کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس جهاد کشاورزی قم:

جهش تولید با توسعه کشت گلخانه‌ای در قم دنبال می‌شود

خبرگزاری ايرنا , 25 ارديبهشت 1399 ساعت 12:59

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: برای تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی استان برنامه‌های متنوعی را اجرا می‌کنیم که از مهم‌ترین آن‌ها افزایش سطح گلخانه‌ها و توسعه کشت‌ محصولات گلخانه‌ای است.


به گزارش قم نیوز عباس پورمیدانی بیان کرد: در ادامه توسعه سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای در قم، ‌ امسال نیز دست‌کم ۱۸ هکتار گلخانه در استان ایجاد خواهد شد که نقش مهمی در رونق این محصولات خواهد داشت.

وی افزود: گلخانه بستر مناسبی برای مدیریت نهاده‌های کشاورزی است و محصول را از آسیب تنش‌های محیطی همچون تغییر شدید دما و کمبود منابع آبی حفظ می‌کند که این موضوع در قم از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی ادامه داد: کیفیت محصولات تولیدشده در گلخانه نیز به دلیل استفاده از روش‌های نوین کشت و نظارت مستمر کارشناسان، مطلوب است و می‌تواند در بازار موقعیت فروش مناسبی داشته باشد.

پورمیدانی گفت: همچنین گلخانه امکان کشت محصول در روزهای مختلف سال را فراهم می‌کند و این مساله رونق یافتن سطح تولید محصولات کشاورزی استان را در پی دارد.

وی بیان کرد: از حضور سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در حوزه کشت‌های گلخانه‌ای در استان قم استقبال و با ارائه بسته‌های حمایتی همچون تسهیلات بانکی از آنان حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: تلاش سازمان جهاد کشاورزی و نظام‌مهندسی کشاورزی قم این است که تا حد امکان فرآیند ارائه مجوزهای لازم برای ایجاد گلخانه و بهره‌مندی از تسهیلات درنظر گرفته‌شده برای آن در استان تسهیل شود.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

در بخش کشاورزی کل زمین‌های قابل‌کشت قم برابر ۱۰۵ هزار و ۷۳۰ هکتار است که این رقم ۴۶ صدم درصد کل اراضی قابل‌کشت کشور هست؛ مجموع کشت سبز استان شامل ۲۱ هزار هکتار باغ و ۴۴ هزار هکتار زراعت است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۷۴۶ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۵۰۰ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است.

انتهای پیام/111


کد مطلب: 88562

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/88562/جهش-تولید-توسعه-کشت-گلخانه-ای-قم-دنبال-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir