پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : 88557
منبع : خبرگزاری فارس

افزایش 30 درصدی پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های قم

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: بانک‌های استان در سال 1398 نسبت به سال 1397 حدود 30 درصد بیشتر تسهیلات دادند.
افزایش 30 درصدی پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های قم
افزایش 30 درصدی پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های قم
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری با اشاره به عملکرد بانک های استان قم اظهار کرد: سال گذشته میزان سپرده گذاری مردم استان در بانک های قم 30 درصد رشد داشت، همچنین بانک‌های استان نیز در سال 1398 نسبت به سال 1397 حدود 30 درصد بیشتر تسهیلات دادند.

وی ادامه داد: نسبت مصارف به منابع در بانک‌های استان قم به 86 درصد رسید که از میانگین کشور بالاتر است، بانک‌های خصوصی استان براساس ابلاغ بانک مرکزی باید تا سال 1400 نیمی از منابعی که از مردم در قم جذب می‌کنند را در خود استان هزینه کنند، باید میزان مصارف به منابع در بانک‌های استان قم در سال 1399 حدود پنج درصد بیشتر از سال گذشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: بخش مهمی از جرایمی که بانک‌های استان بابت تاخیر در بازپرداخت تسهیلات توسط بخش خصوصی اعمال کرده بودند، بخشیده شد، همچنین تسهیلات سررسیده یا تسهیلات معوق واحدهای تولیدی که از شیوع کرونا متاثر شده بودند، تا اردیبهشت ماه امهال شد.

غضنفری با اشاره به ظرفیت‌های قانونی برای تسویه بدهی‌های بانکی اظهار کرد: قانونی برای تسویه بدهی‌ها ابلاغ شده است که مهلت استفاده از بخشی از آن تا پایان خردادماه است، تسویه بدهی با 7.5 درصد پیش پرداخت و 6 ماه تنفس و بازپرداخت 5 ساله قابلیت اجرایی دارد.

وی ادامه داد: باید دستگاه‌های اجرایی استان قم برنامه‌هایی براساس محورهای 30 گانه جهش تولید تنظیم کنند که بخشی از این کار در استان انجام شده است و به دنبال اجرایی شدن این برنامه‌ها در استان قم هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی استان در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با مجموعه مدیریت مقابله با کرونا در قم همراهی داشتند، ضمن این که واحدهای خود را تعطیل نکردند، برای جلوگیری از ابتلا به کارکنان خود به کرونا مراقبت داشتند و از واحدهای موفق در این زمینه با حضور استاندار قم تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdccmpq4.2bq4p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما