شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 88611
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون میراث فرهنگی قم:

تاسیسات گردشگری قم تا اطلاع ثانوی حق فعالیت ندارند

قم نيوز : معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم، با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای تعطیلی تمام تاسیسات گردشگری گفت: بر این اساس هیچ‌یک از تاسیسات گردشگری در استان تا اطلاع ثانوی حق فعالت ندارند و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
تاسیسات گردشگری قم تا اطلاع ثانوی حق فعالیت ندارند
تاسیسات گردشگری قم تا اطلاع ثانوی حق فعالیت ندارند
به گزارش قم نیوز علیرضا مرادی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را الزامی دانست و افزود: طی هفته‌های گذشته تنها به برخی واحدهای بیرون بر هتل‌ها با رعایت الزامات بهداشتی مجوز فعالیت داده‌شده است.

وی ادامه داد: با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، فعالیت تمام تاسیسات گردشگری قم شامل ۶۱ هتل، ۷۰ مهمان‌پذیر، ۱۰۸ خانه مسافر، ۱۵ سفره‌خانه سنتی، ۳۰ مجتمع گردشگری، ۵۹ واحد پذیرایی و همچنین ۸۸ دفتر خدمات مسافرتی از ابتدای اسفندماه ۹۸ تعطیل شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی قم تاکید کرد: تا زمانی که ستاد ملی مبارزه با کرونا اجازه فعالیت مجدد تاسیسات گردشگری در کشور را صادر نکند، امکان ازسرگیری فعالیت برای این واحدها در استان وجود ندارد.

مرادی اظهار داشت: مسافرخانه، هتل آپارتمان و تمام تاسیسات گردشگری استان به‌صورت مستمر توسط تیم های بازرسی ارزیابی و در صورت مشاهده فعالیت و نقض پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، نسبت به پلمب و برخورد قانونی با آن‌ها اقدام می‌شود.

 وی ادامه داد: تاکنون چندین مسافرخانه و هتل آپارتمان که برخلاف مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا به مشتریان خود خدمات اقامتی ارائه می‌کردند، پلمب و یا تذکر داده‌شده است.

وی با اشاره به بیکاری پنج هزار و ۵۹۷ نفر از نیروهای شاغل در بخش گردشگری قم گفت: جبران صدمات ناشی از کرونا به صنعت گردشگری و صنایع‌دستی مستلزم حمایت و تسهیلات دولت است.

مرادی اظهار داشت: خسارت‌های ناشی از کرونا به صنعت گردشگری استان برآورد شده‌است ضمن اینکه در جلسه‌های مختلف با مسئولان استان بسته پیشنهادی این اداره کل ازجمله بخشودگی ارزش‌افزوده، بخشودگی تأخیر تأدیه اقساط و تسهیلات، تعویق اخذ عوارض و مالیات برای جبران بخشی از این خسارت پیشنهاد شده است.

بر اساس آمار، سالانه بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر و مسافر خارجی و ۲۰میلیون گردشگر و مسافر داخلی وارد قم می‌شوند که طبق برآورد انجام‌شده اداره کل میراث فرهنگی قم قرار است در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ این تعداد به هشت میلیون گردشگر خارجی و ۴۱ میلیون گردشگر داخلی افزایش یابد.

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcdf90j.yt0jf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما