرگ انقلاب است
آماده کردن عالم برای ظهور حضرت مهدی(عج) رسالت بزرگ انقلاب است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حاجی صادقی در نشست مسئولان قرارگاه مردمی گامی به‌سوی جامعه مهدوی دراین مکان مقدس افزود: نکته قابل تامل در بحث زمینه‌سازی ظهور این است که خیلی از علائم ظهور برای مردم می‌گویند درحالی‌که در ادبیات دینی ما سخن از شرایط ظهور است و انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین رسالتش این زمینه‌سازی است.

وی فرهنگ مهدویت را فرهنگی مبتنی بر تبری و تولی عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی نیز به معنای واقعی کلمه به دنبال تحقق این دو کلید واژه اساسی مهدویت است و امروز ثمره آن را در گسترش روحیه ضد استکباری در اکثر کشورهای جهان شاهدیم و نه گفتن به قدرت‌های استکباری و استعماری در حال نفوذ در آزادیخواهان جهان است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که کرونا بلایی بود که مردم ما آن را به فرصتی طلایی تبدیل کردند، گفت: یکی از این فرصت‌ها، تشکیل قرارگاه مردمی گامی به‌سوی جامعه مهدوی در مسجد مقدس جمکران است که این اقدام حکایت از برداشتن قدم‌های عملی در این مسجد مقدس برای عملیاتی شدن مولفه های ظهور دارد.

حاجی صادقی با تاکید بر این‌که کرونا بار دیگر روحیه تعامل، ایثار، ازخودگذشتگی و همنوع دوستی را در جامعه احیا کرد افزود: دیدیم که جوانان این مرز و بوم از طلبه‌های حوزه‌های علمیه تا دانشجویان و قشرهای مختلف بسیج چگونه پای‌کار آمدند و در بیمارستان‌ها و بیرون از بیمارستان‌ها به مقابله با کرونا پرداختند.

وی در پایان بابیان این‌که در این مسجد شریف باید سوغاتی معنوی برای زائران در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: یکی از شرایط ظهور ایجاد روحیه ایثار و خدمت به همنوع در جامعه است و اینکه شما با مشارکت مردم و خیرین به نام امام زمان (عج) گوشت در سفره‌های مردم می‌گذارید بسیار باارزش‌تر است و به‌طور حتم آثار مبارکی را به همراه خواهد داشت.

در ادامه این نشست محمدکاظم پور امینی قائم‌مقام تولیت مسجد مقدس جمکران به بیان گزارشی از اقدام‌های صورت گرفته در این قرارگاه و برنامه‌های پیش رو پرداخت.

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcauyna.49nao15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما