شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۶
کد مطلب : 88624
منبع : خبرگزاری تسنیم

عزت‌مداری یکی از مفاهیم بنیادین اخلاقی و از راهبردهای جبهه مقاومت است

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عزت‌مداری یکی از مفاهیم بنیادین اخلاقی و از راهبردهای جبهه مقاومت است، در آیات و روایات متعددی وظیفه ما حفظ عزت و استقلال جامعه دینی عنوان شده است.
عزت‌مداری یکی از مفاهیم بنیادین اخلاقی و از راهبردهای جبهه مقاومت است
عزت‌مداری یکی از مفاهیم بنیادین اخلاقی و از راهبردهای جبهه مقاومت است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌‌ والمسلمین محمد ‌حاج‌‌ابوالقاسم دولابی ‌در ‌مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم که‌ در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به آیه 10 سوره فاطر اظهار داشت: کسانی که نقشه‌های شومی را در برابر بندگان خدا و عزت‌مداران می‌کشند، این موضوع را بدانند این نقشه‌ها جزء هلاکت و نابودی خودشان نتیجه‌ای ندارد.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) افزود: هیچ عزت‌مندی حق خود را رها نکرد مگر اینکه به ذلت افتاد و هیچ ذلیلی به‌دنبال حق خود نرفت مگر اینکه به عزت رسید، امام حسین(ع)  فرمودند مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است، آگاه باشید خدا و پیامبر(ص) اجازه نداده است ما تن به ذلت بدهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: عزت‌مداری یکی از مفاهیم بنیادین اخلاقی و از راهبردهای جبهه مقاومت است، در آیات و روایات متعددی وظیفه ما حفظ عزت و استقلال جامعه دینی عنوان شده است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه عزت فقط نزد خداوند است، عنوان‌کرد: راه رسیدن به عزت تکیه بر قدرت خدای متعال و بهره بردن از رفتارهایی برخواسته از عزت مداری است.

مفسر قرآن کریم گفت: امروز کشور ما در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری به عزت شایسته‌ای دست پیدا کرده است و اگر در سال 1322 کنفرانس ایران در شوروی برگزار شد و کشور بدون اطلاع و حاکمیت ایران در این جلسه شرکت می‌کردند، امروزه رئیس جمهور مستکبر آمریکا چندین بار خواستار مذاکره با ما می‌شود.

حاج ابوالقاسم دولابی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند عزت ملی در مسائل اقتصادی این است که کشور به خودکفایی برسد، عزت ملی در عرصه علم به این است که جوان دانشجو و پژوهشگر ما سعی کند مرزهای علم را دریابد، عزت ملت در سیاست‌های گوناگون این است که از قدرت رای برخوردار باشد و عزت ملی در عرصه فرهنگ پایبندی یک ملت به سنت‌های خود است و ضمن ارزش برای آن مقلد فرهنگ‌های بیگانه نباشد.

وی ادامه داد: عمل صالح همراه با اعتقاد پاک به آسمان می‌رود، واژه عزت در لغت به معنای پیروزی بدون شکست معنی شده است، قرآن کریم در این آیه دو رکن مهم برای رسیدن به عزت را بیان کرده که آن سخنان پاکیزه برگرفته از عقاید صحیح و باورهای درست و همچنین عمل صالح که شامل هر کاری که شایسته، مفید و سازنده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کسی که عمل صالح و اعتقاد پاک دارد قطعا مورد حمایت خداوند قرار می گیرد و پیروز می‌شود، بیان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم عزت واقعی نزد خداوند است، خداوند در آیه 81 سوره مریم می‌فرماید برخی از مردم به خدایانی جز الله روی آوردند که سبب عزت آن‌ها باشد اما هرگز این بت‌ها و این خدایان دروغین سبب عزت آن‌ها نخواهند بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchk-n6.23n6idftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما