پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 88567
منبع : خبرگزاری مهر

شهردار قم: جذب هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز نخست قطار شهری قم

قم نيوز : شهردار قم با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل ریلی در قم، گفت: هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز نخست قطار شهری قم جذب شده است.
جذب هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز نخست قطار شهری قم
جذب هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز نخست قطار شهری قم
به گزارش قم نیوز سید مرتضی سقائیان‌نژاد عصر چهارشنبه در حاشیه دیدار فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) با استاندار قم که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم انجام شد با اشاره به جذب اعتبار یک هزار میلیارد تومانی برای اتمام فاز نخست قطار شهری قم عنوان کرد: فاز نخست این پروژه که از پروژه‌های مهم استان قم به شمار می‌رود تا پایان سال ۹۹ پایان خواهد یافت.

وی افزود: برای فاز نخست متروی قم به دنبال پشتیبان مالی، فنی و مهندسی بودیم که این مشکلات دست به هم داده تا در بهره برداری از فاز نخست مشکلاتی ایجاد شود.

شهردار قم افزود: برای فاز نخست که با دو ایستگاه به بهره برداری خواهد رسید برای نحوه جذب بودجه یک هزار میلیارد تومان آن حرکت‌های نرم افزاری شده است و در این جلسه بحث شد که اتمام ۵.۲ کیلومتر آن برای فاز اول را پیگیری کنیم و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای اتمام و بهره برداری این فاز ورود و همکاری کرده و این فاز تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه برای فاز دوم مترو هم پیگیری‌های لازم را انجام داده و تلاش می‌شود نهایت تا سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد، تصریح کرد: به دنبال طرح‌های مطالعاتی آن هستیم ولی پایان یافتن فاز نخست این مترو در برنامه‌های شهرداری است.

حمل و نقل ریلی نیاز دومین شهر مذهبی کشور

سقائیان‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه این پروژه مهم چه اهمیتی برای شهری مانند قم دارد، گفت: امروز بحث حمل و نقل ریلی از زیرساخت‌های پر هزینه شهری به شمار می‌رود اما می‌تواند نیازهای شهری در ارتباط با کاهش ترافیک شهری و جا به جایی مسافر را برآورده سازد.

وی تأکید کرد: شهری مانند قم که در سال میزبان ۲۰ میلیون گردشگر و زائر است وجود قطار شهری و زیرساخت حمل و نقل ریلی از نیازهای اساسی برای قم که دومین شهر مذهبی کشور است به شمار می‌رود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcd5k0j.yt0j96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما