سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : 88493
منبع : خبرگزاری تسنیم

قراردادهای یک‌طرفه بانک‌ها و سود ۱۸ درصد عامل شکست تولید در کشور است

قم نيوز : جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم برگزار و در آن به بررسی مسائل و عوامل مؤثر در تقویت زیرساخت‌های لازم برای حرکت به سمت جهش تولید و نقش بانک‌ها پرداخته شد.
قراردادهای یک‌طرفه بانک‌ها و سود ۱۸ درصد عامل شکست تولید در کشور است
قراردادهای یک‌طرفه بانک‌ها و سود ۱۸ درصد عامل شکست تولید در کشور است
به گزارش قم نیوز جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان پیش از ظهر امروز در سالن جلسات کرامت استانداری برگزار شد به بررسی مسائل و عوامل مؤثر در تقویت زیرساخت‌های لازم برای حرکت به سمت جهش تولید و نقش بانک‌ها پرداخته شد.

در این جلسه محمود سیجانی به ابلاغ سال 98 تا سال 99  درباره سرمایه در گردش بعضی از بانک‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس ابلاغ سال 98 کمیته کارشناسی 6 واحد به مبلغ 96 میلیارد ریال برای سرمایه در گردش و ثابت بانک‌های صادرات، ملت، سپه و رفاه کارگران اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم از اختصاص 10 میلیارد ریال در بخش کشاورزی خبر داد و افزود: کمیته بررسی بخش کشاورزی نیز سه واحد به مبلغ 10 میلیارد ریال نیز به عاملیت بانک‌های سپه، تجارت و ملی برای سرمایه در گردش و ثابت تصویب کرده است.

تشکیل کمیته تخصصی اصناف در استان قم

وی مکاتبه رئیس ستاد تسهیل ملی را در تاریخ 16 اردیبهشت امسال با استاندارها موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: واحدهای تولیدی در این  مکاتبه اصناف تولیدی و مولد از جمله بنگاه‌های خرد و کوچک و متوسط را نیز در برگرفته و باید مشکلات واحدهای صنفی مرتبط نیز همانند واحدهای صنفی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح و مورد رسیدگی قرار گیرد.

سیجانی تشکیل کارگروه حمایت از اصناف را در سال گذشته مورد ارزیابی قرارداد و خاطرنشان کرد: رسیدگی به مشکلات اصناف را می‌توانیم در قالب همین کارگروه  نیز پیگیری کرده و به‌صورت مقطعی گزارش عملکرد آن را ارائه دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به دستور استاندار قم کمیته تخصصی اصناف و با حضور نمایندگان آن‌ها نیز به‌زودی تشکیل ‌شده و گزارش عملکرد آن در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان موردبررسی قرار خواهد گرفت.

لزوم ورود بانک‌های خصوصی با 50 درصد منابع در حمایت از تولیدکنندگان

سپس محمدرضا خانی دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم اظهار داشت: باید بانک‌های خصوصی نیز منابع در اختیار خود را در جهت رونق تولید  در اختیار استان قرار داده  و ارائه گزارش کنند.

وی از تشکیل کمیته‌ای جهت حضور نمایندگان بانک‌های خصوصی خبر داد و تأکید کرد: در صورت عدم حضور بانک‌ها در کمیسیون بانک‌ها و در اختیار نگذاشتن 50 درصد منابع خود مورد پیگیری مدیریت استان قرار می‌گیرند.

قراردادهای یک‌طرفه بانک‌ها عامل شکست تولید در کشور است

در ادامه محمد حیدری عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی قم عدم توانایی بعضی از واحدهای تولید در پرداخت وام  را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: متأسفانه بانک‌ها با دریافت سود و جریمه نه‌تنها به تولید کمک نکرده تنها در جهت منافع خود عمل می‌کنند.

وی تصرف کارخانه‌ها توسط بانک‌ها را اقدامی خلاف سیاست‌های نظام در رونق و جهش تولید خواند و تأکید کرد: متأسفانه بانک‌ها با بستن قراردادهای یک‌طرفه و اخذ سودهای 18 درصد  تولید را تحت‌فشار قرار داده و عامل شکست تولید هستند.

حیدری قیمت 17 هزارتومانی دلار را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: با توجه به قیمت 17 هزارتومانی دلار باید بانک‌ها تغییری در نگرش و ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی داشته و نظر بلند‌تر به موضوع نگاه کنند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی قم تأمین مالی واحدهای تولیدی را اتفاقی سخت و مشکل دانست و ادامه داد: چطور می‌توانیم با دلار 17 هزارتومانی و سود بانکی 18 درصد انتظار جهش تولید را از واحدهای تولیدی داشته باشیم.

وی ضمانت 20 درصدی سپرده بانک‌ها را عامل رکود تولید عنوان کرد و گفت: متأسفانه امروز همه قوانین بانکی یک‌طرفه بوده و واحدهای تولیدی هیچ نفعی از این همکاری نبرده و این رویکرد به نفع تولید کشور نخواهد بود.

حیدری تأکید کرد: بازنگری در قوانین بانک‌ها گام نخست در رونق و جهش تولید بوده و باید به‌صورت جدی این مشکلات پیگیری شده و برای نجات تولید فکری کرد.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcbfabw.rhbw9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما