شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : 88607
منبع : خبرگزاری ايرنا
رییس جهاد کشاورزی قم:

سیل و سرما ۷۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی قم خسارت وارد کرد

قم نيوز : رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: از ابتدای سال‌جاری سیل، سرما و تگرگ درمجموع ۷۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی قم خسارت وارد کرده است.
سیل و سرما ۷۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی قم خسارت وارد کرد
سیل و سرما ۷۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی قم خسارت وارد کرد
به گزارش قم نیوز عباس پورمیدانی اضافه کرد: از ابتدای امسال بخش کشاورزی قم ۴ مرتبه با آسیب‌های ناشی از تگرگ، سرمازدگی و همچنین سیلاب روبه‌رو شده‌است.

خسارت ۹۲ میلیارد تومانی کرونا به تولیدات کشاورزی قم

وی در ادامه خسارت‌های کرونا به بخش کشاورزی قم را موردتوجه قرارداد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا در قم درمجموع بخش کشاورزی قم ۹۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خسارت‌ دیده‌است.

پورمیدانی افزود: با شیوع کرونا همچنین واحدهای پرورش دام و طیور استان قم به دلیل تغییر و کاهش مصرف دچار خسارت شده‌اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: واحدهای گل و گیاهان زینتی به دلیل کاهش مصرف و واحدهای پرورش ماهیان زینتی و خوراکی نیز به دلیل کاهش مصرف و خرید این محصولات آسیب‌دیده‌اند.

پورمیدانی اظهار داشت: واحدهای فرآوری مواد غذایی مانند تولید کالباس هم به خاطر کاهش مصرف با خسارت‌های هنگفت مالی روبه‌رو شده‌اند.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین علت خسارت کرونا به بخش کشاورزی قم کاهش مصرف بوده به‌صورت که تولیدات کشاورزی قم با عدم استقبال مصرف‌کنندگان قرارگرفته است.

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

در بخش کشاورزی کل زمین‌های قابل‌کشت قم برابر ۱۰۵ هزار و ۷۳۰ هکتار است که این رقم ۴۶ صدم درصد کل اراضی قابل‌کشت کشور هست؛ مجموع کشت سبز استان شامل ۲۱ هزار هکتار باغ و ۴۴ هزار هکتار زراعت است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۷۴۶ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۵۰۰ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdciyqav.t1avu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما