چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : 88535
منبع : خبرگزاری مهر
حجت الاسلام رفیعی:

فعالیت‌های دینی نباید با انگیزه‌های غیر دینی انجام شود

قم نيوز : عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با تأکید بر اینکه فعالیت‌های دینی نباید با انگیزه‌های غیر دینی انجام شود،‌ گفت: انجام هر کاری برای رضایت خداوند ارزشمند است.
فعالیت‌های دینی نباید با انگیزه‌های غیر دینی انجام شود
فعالیت‌های دینی نباید با انگیزه‌های غیر دینی انجام شود
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام ناصر رفیعی بامداد چهارشنبه در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با بیان اینکه احتمال دارد امشب شب نزول قرآن و فرود ملائکه باشد، افزود: امسال دست تقدیر این گونه مقدر کرد که حرم‌ها خالی از جمعیت باشند.

وی با اشاره به فرازهایی از دعای جوشن کبیر افزود: در جوشن کبیر آمده «یَا مَنْ لا یَخْفَی عَلَیْهِ ذَرَّةٌ فِی الْعَالَمِینَ» یعنی ای خدایی که هیچ چیز در عالم از علم تو مخفی نیست که از آن در می‌یابیم که اگر اعتقاد ما به علم خدا قوی شود مرتکب گناه نمی‌شویم.

این استاد حوزه و دانشگاه در خصوص صفات ذاتی خداوند افزود: یکی از صفات خداوند، علم است همانگونه که در آیه سه سوره انعام آمده است که خداوند از مخفی و آشکار و آنچه که انجام می‌دهید اطلاع دارد.

وی در ادامه بیان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید که به اندازه ذره‌ای در زمین و آسمان همه امور در دایره علم خداست.

باور به علم خداوند در زندگی دارای اثرات بی نظیری است

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه باور به علم خداوند در زندگی دارای اثرات بی نظیری است، افزود: خداوند از همه نیت، خواب و بیماری انسان آگاه است بنابراین اگر فردی به علیم بودن خداوند اعتقاد راسخ داشته باشد در انجام همه امور رضایت الهی را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه نخستین اثر علم به خدا این است که انسان مرتکب کم کاری نمی‌شود، تصریح کرد: انسان در صورت ایمان به علم خداوند در هنگام ورود مصیبت‌ها سست نمی‌شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: انسان در صورت اعتقاد به علم الهی و اینکه خداوند سمیع و بصیر است مرتکب گناه نمی‌شود.

انسان در صورت داشتن حیا از گناه دوری می‌کند

وی با تأکید بر اینکه انسان در صورت داشتن حیا از گناه دوری می‌کند، افزود: حیا موجب شد که حر به سمت امام حسین (ع) حرکت کند و از یاران این امام بزرگوار شود.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به لزوم داشتن اخلاص در عمل، تصریح کرد: انسان نباید کار دینی را با انگیزه غیر دینی انجام دهد زیرا انجام همه امور زمانی ارزشمند است که برای رضای خداوند انجام شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciwwav.t1avp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما