سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 88701
منبع : خبرگزاری تسنیم

نمایندگان قم بر اختصاص مالیات عادلانه به شهر قم نظارت کنند

قم نيوز : شهردار قم با ابراز گلایه از عدم نظارت عادلانه نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی گفت: قم با دارا بودن ۹۶ درصد جمعیت شهری از سهم ۷۰ به ۳۰ برخوردار بوده و نمایندگان مجلس نگاهی عادلانه به این مسئله ندارند.
نمایندگان قم بر اختصاص مالیات عادلانه به شهر قم نظارت کنند
نمایندگان قم بر اختصاص مالیات عادلانه به شهر قم نظارت کنند
به گزارش قم نیوز سید مرتضی سقاییان نژاد با حضور در یک‌صد ‌و چهل و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که با حضور مدیرکل امور مالیاتی استان قم برگزار شد، ضمن تشکر از تعامل شکل‌گرفته بین دو دستگاه اظهار داشت: شهرداری یک بنگاه اقتصادی نبوده و باید به آن به‌عنوان یک‌نهاد خدماتی نگاه کرد.

وی ارائه خدمات به شهروندان را در سطوح مختلف یادآور شد و افزود: ما نیازمند فهم متقابل در مسائل مالیاتی بوده و باید سهم استان قم از مالیات بر ارزش‌افزوده مشخص شود تا بتوانیم در ارائه خدمات و اجرای پروژه‌های عمرانی توانمندتر عمل کنیم.

شهرداری قم با گلایه از نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی در عدم نظارت کافی بر تقسیم عادلانه مالیات تصریح کرد: نمایندگان قم در مجلس چون برای حضور در مجلس نیازمند کسب رأی دهداری‌ها هستند به سهم شهرداری شهر قم  نسبت به روستاها نظارت کافی نداشته و این مسئله مشکل‌آفرین شده است.

وی جمعیت شهری قم را 96 درصد اعلام و بیان کرد: قم با دارا بودن بیشترین جمعیت شهری در کشور از کمترین سهم مالیات یعنی 70 به 30 برخوردار بوده درحالی‌که درصد اختصاص مالیات به تهران 88 به 12 است.

سقاییان نژاد ادامه داد: سهم قم از مالیات  بر ارزش‌افزوده نیز حدود 2 و نیم درصد است در حالی‌ که دیگر کلان‌شهرها از 10 تا 30 درصد از مالیات بر ارزش‌افزوده برخوردار بوده و باید در این حوزه نیز بازنگری انجام شود.

وی تعلق مالیات صنایع مستقر در قم را حق مردم قم  دانست و تأکید کرد: آلودگی صنایع مستقر در قم سهم شهروندان قمی بوده و شهرداری موظف به ارائه خدمات به آن‌هاست درحالی‌که مالیات خود را به تهران پرداخت می‌کنند و این ناعادلانه است.

شهرداری قم به مسئله لزوم پرداخت مالیات سازمان‌های وابسته به شهرداری نیز اشاره و تصریح کرد: چگونه سازمان‌هایی که ارائه‌دهنده خدمات صرف هستند و در بعضی موارد مانند آتش‌نشانی و اتوبوسرانی زیان‌ده نیز هستند باید مالیات پرداخت کنند.

وی بازنگری بر قوانین موجود و تعامل بین اداره کل امور مالیاتی استان قم شهرداری را لازم خواند و ابراز کرد: شهرداری از عوارض مردم اداره شده و پرداخت مالیات سازمان‌های وابسته به شهرداری کاری عبث بوده و توجیه قانونی ندارد.

سقاییان نژاد در ادامه به موضوع پیگیری اختصاص 25درصد سهم تجاری منطقه پردیسان اشاره کرد و گفت: در جلساتی که با وزیر راه و شهرسازی طی هفته‌های گذشته برگزارشده برگرداندن حق عمومی مردم و تهاتر به‌روز خدمات ارائه‌ شده در پردیسان با زمین برای اختصاص مراکز تجاری در حال پیگیری بوده و نیازمند حمایت‌های استانی در این موضوع هستیم.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcdf50j.yt0jz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما