سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب : 88499
منبع : خبرگزاری فارس

حرم استاندار قم: حضرت معصومه(س) و جمکران در شب قدر بازگشایی نمی‌شود

قم نيوز : استاندار قم گفت: در خصوص حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران براساس دستور ستاد کرونا عمل می‌کنیم و مصوبه قبلی در خصوص بسته بودن این اماکن مقدس پابرجاست.
حرم حضرت معصومه(س) و جمکران در شب قدر بازگشایی نمی‌شود
حرم حضرت معصومه(س) و جمکران در شب قدر بازگشایی نمی‌شود
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری با اشاره به تبعات اقتصادی بیماری کرونا اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی استان قم باید پیشنهاداتی برای کاهش تبعات اقتصادی کرونا بدهند که قابلیت اجرا را داشته باشد و بتوانند که اجرای این پیشنهادات را از وزارتخانه‌های مربوطه پیگیری کنند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان قم یک سری اقدامات برای کاهش تبعات اقتصادی کرونا در استان انجام دادند که این اقدامات باید در گزارشی ارائه شود و به اطلاع مردم نیز برسد.

استاندار قم افزود: در شرایط تحریم و مشکلات مالی دولت، کارهای اساسی و مهمی در کشور صورت گرفته است، اما باید این کارها برای مردم روشنگری شود، چون مردم در این زمینه ابهام دارند.

سرمست با اشاره به طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند اظهار کرد: باید محیط‌های اداری پیشگام اجرای پروتکل‌های این طرح باشند، این مساله در ادارات استان قم باید مورد ارزیابی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: توسعه دولت الکترونیک یک سیاست مستمر و بلندمدت است که به صورت کند پیش می‌رود، اما با توجه به شیوع کرونا به دنبال تسریع در عملی کردن  این سیاست در استان قم هستیم و بحث توسعه دولت الکترونیک را به صورت مستمر در جلسات از مدیران دستگاه‌های اجرایی مطالبه می‌کنیم.

استاندار قم افزود: در پساکرونا هم نیاز به تطبیق خودمان با سیاست توسعه دولت الکترونیک داریم، دستگاه‌های اجرایی استان بایددر این زمینه گزارش بدهند.

سرمست تهیه پروتکل بهداشتی برای بازار روزها در استان قم را ضروری دانست و تصریح کرد: باید پس از تهیه این پروتکل، آن را به ستاد ملی کرونا برای تصمیم گیری ارسال کرد، باید تفکیک در مشاغل بازار روزها صورت بگیرد و ساماندهی بازار روزها در برنامه سالیانه شهرداری قم قرار بگیرد و از فرصت کرونا برای ساماندهی آن‌ها استفاده کنیم، این ساماندهی برای کمک به اقشار آسیب پذیر ضروری است.

وی ادامه داد: ساماندهی بازار روزها در شهر قم یک ضرورت است و وضعیت فعلی بازار روزها زیبنده قم نیست.

استاندار قم افزود: در شب‌های قدر باید رعایت حداکثر پروتکل‌ها را در استان داشته باشیم و سعی کنیم که در کنار حفظ سلامت مردم از فرصت شب‌های قدر استفاده کنیم. در خصوص حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران براساس دستور ستاد کرونا عمل می‌کنیم و مصوبه قبلی در خصوص بسته بودن این اماکن مقدس پابرجاست.

سرمست با اشاره به شیوه برگزاری مراسم شب قدر اظهار کرد: اگر مساجد فضای باز داشته باشند، باید سعی کرد که مراسم در آن فضا برگزار شود، باید رعایت دقیق پروتکل‌ها در این مراسم‌ها صورت بگیرد و مراسم‌ها هم توسط صدا و سیما منعکس شود.

وی خاطرنشان کرد: استان قم در زمینه شیوع کرونا از وضعیت قرمز به وضعیت زرد رسیده، ولی رفتار ویروس کرونا ناشناخته است و اگر اجتماعات کنترل نشود، هر لحظه امکان شیوع دوباره ویروس را داریم که این مساله به تبلیغات سوء علیه قم منجر می‌شود و این مساله برای مدیریت استان قابل تحمل نیست.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchwkn6.23n6wdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما