کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار قم: روابط‌عمومی‌ها باید نخستین منتقدان مدیران اجرایی باشند

خبرگزاری تسنیم , 29 ارديبهشت 1399 ساعت 15:23

استاندار قم گفت: مدیران، باید روحیه نقدپذیری خود را بالا ببرند تا بتوان در جهت اصلاح امور و پیشرفت در کار موفق‌تر عمل کرد.


به گزارش قم نیوز بهرام سرمست امروز در همایش روز ملی روابط عمومی و ارتباطات در سالن کرامت استانداری، اظهار داشت: نهادهای ملی و بین‌المللی در فضایی دارای بار معنایی هستند که تحت عنوان انقلاب اطلاعات از آن یاد می‌شود و اکنون عصر جهانی‌شدن این ارتباطات است.

استاندار قم افزود: در عرصه اقتصاد، سیاست و فرهنگ این اهمیت بنیادین ارتباطات وجود دارد و شامل دگرگونی‌های زیادی می‌شود و با انبوه و انفجار اطلاعات مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: اگر در عصر اطلاعات، قدرت در رمزآلود و محرمانه بودن خبرها بود، امروز در انتشار و قدرت بیان و نفوذ کلام و گردش اطلاعات است، هر ملت و دولتی بتواند از این فرصت در تولید و توزیع اطلاعات استفاده کند می‌تواند جبهه‌بندی جدیدی در عرصه نظام بین‌الملل رقم بزند.

سرمست بیان کرد: در دوره‌ای، قدرت براساس موقعیت جغرافیایی و اقتصادی بود اما امروز شکاف دیجیتالی موقعیت کشورها را در سهم تولید و مصرف اطلاعات تعیین می‌کند و قانون 20 و 80 حاکم است، امروزه 20 درصد سهم تولید اطلاعات جهانی از آن 80 درصد از مردم جهان است و هر کشوری سهم بیشتری در تولید و مصرف اطلاعات داشته باشد جایگاه بین‌المللی خود را ارتقا می‌بخشد.

وی خاطرنشان کرد: دگرگونی‎های زیادی در روابط بین‌الملل شکل‌گرفته و شاهد وقوع انقلاب ارتباطات و چندبرابرشدن اطلاعات در سطح جهانی هستیم، یکی از مشکلات نیز شناخت و گزینش و گردش اطلاعات است و به دسترسی منحصر نمی‌شود و رویدادها دارای بازخوردهای چندبعدی است.

استاندار قم گفت: دسترسی داشتن به اطلاعات، گشایش‌های مهمی به همراه دارد و روابط عمومی ویترین مدیریتی سازمان باید در دسترسی به اطلاعات،آئینه تمام نمای سازمان باشند.

وی افزود: بسیاری از مدیران هنوز جایگاه واقعی روابط عمومی‌ها را نمی‌شناسند، روابط عمومی باید هم رضایت و هم نارضایتی‌ها را منتقل کنند و این شجاعت را در خود داشته باشند تا کاستی‌ها را به مدیران منتقل کنند.

سرمست عنوان کرد: باید ظرفیت نقد‌پذیری را افزایش دهیم، اگر مدیران، قلوب روابط‌عمومی‌ها را تسخیر کنند آنگاه انتقاد راحت‌تر انجام می‌شود، مدیران، باید روحیه نقدپذیری خود را بالا ببرند تا بتوان در جهت اصلاح امور و پیشرفت در کار موفق‌تر عمل کرد.

وی تصریح کرد: مدیران ابتدا باید از خودشان شروع کنند، پاسخ‌گویی مدیران سنگ بنای حکمرانی است و کانال ارتباطی در پاسخ گوئی، روابط عمومی‌ها هستند.

استاندار قم بیان کرد: اصحاب رسانه دغدغه‌های زیادی دارند و باید شورای روابط عمومی‌ها و کمیته‌ها، دغدغه‌های رسانه در پاسخ گوئی به مردم را مورد توجه قرار دهند و هوای اصحاب رسانه را در مقابل اصحاب قدرت و پست و مقام داشته باشیم.

وی گفت: در رابطه بین دولت و مردم نیز نیاز به امیدآفرینی و مثبت اندیشی داریم و باید خدمات سازمانی را به مردم منتقل کنیم و وجود نارضایتی میان مردم را به حداقل برسانیم.

سرمست افزود: در ایجاد ملاقات‌های مردمی باید اهتمام ویژه‌ای انجام شود و مردم با کمترین بروکراسی و محدودیت، به مدیران دسترسی داشته باشند و مدیران نیز پاسخگو باشند که روابط عمومی در این باره نقش مهمی دارند.

وی تصریح کرد: در روزهای کرونایی، مدافعان سلامت و گروه‌های جهادی با ایثار در خط مقدم بودند و در این میان خبرنگاران در مدیریت افکار عمومی دارای نقش مهمی هستند و 92 درصد مردم قم با برنامه‌ها و سیاست‌های کرونایی همراه شدند و این مدیریت و رسیدن به آرامش نسبی به واسطه خبرنگاران و روابط عمومی‌ها در اطلاع‌رسانی در فضای مجازی و سازمانی است.

استاندار قم عنوان کرد: روابط عمومی‌ها نیز سهامداران عرصه مدیریت فضای عمومی جامعه هستند و این نقش باید پررنگ شود تا بتوان افکار عمومی را اغناء و سیاست‌ها را عملیاتی کرد.

بیژن سلیمان‌پور نیز در این همایش اظهار داشت: روابط‌عمومی دارای جایگاه مهمی در تحقق اهداف و تنظیم مناسبات و رفتارهای سازمانی دارد. روابط عمومی در واقع عملی ممتد، مداوم، همیشگی، پویا، مستمر و مهم است و انجمن جهانی روابط عمومی‌ها در تعریف این مقوله تاکید دارد که روابط عمومی از واحدهای بسیار مهم سازمان است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم تصریح کرد: توفیق و پیشرفت روابط عمومی‌ها در موفقیت مدیران در سازمان‌ها اثرگذار است چراکه روابط عمومی واحدی بی‌اهمیت، فرعی و دست چندم در سازمان نیست. کم‌توجهی به جایگاه روابط عمومی از سوی مدیران، جفای بزرگی در حق این نیروها و خودشان است و باید به ارتقای بهره‌وری و تخصص روابط عمومی‌ها، بهای بیشتری داد.

وی گفت: استاندار قم نگاه ویژه‌ای به نقش روابط عمومی در ارتقای بهره‌وری سازمان‌های دولتی دارد و تلاش‌های هوبی در تقویت این بخش دارد. بسیاری از شرکت‌های اقتصادی و تجاری جهان و حتی قدرت‌های بزرگ، توجه ویژه‌ای به روابط عمومی‌ با ویژگی مبتنی بر علم و تخصص دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم تصریح کرد: روابط عمومی‌ها، گوش شنوا و مغز متفکر هر سازمانی هستند و اگر به این ظرفیت‌های مهم به‌خوبی توجه شود می‌توان به جایگاه اصلی روابط‌ عمومی و اثرگذاری آن امیدوار بود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم نیز در این همایش بیان کرد: سال قبل رویدادهای مهمی  اتفاق افتاد و در استان قم به همت اصحاب رسانه و روابط عمومی‌ها رشد 40 درصدی اخبار در موضوعات مختلف اتفاق افتاد.

رضا صالحی خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی روابط عمومی‌های در قم از سال گذشته با دستور استاندار تشکیل شد که یکی از برنامه‌های آن برگزاری جشنواره روابط عمومی‌های استان قم است. در سال جاری نخستین جشنواره روابط عمومی‌های قم هم‌زمان با دهه ولایت در 6 محور عمومی و 2 محور تخصصی با رونمایی از پوستر آن برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات ایجاد وحدت و رفع اختلافات میان رسانه‌ها و روابط‌عمومی‌ها بود که با تشکیل شورا بسیاری از اختلافات کاسته شد. شیوه‌های نوین و کارآمد و به‌ویژه الکترونیک از جمله هدف‌گذاری‌های اصلی برای رسیدن به جایگاه واقعی است.

برترین روابط‌عمومی‌های مقابله با کرونا در قم تجلیل شدند

در ابتدای این مراسم مهدی کلانتر‌زاده مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم در همایش روز ملی روابط عمومی و ارتباطات در سالن کرامت استانداری به نمایندگی از روابط‌ عمومی‌های حاضر در جلسه با اشاره به برخی از دغدغه‌ها اظهار داشت: هنوز جایگاه واقعی روابط‌‌عمومی آن‌گونه که باید معرفی نشده و کاستی‌های زیادی در مسیر تحقق اهداف وجود دارد.

وی بیان کرد: روابط‌عمومی در کشور ما دورانی پر از فراز و نشیب را پشت سر گذاشته است و ما در مسیر خدمت و پاسخ گوئی به مطالبات مردمی و پیشبرد اهداف سازمانی در تلاشیم. روز ارتباطات فرصت مغتنمی برای تبیین اهمیت مردم‌داری و احترام به افکار عمومی و روز تکریم گفت‌وشنود و روز تعامل هنرمندانه و کارشناسانه و هوشمندانه است.

وی تصریح کرد: شعار روابط عمومی هوشمندانه و انسانی سالم و جامعه‌ای سالم است و باید در جهت نیل به این اهداف تلاش کرد هر چند تا رسیدن به این نقطه فاصله زیادی داریم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم گفت: ارتقای جایگاه روز افزون روابط عمومی و پرهیز از اقدامات جزیره‌ای و منقطع و ارزشیابی روابط عمومی‌ها و ارتقای علمی و تحصیلی و مرتفع شدن موانع در سطوح عالی دانشگاهی از جمله مطالبات روابط عمومی‌های قم است.

گفتنی است در پایان این نشست از تعدادی از روابط عمومی‌های فعال در عرصه اطلاع‌رسانی و مقابله با کرونا از جمله سید هاشم صدر از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، رقیه وجدانی از مرکز بهداشت قم، سیدحسین میررضایی از جمعیت هلال‌احمر، مهدی کلانترزاده از شهرداری قم، غلامرضا رضایی از اداره کل آموزش‌وپرورش استان، علی تقوایی از سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) و سرگرد گیلانی ارشد نظامی آجا در استان قم تجلیل شد.

همچنین سروان اوروجی نماینده نزاجا مستقر در استان قم، ابوالفضل احمدی نیا روابط عمومی شرکت مخابرات استان قم، حجت‌الاسلام محمدمهدی مبینی راوندی روابط عمومی صداوسیمای استان قم، آقای محمدی فرید از مدیریت شعب بانک ملی استان قم، عبدالله محمدی از اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، محمود تلخابی از کمیته امداد امام خمینی(ره) و ابوالفضل شیخ‌زاده عضو کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم تجلیل شدند.

خاطرنشان می‌شود در این مراسم پوستر نخستین جشنواره روابط عمومی‌های برتر و اپلیکیشن سام ویژه مشترکین اداره برق استان قم رونمایی شد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 88669

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/88669/استاندار-قم-روابط-عمومی-ها-باید-نخستین-منتقدان-مدیران-اجرایی-باشند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir