پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 88560
منبع : خبرگزاری تسنیم

تصمیم‌گیری برای اتمام تحصیل و آغاز امتحانات در قم بر عهده شوراهای مدارس است

قم نيوز : مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: تصمیم‌گیری برای اتمام تحصیل و آغاز امتحانات طبق نظرسنجی و بر عهده شوراهای مدارس است.
تصمیم‌گیری برای اتمام تحصیل و آغاز امتحانات در قم بر عهده شوراهای مدارس است
تصمیم‌گیری برای اتمام تحصیل و آغاز امتحانات در قم بر عهده شوراهای مدارس است
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ‌الاسلام در جمع خبرنگاران، با اشاره به تعامل و همدلی گسترده میان آموزش‌وپرورش و دانشگاه علوم پزشکی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا اظهار داشت: با ایثار جهادگران تعلیم و تربیت، آموزش در این مدت تعطیل نشد و ایجاد کانال‌های ارتباطی در مدارس میان معلمان و دانش آموزان ازجمله رویدادهای مهم در تداوم آموزش به شمار می‌رفت.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم افزود: تا اوایل اسفند سال قبل طبق برآوردهای انجام‌شده، 90 درصد از کتب آموزشی به اتمام رسیده بود و از اسفند تاکنون با همت معلمان از طریق فضای مجازی، 10 درصد از دروس باقی‌مانده کتب درسی به اتمام رسید.

وی تصریح کرد: روال عادی برای پایه دوازدهم، اتمام کتب درسی تا شب عید و آماده شدن دانش‌آموزان برای کنکور بود که با شیوع کرونا، کتب این دانش‌آموزان به اتمام رسانده شد و امسال فرصت خوبی را برای آماده شدن برای کنکور داشتند.

شیخ‌الاسلام با تأکید بر اهمیت هوشمندسازی مدارس خاطرنشان کرد: پس از شیوع کرونا، برنامه شاد با همت ملی و فناوری پیشرفته‌ای توسط متخصصان طراحی شد و سبک‌های آموزشی جدیدی را در کشور ایجاد کرد.

وی بیان کرد: می‌توانیم در آینده نیز به‌طور گسترده‌تری از این برنامه استفاده کنیم و بسترهای جدیدی را در ارائه کارنامه و ثبت‌نام و نحوه ارتباط معلمان و دانش آموزان از طریق شاد توسعه دهیم که دراین‌باره تمهیداتی در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم عنوان کرد: هوشمندسازی مدارس از طریق شبکه شاد تداوم دارد و درصدد بومی‌سازی این برنامه و افزایش پهنای باند و رایگان شدن اینترنت آن هستند تا از بستر شبکه شاد بتوانیم جامعه آماری 15 میلیون نفری دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار دهیم.

وی گفت: تلاش آموزش‌وپرورش این است که هیچ دانش‌آموزی در مناطق محروم و نقاط مرزی از تحصیل باز نماند، خوشبختانه مدیران ستادی با توجه به شیوع کروناویروس دست‌به‌دست هم دادند و اتفاق بزرگی در عرصه آموزش شکل گرفت.

شیخ‌الاسلام افزود: در این مدت در جهت هوشمند سازی مدارس، دستاوردهای مهمی به دست آمد؛ البته نواقصی نیز در شبکه شاد وجود داشت که درصدد رفع آن هستند تا بتوانند در سال‌های تحصیلی پیش رو نیز از این شبکه و قابلیت‌های آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: طبق تصمیم ستاد مقابله با کرونا، مدارس قم از روز شنبه به‌طور اختیاری در جهت ارائه آموزش به دانش‌آموزانی که احساس نیاز می‌کنند، بازگشایی می‌‌شود و از 5 شنبه نیز ضدعفونی مدارس آغازشده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم عنوان کرد: این خدمات آموزشی در سطح مدارس به مدت 4 هفته ادامه دارد، دراین‌باره نظرسنجی از استان‌ها توسط مدیران و کارشناسان گرفته‌شده و به جمع‌بندی رسیدیم تا فعالیت مدارس با شعار مدرسه محوری تحقق یابد.

وی اظهار داشت: شوراها در مدارس ازجمله ارکان مهم در تحقق مدرسه محوری هستند که با حضور مدیران و معلمان و نماینده دانش‌آموزی و اولیاء به جمع‌بندی می‌رسند و تصمیم‌گیری برای اتمام تحصیل و آغاز امتحانات طبق نظرسنجی و بر عهده شوراهای مدارس است.

شیخ‌الاسلام بیان کرد: اگر شورا تصمیم بگیرد از هفته دوم و سوم امتحانات با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام می‌شود؛ همه این تلاش‌ها برای رفع استرس خانواده‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه موظف است در این مدت اطلاعات را احصاء کند و با اولیا در ارتباط باشد و پذیرای دانش‌آموزانی باشیم که برای حضور در مدرسه احساس نیاز می‌کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم گفت: تقاضای ما از والدین این است که دانش‌آموزانی که می‌خواهند در کلاس‌ها حضورداشته باشند، حتماً مسائل بهداشتی را رعایت کنند و پک‌های بهداشتی اعم از ماسک و دستکش را همراه خود داشته باشند.

وی افزود: حضور این دانش‌آموزان در سر کلاس‌های درس همراه با فاصله‌گذاری اجتماعی است و مدیران موظف هستند برای جلوگیری از شلوغی کلاس‌ها، به تقسیم‌بندی دانش‌آموزان به‌صورت یک روز در میان اقدام کنند، این کلاس‌ها به‌هیچ‌عنوان اجباری نیست و تنها برای رفع اشکال است.

شیخ‌الاسلام تصریح کرد: به‌ویژه افرادی که برنامه شاد نداشته‌اند و در این مدت از دروس عقب هستند می‌توانند در این کلاس‌ها حضور پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: در روستاهای استان قم نیز که دسترسی به شبکه شاد نداشتند از دو هفته قبل پک خلاصه دروس را درب منازل آن‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه داده‌ایم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم در مورد برگزاری امتحانات بیان کرد: دستورالعمل برگزاری امتحانات نیز به لطف الهی به مراکز استان‌ها رسیده است که بر اساس آن مقرر شد امتحانات پایه دوازدهم به‌صورت نهایی برگزار شود و پایه نهم نیز در خردادماه به‌صورت حضوری در درون مدرسه با اختیار مدیران مدارس انجام شود.

وی در مورد سرویس‌های مدارس عنوان کرد: از زمانی که سرویس مدارس به‌واسطه تعطیلی آموزش حضوری قطع شد، مبالغ مربوط به اسفندماه به بعد به خانواده‌ها برگشته است و طبق مصوبه کارگروه ماده 18 استان، مابقی هزینه سرویس مدارس باید به خانواده‌ها پرداخت شود.

شیخ‌الاسلام تصریح کرد: تیم بازرسی در این مدت فعال است و کلیه شهریه‌های مازاد بر تحصیل اعم از هزینه تغذیه، اردو و فوق‌برنامه قابل‌برگشت است، به مدارس غیرانتفاعی نیز اعلام‌شده است برای ثبت‌نام مبلغی علی‌الحساب گرفته شود و تا زمانی که اعلام رسمی نشده مبلغ دیگری را دریافت نکنند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcgzn97.ak9734prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما