چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : 88539
منبع : خبرگزاری تسنیم

بازگشایی مدارس قم به معنای الزام حضور دانش‌آموزان نیست

قم نيوز : مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان قم گفت: بازگشایی مدارس قم از روز شنبه به معنای الزام حضور دانش‌آموزان نیست.
بازگشایی مدارس قم به معنای الزام حضور دانش‌آموزان نیست
بازگشایی مدارس قم به معنای الزام حضور دانش‌آموزان نیست
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ‌الاسلام امروز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: براساس تصمیمات اتخاذ شده، مدارس قم از روز 27 اردیبهشت بازگشایی می‌شود و دانش‌آموزان مطابق با پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند در کلاس درس حضور پیدا کنند.

مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان قم افزود: بازگشایی مدارس قم از روز شنبه به معنای الزام حضور دانش‌آموزان نیست و تنها در جهت رفع اشکال و افزایش کیفیت آموزش است.

وی تصریح کرد: بازگشایی مدارس مکمل آموزش در فضای مجازی است و قرار نیست حضور فیزیکی دانش‌آموزان در کلاس درس، آموزش در شبکه اجتماعی شاد را تحت شعاع قرار دهد.

شیخ‌الاسلام بیان کرد: کادر مدارس از روز سه شنبه در فضای آموزشی در جهت مهیا کردن شرایط مناسب در کلاس‌ها و ضدعفونی کامل محیط حضور پیدا کرده‌اند ضمن اینکه از روز بازگشایی مدارس، معلمان و مدیران نیز در مدارس حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و با استفاده از ماسک و دستکش در کلاس‌ها حاضر می‌شوند و در جهت جلوگیری از شلوغی کلاس‌ها، الزاماتی برای حضور دانش‌آموزان به طور محدود اعلام می‌شود.

مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان قم گفت: قبل از بازگشایی مدارس از طریق شبکه اجتماعی شاد، تعداد روزها و ساعات حضور در مدارس اعلام و براساس تقسیم‌بندی مناسبی اقدام به تشکیل کلاس‌ها می‌شود.

وی افزود: بیش از 90 درصد از کتاب‌ها از طریق آموزش در شبکه اجتماعی شاد به اتمام رسیده و در تلاشیم با جمع بندی نهایی، روند یادگیری تسهیل شود.

شیخ‌الاسلام اظهار داشت: براساس پروتکل‌های اعلام شده از ورود دانش‌آموزان مشکوک به کروناویروس به محیط مدارس جلوگیری می‌شود.

محسن رمضان بیگی معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش قم نیز در این جلسه عنوان کرد: بارگشایی مدارس به معنای آموزش متداول و مستمر نیست و تنها در جهت رفع اشکالات درسی است.

وی بیان کرد: تعطیلی مدارس با شیوه کروناویروس، جایگاه مهمی در پیشگیری از شیوع این بیماری در سطح وسیع داشت و تلاش می‌کنیم با رعایت ضوابط بهداشتی، مانع از شییوع این ویروس شویم.

رمضان بیگی عنوان کرد: هر دانش‌آموز حداکثر سه روز در هفته و هر روز تا سه ساعت می‌تواند در مدرسه حضور داشته باشد. 800 مدرسه در سطح شهر قم بازگشایی می‌شود و با برنامه‌ریزی زمینه برای 265 هزار دانش‌آموز به دلخواه فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccopq4.2bq418laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما