سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : 88700
منبع : خبرگزاری تسنیم

آزادی ۷۳ زندانی غیرعمد با بدهی ۳.۶ میلیارد تومان از زمان شیوع ویروس کرونا در قم آزاد شدند

قم نيوز : معاون مدیرکل امور زندان‌ها از آزادی ۷۳ نفر زندانی غیرعمد با بدهی برابر ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از زمان شیوع ویروس کرونا در قم خبر داد و گفت: در سال ۹۸ نیز ۲۵۴ نفر از زندانیان غیرعمد به کمک خیرین آزاد و به آغوش خانواده بازگردانده شدند.
آزادی ۷۳ زندانی غیرعمد با بدهی ۳.۶ میلیارد تومان از زمان شیوع ویروس کرونا در قم آزاد شدند
آزادی ۷۳ زندانی غیرعمد با بدهی ۳.۶ میلیارد تومان از زمان شیوع ویروس کرونا در قم آزاد شدند
به گزارش قم نیوز اکبر احمدی با حضور در یک‌صد ‌و چهل و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم به ارائه گزارشی از فعالیت‌های ستاد دیه استان قم در سال 98 پرداخت و اظهار داشت: متأسفانه امسال به علت شیوع ویروس کرونا مراسم گل‌ریزان برای آزادی زندانیان برگزار نشده و این برنامه در فضای مجازی دنبال می‌شود.

وی تاریخ آغاز به کار ستاد دیه را از سال 69 اعلام کرد و افزود: این ستاد در جهت آزادی زندانیان غیر عمد فعالیت‌های خوبی داشته و هر ساله تعداد زیادی از زندانیان به آغوش خانواده بازگردانده می‌شوند.

معاون مدیرکل امور زندان‌ها از آزادی 254 نفر در سال 98 خبر داد و گفت: 254 در سال 98 با کمک خیرین آزادشده و از زمان شیوع کرونا نیز 73 نفر با بدهی بالغ‌بر 3 میلیارد و 600 میلیون تومان که 2 میلیارد تومان با گذشت شکات همراه بوده به آغوش خانواده بازگشته‌اند.

وی کمک خیرین را از ابتدای ماه رمضان عددی بالغ‌بر یک میلیارد و 100 میلیون تومان اعلام و بیان کرد: برای آزادی 50 درصد زندانیان غیر عمد نیازمند 5 میلیارد تومان پول هستیم تا این افراد به جامعه برگردانده شوند.

احمدی انتظارات اداره کل امور زندان‌ها از مجموعه مدیریت شهری را بیان و تصریح کرد: ما خواستار اختصاص همه حقوق شهروندی به زندانیان بوده و امیدواریم زندانیان نیز مانند شهروندان عادی از خدمات شهری بهره‌مند شوند.

وی برنامه‌های اداره کل امور زندان‌های استان قم را در جهت بازگرداندن زندانیان به جامعه دانست و تأکید کرد: برای ارتقاء وضعیت فرهنگی و باز اجتماعی کردن زندانیان نیازمند حمایت‌های بیشتری از طرف مدیریت شهری و استانی هستیم.

معاون مدیرکل امور زندان‌ها خانواده وابسته به زندان را درمجموع 80 هزار نفر خواند و خاطرنشان کرد: همکاری خوب بنیاد تعاون وحرفه آموزی وصنایع زندانیان استان قم با شهرداری قم باعث اتفاقات خوبی در این حوزه بوده و خدمات و تولیدات خوبی توسط زندانیان انجام می‌شود.

وی خواستار مطالبات معوق بنیاد تعاون وحرفه آموزی وصنایع زندانیان استان قم از شهرداری شد و گفت: محیط زندان قم امروز شبیه مجموعه‌ای آموزشی و کارآفرینی برنامه‌ریزی‌شده و امیدواریم با تأمین به‌موقع مواد اولیه و معوقات به ادامه این مسیر کمک شود.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdccxmq4.2bq4x8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما