شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : 88614
منبع : خبرگزاری مهر

حجت الاسلام پناهیان: صبر در اثر معرفت خداوند عالی‌ترین نوع صبر است

قم نيوز : یکی از اساتید حوزه علمیه قم عالی‌ترین نوع صبر را در اثر معرفت خدا دانست و افزود: در این نوع صبر انسان احساس مالکیت نمی‌کند و وجود خود را متعلق به خداوند متعال می‌داند.
حجت الاسلام پناهیان: صبر در اثر معرفت خداوند عالی‌ترین نوع صبر است
حجت الاسلام پناهیان: صبر در اثر معرفت خداوند عالی‌ترین نوع صبر است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در سخنرانی که در حرم حضرت معصومه (س) انجام شد، ضمن بررسی مراتب صبر در برابر مشکلات، افزود: صبر به عنوان یک فضیلت و خصلت برجسته انسانی دارای مراتب و درجات متفاوتی است.

وی یکی از تقسیم بندی‌های صبر را بر اساس انگیزه آن عنوان کرد و افزود: صبر به خاطر اعتلا و رشد روحی، شخصیت برتر پیدا کردن، رسیدن به آرامش و دیگر وجوه انسانی ارزشمندتر از صبر برای ساختن دنیای خود است.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه اگر انسان برای وجوه انسانی صبر کند و در این راه عواملی که او را بی‌صبر می‌کند از بین ببرد، اقدامی اخلاقی و تربیتی کرده است، گفت: صبر به خاطر قیامت و پاداش و جزای الهی یکی از انواع مهم صبر است که انسان باید به آن توجه داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه صبر بر بیماری و مشکلات دیگر به خاطر پاداش و جزای اخروی در روایات زیادی مورد تأکید قرار گرفته است، افزود: خداوند پاداش فراوانی را برای این نوع صبر به انسان عطا می‌کند.

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: صبر به دلیل معرفت خدا مهمترین نوع صبر است که در قرآن نیز بر آن تأکید شده همانگونه که خداوند در آیه ۱۵۵ سوره بقره می‌فرماید که من شما را به انواع بلایا امتحان می‌کنم و به صابران بشارت ده زیرا آنان با معرفت خدا صبر خود را تنظیم می‌کنند و می‌گویند ما از آنِ خدا هستیم و به سوی او باز خواهیم گشت.

وی عالی‌ترین نوع صبر را در اثر معرفت خدا دانست و افزود: در این نوع صبر انسان احساس مالکیت نمی‌کند و وجود خود را متعلق به خداوند متعال می‌داند و با آرامش قلبی در برابر مشکلات صبر می‌کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgt397.ak97q4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما