يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : 88629
منبع : خبرگزاری فارس

برگزاری حرکت پیاده روی «الی بیت المقدس» در روز جهانی قدس

قم نيوز : مشاور مجمع تشکل های بین الملل گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و توجه به مقوله فاصله گذاری با انجام حرکت پیاده روی «الی بیت المقدس» روز جهانی قدس گرامی داشته می شود.
برگزاری حرکت پیاده روی «الی بیت المقدس» در روز جهانی قدس
برگزاری حرکت پیاده روی «الی بیت المقدس» در روز جهانی قدس
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمد مهدی فاطمی صدر در نشست خبری که در ساختمان شهید شرعی برگزار شد، از حرکت پیاده روی «الی بیت المقدس» خبر داد و اظهار کرد: همانگونه که امام راحل فرمودند که راه قدس از کربلا می‌گذرد و ما با یک حرکت مبتکرانه به دنبال تحقق این موضوع در روز جهانی قدس هستیم.

وی با بیان اینکه مجمع تشکل‌های بین الملل در تلاش است که در راستای روز جهانی قدس برنامه‌ای باشکوه داشته باشد، تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و خطر همه گیری آن و همچنین توجه به مسئله فاصله گذاری اجتماعی در تلاش هستیم این برنامه را به صورت نوینی اجرا کنیم.

مشاور مجمع تشکل‌های بین الملل با بیان اینکه برای انجام شعائر الهی و ایام الله به چارچوب‌های نوینی رسیده‌ایم، عنوان کرد: سال‌های گذشته شعائر الهی با تجمع و تظاهرات صورت می‌گرفت اما امسال به دلیل شرایط خاصی که بوجود آمده است، تعظیم شعائر الهی و تکریم ایام الله به گونه دیگری انجام می‌شود که نیازی به تجمع نیست.

وی با تاکید براینکه نگاه ما به تعظیم شعائر الهی باید تشرعی باشد تا تجمعی، عنوان کرد: هنگامی که تجمع افراد برای تعظیم روز جهانی قدس مقدور نیست می‌‌توان یک نهضت نوین به وجود آورد به گونه ای که بدعت هم نباشد بلکه توسعه باشد.

فاطمی صدر به استفاده از زیرساخت‌های اربعین برای تعظیم شعائر روز قدس اشاره و عنوان کرد: می‌توان اربعین را توسعه داد و بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب روساخت‌های روز قدس را با زیر ساخت‌های اربعین تلفیق کنیم و می توانیم از این ظرفیت عظیم که در مراسم گرامیداشت اربعین وجود دارد برای تکریم روز جهانی قدس استفاده کرد.

وی بیان کرد: در حرکت «الی بیت المقدس» هر فردی می‌تواند با خروج از خانه خود و در حالی که پرچم یا لثارات الحسین (ع) را بردوش دارد به سمت خارج از شهر حرکت کرده و تا نقطه ای که در اصطلاح محل چاووشی می‌گویند برود و بعد از توقفی کوتاه و خواندن اذان بعد از کاشت نهال زیتون به خانه اش برگردد.

مشاور مجمع تشکل‌های بین الملل با عنوان اینکه در اجرای این طرح چهار افق دیده شده است، گفت: در این طرح بزرگ ما چهار تا افق داریم که افق اول شهر کرمان و از مزار حاج قاسم سلیمانی خواهد بود و این حرکت به صورت مویرگی در همه شهرها و استان‌ها نیز ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید براینکه افق دوم را استان تهران و استان‌هایی تشکیل می‌دهند که با تهران هم افق هستند، گفت: افق بعدی بوشهر و افق آخر نیز تبریز خواهد بود.

فاطمی صدر گفت: ما یک افق ایران نیز پیش بینی کرده‌ایم که در افق ایران که نقطه چاوشی خوان مرز خسروی است و چاوشی مختصری در مورد قدس خوانده می‌شود و یک زیارت سیدالشهدا(ع) از راه دور و بعد از اذان و کشت زیتون خاتمه می‌یابد.

وی افزود: یکی از اهداف ما از تشکیل این طرح این است که چاوشی خوانی احیا شود و سبک اشعار مداحان و شعرا برگردد.

مشاور مجمع تشکل‌های بین الملل خاطرنشان کرد: حالا که نمی توانیم به سمت قدس حرکت کنیم در کشور خود و در شهر و روستای خود هر مقداری که می‌شود حتی به صورت تک نفره به سمت قدس اصطلاحا تقرب کنیم تا تجمع و به قدس شریف هر چه قدر می‌توانیم نزدیک شویم.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdccoeq4.2bq4i8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما