سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 88687
منبع : خبرگزاری مهر
عضو مجلس خبرگان:

جبهه مقاومت نیازمند صبر و استقامت است

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان گفت: در عرصه‌های مختلف جبهه مقاومت افرادی بودند که در میان راه خسته شدند و مسیر دیگری را انتخاب کردند که این موضوع نشان می‌دهد جبهه مقاومت نیازمند صبر و استقامت است.
جبهه مقاومت نیازمند صبر و استقامت است
جبهه مقاومت نیازمند صبر و استقامت است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی عصر دوشنبه در ویژه برنامه تفسیر قرآن که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، در تفسیر آیات جز ۲۴ قرآن کریم اظهار کرد: مقاومت سختی‌هایی دارد که تحمل سختی‌ها نیازمند امیدبخشی و بشارت دادن است و خداوند در آیات جز ۲۴ بشارت‌هایی به رزمندگان مقاومت بیان فرموده است.

وی با اشاره به آیه ۳۰ سوره مبارکه فصلت افزود: کسانی که بگویند پروردگار ما الله است و استقامت بورزند ملائک بر آن‌ها نازل می‌شوند بنابراین اینکه شخصی بگوید رب من، الله است نیازمند چند لازمه بوده که یکی از آن‌ها این است که همه زندگی من خدایی است که من را آفریده است، آفریننده همه چیز الله است، نحوه چگونه زیستن و پرورش و تربیت ما نیز در انحصار الله می‌باشد.

رئیس پژوهشگاه فقه نظام بیان کرد: دنیاگرایان به دنبال استثمار انسان هستند و سبک زندگی منطبق با دیدگاه خود که نتیجه قهری آن در استثمار گرفتن انسان‌ها را ارائه می‌دهند، آنها می‌گویند باید تسلیم ما باشید.

وی با بیان اینکه خداوند به کسانی که رب خود را الله معرفی می‌کنند، هفت مژده و بشارت داده است، افزود: ملائکه به این افراد امید می‌دهند که هیچ ترس نداشته باشید، دومین بشارت این است که هیچ ناراحتی و اندوهی نداشته باشند، بشارت سوم بشارت به بهشت است و بشارت چهارم اینکه یاری و مددکاری خداوند و فرشتگان در دنیا و آخرت نیز با آن‌ها است.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی بیان کرد: بشارت پنجم این است که هر چه از نعمت‌های مادی بخواهید برای شما فراهم است و ششمین بشارت این است که از نعمت‌های معنوی نیز برای شما فراهم است و در هفتمین بشارت شما مهمان پروردگاری هستید که بخشنده و مهربان است.

وی با بیان اینکه خداوند در سوره آل عمران فرموده است اگر اهل صبر و تقوا باشید خدای متعال شما را با پنج هزار ملائکه یاری می‌کند، افزود: نمی‌توان قدرت ملائکه را با دیگران مقایسه کرد چرا که در برخی از آیات آمده است که حاملان عرش الهی هشت ملک هستند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: دومین بشارتی که خداوند به انسان داده این است که پروردگار با سپاهیانی که آنها را نمی‌بینید از شما حمایت خواهد کرد.

وی ادامه داد: در زمان انقلاب نیز مشاهده کردیم که شن‌های طبس امدادهای الهی بودند که دشمن را سرنگون کردند، در عرصه‌های مختلف جبهه مقاومت نیز افرادی بودند که در میان راه خسته شدند و مسیر دیگری را انتخاب کردند و این موضوع نشان می‌دهد جبهه مقاومت نیازمند صبر و استقامت است.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی اضافه کرد: در عرصه بین المل برخی در خط مقدم مبارزه با صهیونیست‌ها بودند اما بعدها نوکر رژیم صهیونیستی شدند زیرا صبر و استقامت نداشتند.

وی بیان کرد: خداوند ملت شریف ایران را ملتی با اراده قرار داده است و مصداق بارز آیه ۳۰ سوره فصلت هستند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgu397.ak9774prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما